Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący

Postprzez addr » 4 lut 2013, o 16:05

Witam,

Zaniedbałem autko i od dłuższego czasu jeździłem z niskim ciśnieniem w cylindrach, myślałem o remoncie, ale dodatkowo ostatnio wystrzeliło cały olej na maskę od środka, więc wymieniam silnik.

Jest to 1.4 z 1997, podobno wtrysk jednopunktowy ABD.

Nie mogę znaleźć żadnego silnika na pobliskich szrotach. Na allegro też jest dość ciężko (szukam silnika z taką samą pokrywą, bo z ciemną pokrywą jest masa).

Znalazłem w końcu odpowiadający mi silnik, ale jego kolektor ssący jest aluminiowy.
W moim aucie kolektor jest podobno plastikowy.


Pytanie brzmi, czy po zakupie tego silnika można zamontować aluminiowy kolektor i nie będzie dużo dodatkowych kosztów (wiadomo, ze zakup aluminiowego kolektora)?

Aukcja z silnikiem: http://allegro.pl/silnik-goly-vw-golf-i ... 78379.html

Zdjęcia mojego silnika: http://imageshack.us/g/803/20130131155538.jpg/
addr
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 15:53
Lokalizacja: PL

Wymiana silnika - pytanie o kolektor ssący

 

Postprzez pablomed » 4 lut 2013, o 23:39

masz silnik AEX, zupełnie inny układ zasilania czyli wtrysk wielopunktowy. Odradzam ci kombinacje z wkładaniem innego silnika, pomijając kwestię kolektora natrafisz na inne problemy, a silników AEX jest dość na aukcjach np http://allegro.pl/silnik-1-4-benzyna-ae ... 79913.html

Natomiast sam fakt że wystrzeliło olejem może oznaczać tylko zatkanie odmy czyli częstą awarię w tych silnikach, można ją wyczyścić i silnik jeszcze może trochę pokręci, a jeśli ma niskie ciśnienie sprężania to może wystarczy mały remont czyli wymiana pierścieni. Wszystko to jest "może" bo trzeba silnik rozebrać i ocenić, niemniej szansa powodzenia naprawy jest duża na tyle że warto to zrobić.

Widzę że sam za bardzo nie dasz z tym rady. Więc pojedź do mechanika niech wyczyści odmę, zdejmie głowicę i już wówczas można będzie sporo powiedzieć czy silnik warty jest zabawy. Bo kupno drugiego to jednak zawsze jest ryzyko, niby dostaniesz na niego gwarancję rozruchową ale sam montaż i potem jak się nie uda ponowny też kosztuje dużo.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez addr » 5 lut 2013, o 19:07

Dzięki za odpowiedź,

To, że jest to monowtrysk i ABD stwierdził sam mechanik, dlatego wziąłem to za pewne.
Szczerze mówiąc miałem watpliwości, zwłaszcza kiedy już wcześniej zobaczyłem te zdjęcia.
Chociaż na allegro są też ABD, które wyglądają tak jak mój, próbowałem znaleźć idnentyczny silnik..

Silnik chcę wymienić dlatego, bo wg mechanika, aby sprawdzić co jest nie tak (w związku z niskim ciśnieniem w cylindrach), muszą go wyjąć, a to jest już na starcie 500zł.
Dalej mogą powiedzieć co jest nie tak.

Mówili, że po dzwięku pracy może to być wyrobiony wałek, wypalone zawory, być może trzeba przeszlifować głowicę, pierścienie i może coś jeszcze... Dlatego postanowiłem po prostu kupić nowy silnik. Najgorzej, że silnika mam szukać sam... Ja nie jestem specjalistą, a nie rozumiem jak się do mnie mówi, "może będą dodatkowe kosty, nie biorę odpowiedzialności".

Sprawa z olejem jest załatwiona, jutro się dowiem czy to było zatkanie odmy, kto inny oddawał auto. Ale po tej akcji z AEX-ABD na pewno zabieram do innego mechanika, żeby mieć pewność, niech ktoś inny sprawdzi.
addr
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 15:53
Lokalizacja: PL

Postprzez Paweu » 5 lut 2013, o 19:18

addr napisał(a):Silnik chcę wymienić dlatego, bo wg mechanika, aby sprawdzić co jest nie tak (w związku z niskim ciśnieniem w cylindrach), muszą go wyjąć, a to jest już na starcie 500zł.
Dalej mogą powiedzieć co jest nie tak.


By sprawdzić stopień sprężania należy wyjąć silnik? No chyba nie...

Chyba że chodziło mu o zwalanie głowicy...
addr napisał(a):Mówili, że po dzwięku pracy może to być wyrobiony wałek, wypalone zawory, być może trzeba przeszlifować głowicę, pierścienie i może coś jeszcze... Dlatego postanowiłem po prostu kupić nowy silnik. Najgorzej, że silnika mam szukać sam... Ja nie jestem specjalistą, a nie rozumiem jak się do mnie mówi, "może będą dodatkowe kosty, nie biorę odpowiedzialności".


Biorąc inny silnik i tak należałoby zrobić jego przegląd... chyba że wyciągniesz silnik z jeżdżącego auta.. z którym nic się nie działo.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez addr » 5 lut 2013, o 19:35

Chodzi o znalezienie przyczyny tego niskiego ciśnienia. I niby nie można jej stwierdzić bez wyjmowania silnika (500zł na start). Jutro pojadę do innego mechanika.

Tak jak pisałem auto jest zaniedbane, bo już wcześniej sprawdzili ciśnienie w cylindrach i było bardzo niskie we wszystkich czterech cylindrach, a mimo to było jeżdżone.

O ile dobrze pamiętam ciśnienie w bar wynosiło 1, 3, 3, 6, prawidłowe to ok. 9?

Po paru minutach jazdy zapalała się kontrolka oleju, zwłaszcza na niskich obrotach, czasem gasła gdy silnik był w jeździe. Ogólnie reagował na przyśpieszanie z lekkim zamuleniem.
addr
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 15:53
Lokalizacja: PL


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości