Zmiana oleju silnikowego

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez swatu » 1 cze 2009, o 14:32

oki dzieki jak tylko znajde chwilke i pogoda dopisze biore sie za wymiane ,chociaz znajac mnie napewno cos popsuje :-D
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Legionista » 1 cze 2009, o 14:34

swatu, nic nie popsujesz tylko trzeba uważać póznej jak sie dokreca zeby śpilek nie urwac.
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez swatu » 1 cze 2009, o 14:46

to skad bede wiedział czy dobze jest dokrecone ,jak to na wyczucie brac ?
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Legionista » 1 cze 2009, o 14:59

swatu napisał(a):to skad bede wiedział czy dobze jest dokrecone ,jak to na wyczucie brac ?


Nie proponuje dokrecac srub na czuja tylko szarpnac sie na klucz dynamometryczny.

Sruby pokrywy zaworow nalezy dokrecac sekwencyjnie (od zewnetrznych i po przekatnej idac do srodka) i z sila 10Nm (dobrze miec elsavin ). Pokrywa musi byc rownomiernie docisnieta.
Ty masz 3 sruby wiec po trochu z lewej troche z prawej i w środku.
Lepiej miec klucz zeby
Pokrywa się nie przegieła w miejscu przykręcania śrubami
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez rogal133 » 1 cze 2009, o 17:08

z olejami to jest tak ze nie mozna zmienic na lepszy tzn z polsyntetyku na syntetyk i z mineralnego na polsyntetyk bo pojawia sie takie zjawisko jak wymywanie silnika, ja w kadecie wymienilem z mineralnego na p[olsyntetyk i nic sie nie dzialo ale zanim zalalem go polsyntetykiem to najpierw odkrecilem mise i ja dokladnie umylem i ten nagar wyskrobalem i w bloku wymylem prawie do samych cylindrow tzn tyle co siegnalem no i zdjalem pokrywke zaworow i tez ja wymylem i nic sie nie dzialo i nie bral oleju. ale nie polecam tego triku bo mi sie udalo a komu innemu moze sie nie udac

[ Dodano: 2009-06-01, 17:14 ]
a ztym wymywaniem to nie chodzi o to ze wymyje uszczelki tylko ze ten nagar wymyje i moze zatkac ktorys kanal magistyrali czy filtr oleju ale to raczej gdybys zmienil z mineralnego na syntetyk a nie na polsyntetyk
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez dziabi3 » 1 cze 2009, o 19:30

co do dokręcania śrub to w abd 1,4 dokręca się śruby pokrywy do oporu

śruba jest tak skonstruowana ze jak się skończy gwint to śruba się opiera o podtoczenie na niej

inaczej nie da się dokręcić


a co do olei śmiać mi się chce ze ktoś ma 200 tys km z czego pewnie było coś cofnięte a koleś sili się na syntetyk błahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


inna spraw jak kumplowi w mitsubishi tdi mechanik przy przebiegu 90 tys km zalał minerał

to wtedy po 3 tys km wymiana na pół syntetyk




a co do mineralnych to jak ktoś kupuje gówno za 15zł za litr to nic dziwnego bo to olej do kosiarek

ja kupuje castrol gtx 4 litry za 96 zł i śmigam już 40 tys km i zero problemów

jakieś przecieki są tam ale zęby utrzymać stan średni na bagnecie muszę dolać max 150ml

a jak zaleje przy wymianę na max to przy drugiej wymianie mam minimum ale to w lato

a w zimę nic nie muszę dolewać bo benzyna spływa do silnika i rozcieńcza olej
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, o 19:32 przez dziabi3, łącznie edytowano 2 razy
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Kati » 1 cze 2009, o 19:30

rogal133 na litosc Boską,
ale OK, bo widze ze dyskusja schodzi na zbyt duzy poziom abstrakcji
moze tak, do silnikow golfa 3 zaleca sie oleje 10W40 a dopuszcza sie oleje 15W40. 10W40 w zasadzie to polsyntetyki aczkolwiek to nie jest pewne, natomiast 15W sa mineralne. Roznica miedzy jednym a drugim to ich gestosc w niskiej temperaturze, na korzysc 10W ktory jest rzadszy lub inaczej wutrzymuje nizsze tempartury, natomiast oba maja podobne wlasciwosci jesli chodzi o wytrzymalosc na zrywanie filmu olejowego. Roznica miedzy mineralnym a syntetycznym lezy tylko i wylacznie w zakresie zastosowan oleju pod katem wymagan silnika i tu chyba nie trzeba tlumaczyc i przekonywac ze nie jest dobrym pomyslem wlewanie oleju ktory nie spelnia wymagan silnika, a lepszy czmu nie, nawet jesli nie pomoze to juz napewno nie zaszkodzi.

Jak bylo napisane w poprzednim poscie, ale jeszcze raz moze jasniej, sama baza oleju, czy to syntetycznego czy minerelnego nie myje silnika, kazdy olej ma dodatki myjace, ktore odpowiadaja za mycie silnika. Tzn ma albo ich nie ma ale z baza samego oleju nie ma to nic wspolnego.

A co do zapychania silnika przez wymywanie nagaru i innych zanieczyszczen przez olej to juz nawet komentowac sie nie chce, czy jak sie wrzuci ubrania z plamami nawet zaschnietymi to czy detergenty w proszku odrywaja ten brud w calosci, no nie, tylko go rozpuszczaja. Te drobinki brudu sa tak male ze tworza zawiesine, ja sie nie spotkalam aby w pralce plywaly kawalki plam oderwanych przez proszek od ubrania.

No i moze juz na koniec przydlugiego posta, smok olejowy ma filtr, takze ewentulane duze zanieczyszczenia oleju nie dostana sie do pompy, a to co pompa zassie jest pompowane do filtra, filtr jest na tyle gesty ze to co przez niego przejdzie napewno nie jest w stanie zaszkodzic miejscom gdzie prawie nie ma luzu nie mowiac juz o kanalach olejowych, ktore maja kilkadziesiat razy wiekszy prekroj.

I juz naprawde konczac, 15W40 to minimum co mozna wlewac do silnikow w 3kach, polsyntetyczny 10W40 to dobry wybor i jesli silnik nie bierze oleju to zdecydwanie jest to lepsza opcja niz mineralny 15W40, ale jesli sinik bierze olej to wg mnie nie ma sensu wlewania drozszego oleju bo i tak silnik go wyrzuci, a trzeba pamietac ze nawet syntetyki sie starzeja. I to chyba wystarczy.
pozdro
_______
Kati
_______

Mój GoLfOzAuR GTI Edition http://www.golf3.pl/topics2/gti-by-kati-vt18479.htm
Avatar użytkownika
Kati
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 16:04
Lokalizacja: WWL

Postprzez marcinkoz2910 » 1 cze 2009, o 20:37

dziabi3 napisał(a):a co do olei śmiać mi się chce ze ktoś ma 200 tys km z czego pewnie było coś cofnięte a koleś sili się na syntetyk błahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ja Ci kurde dam cofnięty licznik :cenzura: że Ciebie tak nabrali to nie znaczy że mnie też :wstyd:

A co do ceny oleju to masz rację zacznę kupować coś z wyższej półki bo w końcu do golf a nie kosiarka :lol:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Legionista » 1 cze 2009, o 22:00

dziabi3 napisał(a):a co do olei śmiać mi się chce ze ktoś ma 200 tys km z czego pewnie było coś cofnięte a koleś sili się na syntetyk błahaha


Kolego ja mam ponad 250 przejachane i smigam na półsyntentyku i jest pieknie i wole o 100 procent półsyntentyk niz minerał. skad wam sie wzieło ze jak ma przejache 200 tysi to trzeba wlewac minerał.ludzie opanujcie sie...jeśli ktos ma zjechany silnik i mu bierze to niech sobie leje mineerał bo go taniej dolewanie wyniesie proste :lol:
Dodam ze zmieniłem przy 232 tysi z minerlanego na półsyntentyk i przejchałem juz ponad 15 tysi i jest :super:
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Marek87 » 1 cze 2009, o 23:47

Zgadzam się z przedmówcą, uważam,że dopóki silnik dobrze chodzi na lepszym oleju to leje się lepszy raczej nie ma granicy iluś tam kilometrów przebiegu. Najlepszy przykład?? w domu mam opla astre I 1,6 16V przejechane ponad 235 000 km na oleju syntetycznym, troszkę ostatnio zaczęła podpijać olej między wymianami więc przeszedłem na półsyntetyk i tyle. W Golfie leje półsyntetyk Mobila i jest :super:
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez Antoine » 4 cze 2009, o 01:47

Kati napisał(a):rogal133 na litosc Boską,
ale OK, bo widze ze dyskusja schodzi na zbyt duzy poziom abstrakcji
moze tak, do silnikow golfa 3 zaleca sie oleje 10W40 a dopuszcza sie oleje 15W40.


No niewiem... w mojej instrukcji, na tyle co zrozumialem jest zalecany 10w60... czyli idac tropem naklejki z przegladu na slupku z logiem Castrola wynika ze powinienem wlac Castrol Edge 10w60?

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Antoine
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 13:24
Lokalizacja: Litzmannstadt

Postprzez Lvkasz » 4 cze 2009, o 20:29

Oleje syntetyczne lub polsyntetyki leje sie do silnikow ktore maja male zuzycie.Do silnikow mocno zuzytych leje sie mineral gdyz jest on bardziej gesty.Zapewnia on dobre smarowanie miedzy zuzytymi panewkami bo tak szybko nie wyplywa.Jesli sie myle niech poprawia lepsi. :-|
Lvkasz
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 14:45
Lokalizacja: lubuskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości