Wymiana silnika 1.4 benzyna

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wymiana silnika 1.4 benzyna

Postprzez bartek22 » 6 gru 2012, o 22:06

WItam
Przymierzam się na dniach do zmiany silnika w moim golfie i teraz nie wiem na co zwrócić mam uwage bo jeden gościu mówił mi że może mi przywieźć silnik po 4 stówy sprzedaje bo wymontowują z niemieckich gofów. Ale teraz moje pytanie musze wiedzieć jaki ten silnik miał przebieg? bo równie dobrze moge kupić moż emieć sporo najechane i zaraz padnie.
I mówił mi jak se zdecyduje że musze odczytac kod silnika żeby wiedział ale patrzyłem i nie wiem gdzie mam odnaleźc ten kod silnika? czy jak znajde ten kod wystarczy aby pasował do mojego golfa jak mi przywiezie? żeby sie okazało że przywiózł i coś nie pasuje.
Dzięki z góry na info
Avatar użytkownika
bartek22
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 15:40
Lokalizacja: FZA

Wymiana silnika 1.4 benzyna

 

Postprzez łukasz1983 » 6 gru 2012, o 22:32

Kod silnika znajdziesz w bagażniku.Musisz dżwignąć wykładzine w bagażniku i na tylnej ściance masz naklejke z podstawowymi danymi auta(kod silnika,lakier,wersje wyposarzenia,moc i tak dalej)A co do stanu silnika to możesz go sprawdzić po przekładce.Najważniejsze to bendziesz musiał sprawdzić czy nie ma wyciekuw i jaką ma kompresje(to dużo muwi o kondycji silnika)Jeżeli okarze się że jest wszystko ok to polecam zmienić kompletny rozrząd,olej,świece,kable wn,palec i kopułke i ma śmigąć :ok:
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 6 gru 2012, o 23:51

ja bym zerknoł na jakis powypadkowy co w dupe dostał lub anglik

wiem szukania sporo ale cos tam lepszego ustrzelisz

jeśli on wyciaga z aut to popros że chcesz odpalic go przed zakupem

kupisz i bedzie dzwonił to sie nawymieniasz i remont zrobisz

przed zakupem sprawdz kompresje silnik zagrzany przynajmniej do 30 stopni i sprawdzaj sprezanie to podstawa

kolejna sprawa to czy nie ma oleju z układzie chłodzenia
i czy nie ma wycieków
pod filtrem oleju może byc lekko ufajdany bo przy zmianie wyceli troche ..


powodzenia
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez bartek22 » 7 gru 2012, o 00:44

k-m-r1 napisał(a):ja bym zerknoł na jakis powypadkowy co w dupe dostał lub anglik

wiem szukania sporo ale cos tam lepszego ustrzelisz

jeśli on wyciaga z aut to popros że chcesz odpalic go przed zakupem

kupisz i bedzie dzwonił to sie nawymieniasz i remont zrobisz

przed zakupem sprawdz kompresje silnik zagrzany przynajmniej do 30 stopni i sprawdzaj sprezanie to podstawa

kolejna sprawa to czy nie ma oleju z układzie chłodzenia
i czy nie ma wycieków
pod filtrem oleju może byc lekko ufajdany bo przy zmianie wyceli troche ..


powodzenia


wsumie sprawdzenia przed zakupem nie mam możłiwości bo koleś gdzieś z niemiec mówi że może przywieźć i mówi że dobre wymontowują ale czy a wiem czy mam wierzyć na słowo sam nie wiem

[ Dodano: 2012-12-06, 23:46 ]
łukasz1983 napisał(a):Kod silnika znajdziesz w bagażniku.Musisz dżwignąć wykładzine w bagażniku i na tylnej ściance masz naklejke z podstawowymi danymi auta(kod silnika,lakier,wersje wyposarzenia,moc i tak dalej)A co do stanu silnika to możesz go sprawdzić po przekładce.Najważniejsze to bendziesz musiał sprawdzić czy nie ma wyciekuw i jaką ma kompresje(to dużo muwi o kondycji silnika)Jeżeli okarze się że jest wszystko ok to polecam zmienić kompletny rozrząd,olej,świece,kable wn,palec i kopułke i ma śmigąć :ok:


Ano takkk dzięki wiem że jest na pewno ta naklejka. A co do silnika to nie znam sie tylko gościu z tego co mówi że dobre silniki z niemieckich aut wymontowują to nie wiem chyba będe musiał mu uwierzyc na słowo.
A ii eszcze co do rozrządu w golfach słysze sporo opini chociażby wśród znajomych że wymieniali tylko pasek także nie wiem jak to jest z tym
Avatar użytkownika
bartek22
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 15:40
Lokalizacja: FZA

Postprzez łukasz1983 » 7 gru 2012, o 17:04

Nigdy nie wymieniaj samego paska :-x Wynienia się kompletny rozrząd czyli pasek,pompa wody i napinacze(jeżeli w twoim silniku są.W moim nie ma,pasek jest napinany pompą wody)Także jak wymiana to kompletna bo wymienisz sam pasek a naprzykład pompa ci się zablokuje(ze starości) to wtedy zostaje ci kompletny remont silnika bo chciałeś zaoszczędzić na pompie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 7 gru 2012, o 21:09

łukasz1983 napisał(a):Nigdy nie wymieniaj samego paska :-x


Nie bulwersuj się tak kolego.. ;-)

W 1.4 pasek napinany jest przez pompę wody.. ;p Także do wymiany jest pasek + pompa wody i spokój masz na 60 - 80 tyś. Co do firm.. Niech bóg Cię broni nie bierz jakiego daico albo innego szitu za 20 zł co się pruje po 7 tysiącach kilometrów.. :-|

łukasz1983 napisał(a):Wynienia się kompletny rozrząd czyli pasek,pompa wody i napinacze(jeżeli w twoim silniku są.


W skład rozrządu wchodzą także kółka zębate wałka rozrządu oraz wału korbowego a nie tylko pasek rolki i napinacz... :-P

bartek22,

Przed zakupem sprawdzaj kompresję ... jak wyskakuje 10 atm. to bierz.. ;p
Kod silnika masz chyba też na głowicy od strony wtrysku... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez bartek22 » 7 gru 2012, o 21:18

Paweu_mk3 napisał(a):
łukasz1983 napisał(a):Nigdy nie wymieniaj samego paska :-x


Nie bulwersuj się tak kolego.. ;-)

W 1.4 pasek napinany jest przez pompę wody.. ;p Także do wymiany jest pasek + pompa wody i spokój masz na 60 - 80 tyś. Co do firm.. Niech bóg Cię broni nie bierz jakiego daico albo innego szitu za 20 zł co się pruje po 7 tysiącach kilometrów.. :-|

łukasz1983 napisał(a):Wynienia się kompletny rozrząd czyli pasek,pompa wody i napinacze(jeżeli w twoim silniku są.


W skład rozrządu wchodzą także kółka zębate wałka rozrządu oraz wału korbowego a nie tylko pasek rolki i napinacz... :-P

bartek22,
aj wsumie co osoba to inaczej wiadomo że najllepiej jest wymienić wszystko ale mam znajomego który wymienił sam pasek z napinanacz i dużo osób tak mówi że tylko pasek
więc już sam nie wiem bo jednak cały komlet rorządy to zaś koszty około 350+ robocizna

I tak na dniach wydatek rzędu ponad tysiąca czeka mnie wymiana silnika i tak myśle jakby jeszcze miała by być wymiana tego rozrządu to kurde całego golfa bym kupił heh
Avatar użytkownika
bartek22
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 15:40
Lokalizacja: FZA

Postprzez Paweu » 7 gru 2012, o 21:39

bartek22 napisał(a):aj wsumie co osoba to inaczej wiadomo że najllepiej jest wymienić wszystko ale mam znajomego który wymienił sam pasek z napinanacz i dużo osób tak mówi że tylko pasek
więc już sam nie wiem bo jednak cały komlet rorządy to zaś koszty około 350+ robocizna

I tak na dniach wydatek rzędu ponad tysiąca czeka mnie wymiana silnika i tak myśle jakby jeszcze miała by być wymiana tego rozrządu to kurde całego golfa bym kupił heh


350 zł? za co? Pasek 60 - 80 zł.. pompa ok 120 zł.. To daje ok 200 zł? a gdzie jeszcze 150 złociszy?

Z uporem maniaka powtarzam.. Jeśli będziesz wymieniał ten rozrząd (bo i tak musisz..) to wymieniasz PASEK wraz z POMPĄ WODY. W 1.4 nie ma napinaczy i rolek.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 7 gru 2012, o 23:54

pasek do 1.4 45 zł z przesyłką kupywałem 2 mies wstecz
pompy wody nie zmieniałem bo ona nie ma jak sie zablokowac
niby jak?
jak pompa wody sie rozszczelni to raz dwa płynu braknie a tego nigdy nie wiadomo nawet na nowej tak możę byc

kolejna sprawa to powodzenia w wynianie pompy
zazwyczja siedzą i ani drgnie
a to kolejny powód dlaczego jej nie zmieniałem i smiga silniczek

w 1.4 sąnapinacze rolek
tylko zalerzy jaki silnik jaki kod taksamo jak są2 długosci paska u mnie 125 czy 128 czy jakos tak ząbków i nie mam napinacza

jak tak czytam wasze wypowiedzi to niedlugo dojdziemy do wymiany łorzyska czy nawet kompletny silnik ...

każdy wymienia to na co go stac i to co jest potrzebne
jak pasek jest w dobrym stanie to nie ma potrzeby mieniac
w 1.4 pasek nie jest zdzierany po stronie włukien wienc długo pracują bez usterki

Paweu_mk3, co sie tak podniecasz? ktoś musi wymienic pasek zmontowac całosc teżsobie mechanik liczy za prace za darmo nie ma nic w tym kraju nawet w pysk ....



Zmieniaj ten silnik byle by pasował
jak masz kase to zmien przynajmniej pasek i olej

jak masz popekany pasek do alternatora to teżzmien bo gdy szczeli zadaleko nie ujedziesz ....
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Bonix » 8 gru 2012, o 12:59

Zależy jeszcze jakie to 1.4... W AEX pasek jest na napinaczu, czyli też go trzeba wymienić.
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez bartek22 » 8 gru 2012, o 17:39

Bonix napisał(a):Zależy jeszcze jakie to 1.4... W AEX pasek jest na napinaczu, czyli też go trzeba wymienić.


Dzisiaj sprawdze konkretnie jaki to silnik czy AEX czy ABD. Także mówiłem że opinie są podzielone jedni mówią że z pompą wody z napinaczami inni zaś że sam pasek jeszcze inni że 1,4 nie ma napinaczy i rolek heh.
Ja i tak zostane pewnie przy samym pasku ze względu na inne koszty a wielu moich znajomych też mówiło że wymienili sam pasek i śmigają-wiadomo że ogólnie najlepiej jest wymienić wsio tak jak ktoś tu nawet wspomniał pasek od alternatora to najlepiej wszystko. JEszcze dam znać jaki to silnik konkretnie
pozdro

[ Dodano: 2012-12-09, 18:25 ]
Bonix napisał(a):Zależy jeszcze jakie to 1.4... W AEX pasek jest na napinaczu, czyli też go trzeba wymienić.



WItam

Dzisiaj sprawdziłem na naalepce w bagażniku obok koła zapasowego taka naklejka jest i jest typ motoru AEX i pełno jakiś literek i nie wiem które to żeby pdczytać konkretnie kod silnika.
Avatar użytkownika
bartek22
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 15:40
Lokalizacja: FZA


- - - http://burkert.poznan.pl



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości