zimny silnik niskie obroty, ciepły wysokie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

zimny silnik niskie obroty, ciepły wysokie

Postprzez dawidek1991 » 21 kwi 2013, o 23:12

Panowie! Powoli zaczynam się poddawać z tym moim problemem... silnik po dłuższej przerwie bądź po nocy nie ma tzw. ssania, lecz idź silnik się zagrzeje obroty rosną aż do 1500rpm. Tps kręcony we wszystkie strony świata i nic, czy gdy nastawnik wysuwa się i wsuwa można uznać go za sprawny? Z resztą wymieniłem na inny i to samo się dzieje. Vag wywala jakiś błąd właśnie z tps. Adaptację robiłem i nic. Pomóżcie, błagam! :-(
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

zimny silnik niskie obroty, ciepły wysokie

 

Postprzez Lucek777 » 21 kwi 2013, o 23:34

A sprawdzałeś czujnik temperatury ?
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawidek1991 » 22 kwi 2013, o 07:46

gdy odpinam wtyczke nic się nie zmienia... gdy podpinam inny czujnik również bez zmian :-(
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez pietrasiak2 » 22 kwi 2013, o 07:48

odepnij czujnik temperatury , powinien miec ok 1100 rpm ,jak tak to jest walnienty , sprawdz jeszcze szeline miedzy krokowym ,a dzwignia przepystnicy , oraz linke :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez dawidek1991 » 22 kwi 2013, o 08:11

Szczelinę regulowałem tak, że cofnąłem krokowy na maksa i od 0.1 do 0.5 ustawiłem szczelinę. Linka sprawdzona :) Gdy odpinam czujnik autko nie wskakuje na wysokie obroty gdy jest zimne, dopiero gdy się nagrzeje łapie 1,5 rpm :(
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez pietrasiak2 » 22 kwi 2013, o 09:45

wchodzi na 1500 jak ma nawet wypiety ten czujnik? dobrze zrozumialem? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez dawidek1991 » 22 kwi 2013, o 11:36

Tak, dokładnie tak. Co bym nie robił ma takie obroty, jedynie gdy wyjmę wtykę TPS silnik spada na 900rpm i pracuje równo, ale znowu nie da się dodać gazu, bo silnik wtedy gaśnie :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez pietrasiak2 » 22 kwi 2013, o 11:45

A sprawdzales szczelnosc ukladu dolotowego , ukladu podcisnienia , podstawy wtrysku? moze to byc przyczyna tez.
Poza tym to co za blad jest z tym TPS-em zwarcieczy cos innego? to jest wazne :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez dawidek1991 » 22 kwi 2013, o 12:12

Obrazek

Coś takiego. Hall wywaliło bo na zgaszonym silniku było :) Później gdy zakręciłęm rozrusznikiem już było okej z hallem. Wszystko sprawdzone, podciśnienia przeleciałem, cały monowtrysk przeczyściłęm preparatem na błysk i nic nie dało.
Pisali gdzieś na forum żeby przepikać wszytskie kable od TPS do ECU, ale tylko 4 sygnały dochodzą do ECU, a reszta nie. A mam taki TPS: Obrazek

Zastanawiam się czy nie wrzucić TPS na cztery piny, tylko musiałbym wiązkę tak samo zmienić, tylko nie wiem czy do tej kostki skręcanej tylko, czy całą wraz z ECU, bo mam cały silnik z wiązką, tylko AAM. I nie mogę znaleźć schematu instalacji do ADZ, pasowało by znaleźć, ale szukam i nic, może ktoś by pomógł???

[ Dodano: 2013-04-25, 07:47 ]
Nikt nic nie wie?? :(
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez pablomed » 27 kwi 2013, o 23:31

sczytaj z niego numery i podaj , tyle pinów w ADZ?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dawidek1991 » 28 kwi 2013, o 10:22

z czego przeczytać numery? z tps? no właśnie mam taki tps... na allegro znalazłem cały monowtrysk za 150zł tylko właśnie obawiam się, że to nic nie da i nie chce wydawać kasy w błoto. to na tps jest jakiś numer 510
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz


- - - https://www.lotniskoparkingwroclaw.pl/dlaczego-warto-zostawic-samochod-na-lotnisku/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 14 gości