Uszczelniacz wału korbowego

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Uszczelniacz wału korbowego

Postprzez Michu! » 9 sty 2015, o 13:49

Mam problem gdyż wywaliło mi olej bagnetem, stwierdziłem że odma do czyszczenia, ale że nie mam na to czasu i miejsca to dałem auto do mechanika.
Mechanik stwierdził inną diagnozę, wymiana simeringu na wale korbowym a do tego pasek rozrządu i rolki, bo sa zalane olejem. Nie znam sie ale mysle, ze to nie powod wybicia oleju bagnetem, czy koleś chce mnie ewidentnie naciagnac?
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Uszczelniacz wału korbowego

 

Postprzez Thorsten » 9 sty 2015, o 14:06

Michu!, Miałem kolego to samo co ty. Czy olej wywalony bagnetem. Mechanik stwierdził że to odma i ją wyczyścił. Więc i u Ciebie to może jedynie odma. Zdejmij osłonę paska rozrządu i sam wzrokiem oceń czy faktycznie wywaliło tam olej.
Może być też tak że pod wpływem ciśnienia uszczelniacz nie wytrzymał tak jak u mnie uszczelka pod pokrywą zaworów- to przez to że mechanik uszkodził odmę i ta zatkała się nawet latem i olej poszedł bagnetem ale także uszczelką pod pokrywą zaworów.

Ja na twoim miejscu wyczyścił bym samą odmę na początek. Pojeździł trochę sprawdzając stan oleju czy nie ubywa i czy faktycznie uszczelniacz jest wadliwy, może puścił olej bo wzrosło ciśnienie i akurat może jak ciśnienie wróci do normy on będzie spełniał swoje zadanie. Szkoda wykładać hajs jeśli okaże się że problem jest mniejszy.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Michu! » 10 sty 2015, o 11:03

Już za późno na testy :kwasny: potrzebuje samochód na dojazd do pracy i stoi od 2 dni u tego mechanika juz.. koleś twierdzi, że odma jest ok, no nic dałem się naciągnąć pewnie...jak olej znowu wybije bagnetem to wtedy ja wybije mu szyby w tym warsztacie, oboje będziemy stratni
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 10 sty 2015, o 14:33

Michu!, zamarzajaca odma w 1.4 to standard bo jest z tyłu i jest zimna

nie marznie odma marznie waż miedzy odmą a dolotem

czasem powodem wywalenia oleju bagnetem jest zatkane odpwoeitrzenie zaworów i wywala


poczekaj do mrozów a przy odbieraniu auta powiedz żę jak bedzie znów problem to mu znów zostawisz auto

mogło byc tak żę wywalilo olej i jest niski poziom i już nie wywali
na bagnecie oleju powinno byc mało czasem poniżej odpowiedniego poziomu
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez trollu » 11 sty 2015, o 10:18

co temat ma do LPG?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Michu! » 11 sty 2015, o 10:22

a więc sprawa wygląda tak: okazało się, że jednak odma do czyszczenia. Uszczelniacz na wale prawdopodobnie z powodu odmy pod cisnieniem został wydmuchany.
Rozrząd pozostał bez zmian, bo był dobry jednak.
Warto czyścić regularnie tą odmę, bo prócz wybijającego oleju jest jeszcze wiele innych skutków tego lenistwa :lol: dzięki za odpowiedzi i pomoc ;-)
temat można zamknąć.
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości