Wszystko o remoncie głowicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 7 sty 2014, o 00:07

wypadałoby bo jak pasek się zerwie to masz po silniku. musis kupić pasek, rolkę napinacza paska i nie wiem czy nie pompę wody. co do pompy musiałbyś poszukać info na forum, ja z 1.4 nie miałem styczności ale o ile dobrze pamiętam w nich pompa jest na pasku rozrządu.
stukają pewnie popychacze hydrauliczne. Jeżeli klepią to warto je od razu wymienić. nigdy nie wymieniałem popychaczy ale wydaje mi się że trzeba rozpinać rozrząd bo musi być zdemontowany wałek. Jeżeli teraz wymienisz pasek a za np miesiąc bedziesz chciał zrobić popychacze to wydasz 2x kase - paska nie powinno uciągać się 2 razy, jak raz go ściągniesz to jest teoretycznie do wywalenia. teoretycznie, bo zdarzają się ludzie co tak robią ale to na własne ryzyko
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez laciek77 » 10 lut 2014, o 11:34

W golfiku co prawda wystąpił tylko wyciek oleju, płynu chłodniczego jakoś nie ubywa, ale za to bulgocze po odkręceniu i dodaniu gazu plus spaliny mają słodkawy posmak do tego padł termostat czyli jednak padła uszczelka. Auto pójdzie do mechanika bo nie mam choćby klucza dynamometrycznego jednak mam pytanie co dokładnie mu zlecić:

uszczelka+ planowanie głowicy to oczywiste tylko co jeszcze bo niestety większość zrobi tylko to co my chcemy.
Czytając ten i inne wątki:
- uszczelka pod głowicą
- uszczelka pod dekiel rozrządu
- simering na wałek rozrządu
- pasek i rolka rozrządu (rolka też obowiązkowo czy tylko pasek)
- śruby głowicy
- uszczelka kol.ss
- uszczelka kol wyd
- płyn do chłodnic
- termostat
Pompa wody była wymieniana 20 tys. km temu (przy rozrządzie) więc przypuszczam, że nie wymaga wymiany coś jeszcze ?

Trochę dziwne pytanie, ale czytając teraz forum mam pytanie wyciek oleju może wystąpić przez uszkodzenie pompy wody i w konsekwencji zepsucia się innego elementu ?

Silnik 1,6 AEE bo może to też istotne.
laciek77
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 sty 2014, o 21:07
Lokalizacja: Prudnik

Potrzebuje potwierdzenie diagnozy.

Postprzez łukasz1983 » 20 cze 2014, o 17:29

Od około 2 miesięcy rano przy odpaleniu przez około 3 sekundy auto chodzi na 3 gary,po tym czasie już pracuje normalnie.Następne odpalenie (nawet minutę po pierwszym odpaleniu) jest już normalne,dzieje się to po dłuższym postoju.Myślałem,że to coś z WN,ale wyeliminowałem je,nowe świece,palec,kopułka,cewka podmieniona na inną,przewody beru,nie mają przebicia.
Płynu na miesiąc dolewam może z 50 ml,temperaturę trzyma,płynu nie wyrzuca,nie kopci na biało,węże wydaję mi się,że delikatnie puchną.
Dziś rano przed odpaleniem wykręciłem świece,i 1 od strony rozrządu była delikatnie mokra (nie była to benzyna).
Kompresja mierzona w tamtym tygodniu,i na 1,3,4 tłoku ma 11,5 na 2 tłoku 12.
Może to być uszczelka,że poszła w taki sposób by po nocy delikatnie puszczać płyn na tłoka?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 21 cze 2014, o 11:16

bardzo wątpię kolego, za małe są objawy żeby o tym poważnie myśleć. Takla utrata plynu to zwykle gdzieś na wężach najczęściej od reduktora następuje. Może ci się tylko wydaje że chodzi na cztery gary a chodzi tak bo np czujnik temperatury padł lub coś w tym stylu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 27 cze 2014, o 12:34

pablomed, Możliwe,że chodzi na 4 baniaki,ale dźwięk ma taki jakby chodził na 3 (przebiera).
Czujnik temp. sprawny,mierzyłem go w całym zakresie temp. i pomiary mieszczą się w normach.Nawet dla spokoju robiłem mu reset ECU,nie pomogło.
Niepokojący objaw to te mokre elektrody na pierwszej świecy przed odpaleniem.Z czego to się może brać,jak dla nie to dziwny objaw,i wskazywał by na puszczającą uszczelkę.Kurcze sam już nie wiem,nie chcę bez potrzeby targać głowicy.

[ Dodano: 2014-06-27, 12:36 ]
W środę auto poszło na wymianę UPG,dziś odebrałem.
Tak jak podejrzewałem poszła uszczelka w taki sposób,że puszczała płyn chłodniczy na tłoka.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona




Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości