Z semi 15w40 na synthetic 10w40? Kontrolka się zapala.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Z semi 15w40 na synthetic 10w40? Kontrolka się zapala.

Postprzez rafreality » 27 sty 2010, o 00:43

Siema.
Mam problem z olejem w zimę, chyba gęstnieje, bo kontrolka świeci dopóki porządnie silnika nie rozgrzeje, dlatego pomyślałem o zmianie oleju na mineralny 10w40, tak żeby w zimę nie gęstniał za bardzo.
Obecnie jeżdżę na 15w40 półsyntetyku, ale mam już 161 tyś przebiegu, więc może będzie lepiej chodził i kontrolka przestanie migać, świecić i piszczeć jak wymienię na taki olej.
A jeżeli to dobry pomysł, to jaki olej polecacie? I czy w ogóle dostanę jakiś 10w40 mineralny?
Dobry to pomysł, czy może zostać przy 15w40, co wy na to ?
Miewa również taką przypadłość, jak jadę 120 km/h trasą to też lubi mrugać kontrolka oleju i wtedy muszę zwalniać do 100 km/h - 90 km/h, wtedy przestaje mrugać. Domyślam się, że to może być ciśnienie oleju, może po zmianie na mineralny wszystko ustąpi. Co o tym myślicie?
Obrazek
Avatar użytkownika
rafreality
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 09:50
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Z semi 15w40 na synthetic 10w40? Kontrolka się zapala.

 

Postprzez vwolf » 27 sty 2010, o 21:40

10w-40 to polsyntetyk a 15w-40 to mineralny.
bierze olej silnik, czyli czy ubywa.
miganie kontrolki moze byc spowodowany czujnikiem moze byc uszkodzony lub co gorsza pompa nie trzyma cisnienia czyli zawor bezpieczenstwa przepuszcza.
Na poczatek sprawdz czujnik.
NISKO SZEROKO TWARDO czyli GERMAN STYLE
Avatar użytkownika
vwolf
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 11:38
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PashkaGT » 27 sty 2010, o 23:59

proponuje sprawdzic czujniki wymiana dwoch to jakies 30-40 zl u mnie latem tez wariowaly to na postoju to tak jak ty piszesz przy 90-100 km wyminilem 2 czujniki i jest gitara
PashkaGT
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 00:01
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Sebastian_Z » 21 mar 2010, o 09:54

Kolego jak Ci mruga na 15w/40 to jak zalejesz go semisyntetic 10w/40 to będzie Ci cały czas świecić. Po pierwsze jedź żeby Ci ktoś zmierzył ciśnienie oleju na czujniku, więcej niż 20 zł od Ciebie za to nikt nie weźmie a będziesz wiedział czy to czujnik. Może się okazać że pompa oleju się skończyła i nie daje ciśnienia i zacierasz silnik;D. Czasami panewki mogą być już wywalone. Ja obstawiam pompę i lepiej zajmij się nim szybko. Jak długo jeździłeś na mineralce 15w/40 to nie zmieniaj na 10w/40 bo zaszkodzisz silnikowi nigdy nie zmienia się z gęstszego na rzadszy, POZDRAWIAM
Sebastian_Z
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 22:32
Lokalizacja: Przemyśl


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości

cron