Wszystko o remoncie głowicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

dylemat: wyciek oleju, uszczelniacze zaworów, popychacze

Postprzez przemke » 1 mar 2013, o 21:38

Tak sobie zacząłem mysleć czy nie zajadę szybko silnika przez te problemy które opisuję poniżej. Doradźcie coś czy mogę jeździć czy naprawiać to szybko ?

Już ponad rok temu miałem zdiagnozowane u mechanika uszczelniacze zaworów do wymiany po objawach krztuszenia się na zimnym przez spalanie ściekającego do cylindrów przy postoju oleju. Szarpie i częśc cylindrów nie pracuje chyba, zgaśnie przy pierwszym zrzuceniu na luz i tak przez ok. 5min. potem ok
Po zimie problem ustał praktycznie całkowicie więc temat olałem, nie spalał dużo oleju. Teraz na zimę oczywiście powrócił a ja nie miałem kasy i czasu na załatwienie tego. Nie wiem czy jest to powiązane ale ostatnio bierze więcej oleju - na oko ze 100ml dziennie - i do tego zauważyłem małą plamę oleju przy jednej ze świec. Co to może oznaczać ?

Fakt, że zacząłem jeździć w ramach roboty więcej i ostrzej w mieście (100+km dziennie)

Do tego jest potencjalny problem popychaczy, które były wymienione na nowe rok temu u innego mechaniora ale ten mój stwierdził później, że wciąż je słychać. nie było to wyraźne więc temat zaległ ale może któraś "szklanka" jednak była wadliwa.
teraz już takie jakby cykanie słyszę cały czas, ale nie mam już pewności i właściwie nie wiem jak silnik na ucho poprawnie pracuje ;]

[ Dodano: 2013-03-04, 09:13 ]
podbijając temat może doradzicie jaki olej mam dolewać żeby tyle nie brał? obecnie uzywalem castrola gtx 15w40 ale ten jest chyba z tych "pluczacych"
do dolewki bralem zwyklego castrola 15w40
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

dylemat: wyciek oleju, uszczelniacze zaworów, popychacze

 

Postprzez pablomed » 4 mar 2013, o 23:33

przemke, zdiagnozuj silnik, na początek ciśnienie oleju oraz ciśnienie sprężania na sucho i z próba olejową . Jak będziesz miał wyniki to można coś zasugerować inaczej to tylko wróżenie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przemke » 8 mar 2013, o 10:41

pablomed napisał(a):przemke, zdiagnozuj silnik, na początek ciśnienie oleju oraz ciśnienie sprężania na sucho i z próba olejową . Jak będziesz miał wyniki to można coś zasugerować inaczej to tylko wróżenie


pewnie tak trzeba zrobić. od jakiegoś czasu również po rozruchu lampka oleju zazwyczaj mignie mi 2 albo 3 razy, cokolwiek to znaczy
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez trollu » 8 mar 2013, o 17:55

od kiedy to 15w myje się silnik i jakim to cudownym sposobem wymieniając olej na gorszy naprawia się tenże silnik?
Kopci na niebiesko? Jakieś inne większe wycieki? Świece okopcone?

zrób tak jak radzi pablomed, ale ja bym się już szykował na remont silnika na Twoim miejscu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Biały dm z rury, szarpie silnikiem.

Postprzez bromek1986 » 17 mar 2013, o 21:16

Witam wszystkich,
mam problem z autem, chodzi o model z 94r. 1,4 benzyna. Sprawa wygląda tak że, przy odpaleniu auta leci z rury biały dym, i szarpie silnikiem, nawet bym powiedział że dusi. Przejechałem pare kilometrów i nie dało sie dalej jechać. Ponadto zauważyłem że nie mam płynu w układzie chlodzenia wiec dolalem cala butle Borygo. Wydaje mi sie ze cala butla powinna na jakis czas starczec a tu po paru chwilach nie bylo nic!! nie zauwazylem zadnego wycieku.
O co tu chodzi ???
bromek1986
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17 mar 2013, o 21:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez palio » 17 mar 2013, o 21:19

Uszczelka pod głowicą poszła. Muszę Cię zmartwić, ale czeka Cię remont.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3881
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez K7 » 17 mar 2013, o 21:26

j/w Uszczelka.. borygo mogło zostac przepalone albo zmieszac się z olejem.
K7
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

objawy uszkodzonej uszczelki i pokrywy zaworów

Postprzez kaczak23 » 21 mar 2013, o 17:17

witajcie jakie sa objawy uszkodzonej uszczelki pokrywy zaworów oraz krzywej pokrywy.Bo wymienilem je bo sie pocił i powiem że zauwazyłem lepsze chodzenie silnika,tzn nie szarpie jak wczesniej czy to mogł być tego powód czy raczej nie??
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

wymiana uszczelki pod glowica

Postprzez tito92 » 21 mar 2013, o 19:32

jaka cena uszczelki i czy trzeba ustawiac rozrzad ?wyciekl caly plyn chlodniczy po prawej stronie obok paska. do tego wentylator sie nie wlacza, czy to czujnik?
tito92
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 lut 2013, o 13:37
Lokalizacja: Góra

Postprzez K7 » 21 mar 2013, o 19:44

Rozrząd trzeba ustawiac poniewaz przy wymianie uszczelki musisz sciągnąć pasek, najlepiej od razu przy takiej imprezie wymienic rozrząd i miec spokoj;) Na twoim miejscu sprawdziłbym tez stan uszczelniaczy zaworów i w razie potrzeby wymienił bo koszty są smieszne a korzysci spore:)
Cena uszczelki mysle ok ~60zł
Wentylatorem steruje czujnik ktory mierzy temperature płynu chłodzącego - jesli płynu nie ma to raczej nie zadziała, nawet jakby zadziałał to nie ochłodziłby silnika.
K7
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Poprzednia stronaNastępna strona

http://inventon.pl/doradztwo-personalne/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości