VAG - problem z adaptacją

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

VAG - problem z adaptacją

Postprzez coooler1984 » 27 lip 2011, o 14:51

Witam!! Golf 1,4 96 rok, problem jest taki gdy odłączylme akumulator celem wymiany rozrusznika zaczely wariowac mi obroty!! czyli zaczal przygasac, nastepnie kupilem kabel, podlaczylem auto pod kompa pracuje na programie polski vag i w vagu czyszcze wszelkie bledy, wchodze w bloki danych 098 i tam klikam nast. pierw. i wydaje sie ze wszystko oki sie dzieje wykresiki chwile powareiuja a potem jest oki. ale nie daje mi to rezultatu a dalej obroty wariuja!! czy cos robie zle, czy moze tym programem nie da sie czy jak:P i jak ewentualnie poslkim vagiem wyczyscic poprzednie ustawienia bo tak czesto piszą zeby robic!!??
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

VAG - problem z adaptacją

 

Postprzez BartheZz_3 » 27 lip 2011, o 14:58

Nie wiem czy Ci to pomoze ale podobno kiedy sie odlaczy na 10 minut aku to komputer resetuje sie do ustawien fabrycznych...
Jesli miales przez dluzszy czas rozlaczony to moze sie cos rozstroilo co ktos kiedys ustawil??
To taki moj domysl tylko :-D
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez coooler1984 » 27 lip 2011, o 15:03

Nie no probowalem go zostawic na dluzszu czas wiecej niz 10 min. i lipa, z drugiej strony to nie moze byc tak ze dolacze akumulator a cos sie rozstraja ze nie da sie tego zrobic no masakra!!
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez BartheZz_3 » 27 lip 2011, o 15:58

Wlasciwie to przy moim poprzednim (1.4) Zima mialem taki problem.
Na jalowym podkrecal obroty do 2,5k albo przygasal tak drastyycznie opadaly.
Ostatecznie po zimie to minelo i problem albo zostal albo nie powroci.
Wymieniales rozrusznik, moze cos uszkodziles przy wymianie??
Dodam ze zaczelo mnie kopac prawie przy kazdym chwytaniu auta jakby masa uciekala, tez tak masz??
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez coooler1984 » 28 lip 2011, o 07:38

nie nie nic mnie nie kopie silnik pracuje rowno jak wczesniej itp. a zeby bylo smieszniej to wariuje tylko na cieplym na zimnym jest oki!!ale on wariuje w takim sensie ze np dojezdzam do swiatel i wciskam sprzeglo i wtedy obroty spadaja tak ze albo przygasa albo gasnie one po prostu nurkuja i tylko w ten sposob mi one wariuja na posotoju jest normalmnie itp silnik AEX jesli cos pomorze:P: nie mam sily do tego:P
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez BartheZz_3 » 28 lip 2011, o 07:45

Dojazdy do krzyzowek tez mialem takie jak opisujesz, tylko najwyrazniej mialem dodatkowe problemy...
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez coooler1984 » 28 lip 2011, o 08:05

Jesli ktos zna sie an adaptacji przepsutnicy to niech napisze czy adaptacja polskim vagiem tym ogolno dostepnym jest mozliwa i dobra, bo ewidentnie przepustnica sie rozregulowala i tyle:P

[ Dodano: 2011-07-28, 12:29 ]
Dodam jeszcze ze wyczyścilem ja i za bardzo nie bylo roznicy, czy np powinienm zrobic adaptecje troszke pojezdzic i jesli nie ma efektu to znowu, probowac az do skutku??
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez sebik85 » 29 lip 2011, o 00:14

Ja robiłem tak w Polski Vag: zakładka silnik później bloki danych i start, w 1 czy 2 bloku po prawej w tym programie jest opcja : ustawienia pierwotne :-) skakały mi obroty po zmianie tej opcji przestały, w jednym z moich tematów na zdjęciu widać tą opcję http://www.golf3.pl/topics9/foto-pytani ... t34772.htm jeszcze wypróbuję sposób który kolega mi podpowiedział w tym że temacie :-)
Avatar użytkownika
sebik85
Badacz tematu
 
Posty: 377
Dołączył(a): 12 gru 2007, o 23:45
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez KristoF » 30 lip 2011, o 08:48

zanim zaczniesz cokolwiek grzebać z adaptacją przepustnicy to najpierw ją wyczyść, robisz adapacje czegoś co przez zabrudzenie nie ma odpowiednich parametrów do nastaw fabrycznych a później się dziwisz że auto ma problemy. Zdejmij przepustnice, wyczyść ją czymś, może być benzyna a później zrób adapacje.
Zanim odłączyłeś akumulator to auto było nastawione na takie parametry jakie wymuszała zasyfiona przepustnica, na tym polega samoczynna adaptacja(czyi dopasowanie seryjnego programu do stopnia zużycia części albo innych warunków, to dopasowanie moze sięgać nawet 70% wartości fabrycznych), a teraz robisz nastawy... bez sensu.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez coooler1984 » 1 sie 2011, o 09:48

Moze nie napisalem tego wczesniej, ale przed adoptowaniem jej wzialem najpirerw wykrecielm i umylem cala przepustnice i w tym jest problem!! ze po wyczyszczeniu nawet nie chce chodzic lepeij za bardzo!!
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez KristoF » 1 sie 2011, o 15:43

jeśli czyściłeś to zwracam honor ;] sprawdz czy wszystko dobrze poskadales, podcisnienia itd. Adaptacja przepustnicy jest dosc prostym zabiegiem, nigdy nie było z tym problemów.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 33 gości