VW POLO 1.3 (ADX) - Logi

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

VW POLO 1.3 (ADX) - Logi

Postprzez kusiu » 3 sty 2013, o 23:39

Witam!
Czy w polo 1.3 (ADX) robi się logi statyczne i dynamiczne, tak jak miało to miejsce w moim golfie TDI 1z?
Jest gniazdo OBD II i błędny już sprawdzałem, ale silnik jest mułowaty bardziej niż był na początku, falują mu obroty i dużo pali (12-13l) przy tej pogodzie, a w trasie koło 7-8, gdzie jeszcze pół roku temu brał 5,5.
Więc moje konkretne pytanie, czy robi się logi, jeżeli tak, to jakich grup statycznych, a jakich dynamicznych.
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

VW POLO 1.3 (ADX) - Logi

 

Postprzez palio » 4 sty 2013, o 09:29

Zrób logi dynamiczne grupy 001 i 004. Logi robimy na ciepłym silniku od 1500obr/min do odcięcia na 3 biegu.

Kiedy był wymieniany filtr powietrza?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kusiu » 5 sty 2013, o 12:00

Co do filtra muszę się dowiedzieć, albo na jesieni razem z rozrządem, albo na wiosnę. Logi postaram się zrobić jutro, jeżeli pogoda dopisze :)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez k-m-r1 » 5 sty 2013, o 16:21

raczej w tym silniku i sterowniku sprawdzisz tylko grupę 000
silnik i sterownik podobne do mojego ABD i innych tej seri

http://www.golf3.pl/topics4/vag-problem-vt53061.htm

logow nie zrobisz tak jak ja mam u siebie problem iż przy pewnych obrotach około 1800 w grupie 000 przeskakują mi wartości na 00 i nie moge nic odczytywać powyżej pewnych obrotów

nie wiem czemu tak jest u mnie
na zimnym silniku i na ciepłym
nie pomaga zmiana prędkości komunikacji
to raczej nie problem z oprogramowaniem
bo vcds i vag-com 311 podobnie mają

jeszcze zostaje zmiana na inny kabelek
ale podepnę sie za tydzień pod inne auto <A4 1.9 TDI 1z> to zobacz czy dalej jest problem z tymi obrotami

nie wiem co jeszcze może byc pokombinuje z wersją vag-com 409

co radzicie?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez kusiu » 5 sty 2013, o 20:59

Zobaczymy co mi wyjdzie z tymi logami. U mnie ze sprzętem wszystko jest ok, bo logowałem na nim moje TDi :)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez palio » 5 sty 2013, o 21:02

zrób również statyczne na biegu jałowym 001 i 004
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kusiu » 5 sty 2013, o 21:35

Sczytać błędy i statyczne logi powinno mi sie udać zrobić, mogę mieć problemy z dynamicznymi, bo samemu to kicha może być, zobaczymy :)

[ Dodano: 2013-01-06, 19:59 ]
palio45 napisał(a):zrób również statyczne na biegu jałowym 001 i 004


Zczytałem błędy, na wyłączonym wyskoczył jakiś błąd czujnika, ale wyczytałem, że na włączonym silniku on nie występuje i faktycznie, na włączonym żadnego błędu silnik nie ma. Udało mi się także zrobić logi statyczne:
LOGI
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez palio » 6 sty 2013, o 21:10

Zrób jeszcze dynamiczne.

Na jakich odcinkach jeździ auto? Krótkie czy długie?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kusiu » 6 sty 2013, o 21:15

Dość często 1-2 km do pracy, przynajmniej teraz, gdy ja auto użytkuje. Jak narzeczona jeździ na studia (teraz chora) to 5-7 km w każdą strone. Miesiąc temu była czyszczona odma, bo zamarzła w nim woda i wypluło olej przez bagnet. Rozrząd wymieniony na jesieni. Jeszcze mam pare różnych objawów. Tak jak wspomniałem dużo pali, jest mułowate (seicento 800 cm mnie objezdza) ;p Przy skrecaniu kierownica na jalowym spadaja obroty (podejzewam pompe wspomagania, bo ucieka też trochę płynu) no i przy włączaniu jakiegokolwiek urządzenia elektrycznego (nawiew, radio, ogrzewanie szyby) też na moment spadają obroty. Ogólnie falują obroty, widać na logach.
Czy logi statyczne są ok?
Dynamiczne zrobię, jak będę miał kogoś do pomocy :)

Edit:
Auto ogólnie użytkowane jest w 90 % w mieście, raz na 2 tyg wyjeżdża w trasę.
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez palio » 6 sty 2013, o 21:29

Po logach trochę widać. W dynamicznym byłoby więcej widać. Wydaje mi się, że winna może być sonda.

Wysokie spalanie może wiązać się z tym, że robisz krótkie odcinki. Kiedy był wymieniany filtr paliwa i powietrza?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kusiu » 6 sty 2013, o 21:33

Paliwa nie wiem, czy był wymieniany w ogóle od nowości :P Powietrza jeżeli nie na jesieni, to na pewno na wiosne 2012. Z krótkimi dystansami, to wiem, że to możliwe. Ale jak ostatnio wyjechałem na trasę, to wyszło mi ok 7-8l, przy temp zewnetrznej -5. Dodatkowo trochę śmierdzi przepalonym paliwem, gdy auto jest na ssaniu.

Edit:
Zapomniałem dodać chyba najważniejsze, przy dużym obciążeniu wysoki bieg i niskie obroty (np. 5 bieg i 1400 rpm) słychać klepiące zawory...
Ostatnio edytowano 6 sty 2013, o 21:37 przez kusiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez palio » 6 sty 2013, o 21:36

Więc na początek zacznijmy od wymiany filtrów. To podstawa. Sprawdź czy gdzieś nie cieknie Ci paliwo (oczywiście przy odpalonym aucie i na ssaniu).
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 10 gości