wyjace łożysko alternatora

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

wyjace łożysko alternatora

Postprzez rafal9119 » 30 kwi 2012, o 18:00

Witam przed remontem silnika nie wylo(trzeszczało) łożysko a po remoncie wyje (trzeszczy). a może mechanik przy mocno pasek naciagnął i dlatego wyje. ???
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

wyjace łożysko alternatora

 

Postprzez prezesik » 30 kwi 2012, o 18:39

Mógł zbyt mocno napiąć pasek lub kończą się łożyska w altku. Popuść trochę napinasz paska alternatora póki łożyska jeszcze chodzą.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez rafal9119 » 30 kwi 2012, o 20:17

a masz moze fote tego napinacza bonie wiem a niechce czegos popsuc.?
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez trollu » 1 maja 2012, o 00:43

nie wiem jak tam w 1.6 ale pewnie jest takie samo rozwiązanie jak u mnie w 2.0 i to alternator napina pasek. łapa atlka jest na sprężynie, chcąc zdjąć pasek luzujemy śrubę mocowania altka i naciskamy go w dół, bez paska altek sam pójdzie na maxa w górę bo sprężyna go wypchnie. zobacz jak masz naciągnięty pasek, jak coś to poluzuj altka i zmniejsz naciąg
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez rafal9119 » 1 maja 2012, o 09:08

trollu napisał(a):jak u mnie w 2.0 i to alternator napina pasek. łapa atlka jest na sprężynie

u mnie jest inaczej dlatego nie wiem. jest tylko takie kulko i w nim jest sruba ale nie wiem. pierwszy raz takie cos w aucie widze
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez krygon » 1 maja 2012, o 10:03

1.6 ale jaki rodzaj ? bo w 1.6 AEA to ci moge dzisiaj zrobic zdjecie i pokazac gdzie co i jak.
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 1 maja 2012, o 10:07

domyślam się że chodzi o 1.6 AEE jak w profilu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez rafal9119 » 1 maja 2012, o 10:32

tak to AEE . to jak bys mogł to zapodaj foto.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Porsche » 9 gru 2012, o 21:51

Odgrzewam kotleta.

Przejechałem dzisiaj prawie 200km. W drodze powrotnej zajechałem na wieś. po dłuższym pobycie odpaliłem samochód ale dal się słyszeć mocny szum. Myślałem, że to olej zgęstniał więc poczekałem aż trochę złapie temperatury i ruszyłem. Dojechałem do domu (7 km) silnik 90 stopni, dalej szumi - więc nie olej. Zgasiłem silnik, uruchomiłem ponownie, szumi znowu plus lekko żarząca się kontrolka aku. Otwieram maskę, szumi z alternatora.

Przeczytałem wątki, jak szumiło to łóżyska, Pytanie brzmi czy mogą to też być szczotki skoro ładowania nie ma do końca? Kręcąc silnikiem powyżej 2000 kontrolka ciągle się żarzy.

Silnik 1.6 AEK, alternator BOSCH.
Porsche
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Zaraz tu obok

Postprzez trollu » 10 gru 2012, o 01:24

jeżeli szczotki się skończyły to ładowania nie będzie. sprawdzałeś miernikiem jakie masz napięcie na klemach przy odpalonym silniku?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Porsche » 10 gru 2012, o 18:32

trollu napisał(a):jeżeli szczotki się skończyły to ładowania nie będzie. sprawdzałeś miernikiem jakie masz napięcie na klemach przy odpalonym silniku?


Dzisiaj sprawdzone. Alternator nie ładuje. Jak będzie rozkręcony to się okaże. Dzięki za zainteresowanie ! Dam znać co wynikło.



::EDIT::
Szczotki i pierścień wymieniony, już jest ok.
Porsche
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Zaraz tu obok


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości