Znikający olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Znikający olej

Postprzez Gibon » 18 sie 2009, o 14:30

Witam
Problem polega na tym że po wymianie oleju na Castrol Motor Oil 15W/40 (polecony przez sprzedawcę) zaczeło ubywać mi oleju :-/ Przed wymianą po zakupie golfa oleju nie ubywało. Silnik wydaje się że jest w dobrej kondycji ponieważ na hamowni wyszło 88PS. Co może być przyczyną ubywania oleju :?: Po przejechaniu 7 tysiecy km musiałem już dolać 2L oleju :shock: :-| . Przebieg: 267000km
Ostatnio edytowano 19 sie 2009, o 20:20 przez Gibon, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Gibon
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 11:31
Lokalizacja: Opole

Znikający olej

 

Postprzez Pascal » 18 sie 2009, o 14:47

Spory przebieg może zaczyna Ci już pobierać olej ale musisz posprawdzac wszystko na poczatku wejdz pod auto i zobacz czy dołem ci nie ubywa korek może źle dokręcony...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez sirGrzesio » 18 sie 2009, o 14:47

sprawdzałeś silnik czy gdzieś nie ucieka olej na zewnątrz :?:
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez swatu » 18 sie 2009, o 14:57

male wycieki moga byc w okolicach filtra i korka ,ale az tak zeby go ubywało ?? :-? dziwne
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Legionista » 18 sie 2009, o 16:08

sprawdz przy czuniku z boku silnika często z tąd ubywa olej....
Rózne wycieki z uszczelki pod zaworami i misy olejowej sprawdz itp...
u mnie miałem tak ze z pod misy olejowej mi lecialo ale tylko wtedy jak jechałem a nie jak stałem......
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez pablomed » 18 sie 2009, o 16:12

wyjście pierwsze jeździć i nie przejmować się, ale pamiętać o dolewkach
wyjście drugie - wymienić uszczelniacze zaworów. Pewności niema że to wystarczy ale ryzyko niewielkie bo koszt niewielki - pod warunkiem że ktoś to zrobi bez zdejmowania głowicy bo to mocno podraża operację.
Z jakąkolwiek naprawą poczekałbym do czasu aż zaczenie się ona opłacać - powiedzmy z 5 litrów na 10 tys. ale jak kto chce.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gibon » 18 sie 2009, o 19:17

W tym właśnie rzecz że silnik jest suchy bez żadnych wycieków. ale jak wykręcałem dzisiaj świece to druga, trzecia i czwarta są lekko ubrudzone olejem na gwincie.
Przy tym przebiegu jaki powinienem lać olej 15W/40 czy 15W/30?
Jeden chłop wogóle stwierdził że ten jest za rzadki (15W/40) i dlatego może go przepalać bo pierścienie nie są już zbyt szczelne :-|
Avatar użytkownika
Gibon
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 11:31
Lokalizacja: Opole

Postprzez KristoF » 18 sie 2009, o 22:12

na hamowni wyszlo nieźle...czyli teoretycznie pierścienie masz dobre.Olej moze znikac przez zużyte uszczelniacze zaworów jak Koledzy pisali wyżej, jesli silnik jest suchy to praktycznie tylko to moze być przyczyną.Uszczelniacze kosztują grosze ale robocizna nie mam pojęcia...
Napewno lepiej to wymienić w miare szybko bo moze to spowodowac przyspieszone zużycie gładzi cylindra a wtedy konieczny będzie kapitalny remont silnika.

Co do oleju to masz dobry, leją niektórzy półsyntetyki przy większym przebiegu.Osobiście mam uraz do Castrola, moje auto też.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Gibon » 19 sie 2009, o 17:37

krissmysticblau napisał(a):Co do oleju to masz dobry, leją niektórzy półsyntetyki przy większym przebiegu.Osobiście mam uraz do Castrola, moje auto też.



A jakiej marki polecił byś olej?
PS. Który olej jest gęściejsz 15W/40 czy 15W/30?
Avatar użytkownika
Gibon
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 11:31
Lokalizacja: Opole

Postprzez Fasol » 19 sie 2009, o 17:41

kolego na jakim oleju wcześniej jeździłeś ? Polecam przejsc na pół-syntetyk 10w40 (Mobil 1 lub Castrol Magnatec). Szukaj wyciekow,sprawdz przy czujniku cisnienia oleju,uszczelka w okolicach miski olejowej,sprawdz czy filtr olejowy jest dobrze dokręcony.Ponadto jezeli nigdzie nie widac wyciekow to obstawiał bym uszczelniacze zaworowe,a w najgorszym wypadku pierscienie na tłokach. Zmierz jeszcze kompresje na kazdym z cylindrów
Powodzenia !
M51 power !
Avatar użytkownika
Fasol
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gibon » 19 sie 2009, o 20:23

Fasol napisał(a):Zmierz jeszcze kompresje na kazdym z cylindrów



Wie ktoś może ile powinna wynosić ta kompresja?
Avatar użytkownika
Gibon
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 11:31
Lokalizacja: Opole

Postprzez KristoF » 20 sie 2009, o 16:17

olej Shell albo Elf. Castrol Magnatec ma jedną wade ale za to bardzo poażną, nie spływa, to dobrze bo łatwiej sie uruchamia zimny silnik i nie pracuje na sucho, wadą jest to ze nie spływaja z nim opiłki z silnika i powoduje to szybsze zużycie. Pozatym Castrol na polski rynek jest gorszej jakości podobnie jak Mobil(niestety). ponadto istnieją producenci samochodów którzy odradzają oleje Castrol Magnatec, np Saab (nie mylić z Oplem bo to nie to samo).
Kompresja w 1.8 w zależności od typu silnika:
- 9,0 +/- 0,7 AAM(75KM)
- 10 +/- 0,7 ABS ,ADZ (90KM)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości