Uszczelka pod glowicą? ABU

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Uszczelka pod glowicą? ABU

Postprzez urbi05 » 13 mar 2012, o 14:59

Ostatni chciałem dolać płynu do zbiorniczka i przy odkrecaniu wyplulo troche płynu. Wygladalo to tak jakby płyn wrzał pomyślałem że jest zawiązane z dużym ciśnienie w układzie co mogloby byc spowodowane niesprawnym korkiem lecz zauwazylem jeszcze jeden czynnik ktory bardzo mnie niepokoi a mianowicie wyraźny zapach beznzyny w zbiorniczku po przylozeniu do niego nosa. Moje pytanie brzmi czy mam juz zaczac zbierac kase na wymiane uszczelki pod glowica czy moze byc to spowodowane jakims innym czynnikiem? 1.6ABU
urbi05
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 00:06
Lokalizacja: Tczew

Uszczelka pod glowicą? ABU

 

Postprzez Kosmoaaz » 13 mar 2012, o 17:19

Trochę to znaczy ile? Zeszło ciśnienie i mgiełka sie wytworzyła? Na odpalonym silniku sprawdzałeś? Zagrzany czy zimny?
Avatar użytkownika
Kosmoaaz
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 13:15
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Postprzez prezesik » 13 mar 2012, o 18:51

Na gorącym silniku zawsze wywali trochę płynu. A jak już odkręciłeś korek trzeba było sprawdzić, czy bombluje z niego przy dodawaniu gazu. Jeżeli bomblowania w zbiorniczku nie ma to nie ma co się martwić na zapas.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez urbi05 » 13 mar 2012, o 22:49

żadnej mgiełki nie było efekt jakby woda kipiala a ile tego wycieklo to trudno okreslic, tyle że zbiorniczek z zewnatrz byl caly mokry i z niego kapalo. Dzialo sie to wszystko na zimnym silniku po ponad 24h postoju.
urbi05
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 00:06
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Kosmoaaz » 13 mar 2012, o 23:57

A ubytki płynu chłodniczego przed tym odkręceniem? Sprawdzałeś? Objawami uszczelki mogą być też np. oczka oleju w płynie chłodzącym lub jak niektórczy mówią "masełko" pod korkiem wlewu oleju. Ciężko stwierdzić. Może to tylko korek nie upuszcza ciśnienia i wytwarza się ono zbyt duże.
Avatar użytkownika
Kosmoaaz
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 13:15
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Postprzez prezesik » 14 mar 2012, o 01:08

Jeżeli bombluje po dodaniu gazu nawet na zimnym silniku to 100% uszczelka pod głowicą walnięta. Przerabiałem to u siebie już 2x. Spaliny z komory spalania trafiają do układu chłodzenia stąd bulgotanie i przegrzewanie się silnika - uszczelka puściła między komorą spalania a płaszczem wodnym. Na ciepłym silniku węże od chłodnicy będą bardzo twarde ( przy prawidłowo działającym silniku powinno się je ścisnąć dwoma palcami ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez urbi05 » 14 mar 2012, o 16:37

Nie zauważyłem żadnych oczek oleju w plynie. Płyn ubywał gdyż jest maly przeciek przy tym kruccu od termostatu poprostu widac zielony plyn miedzy ta gumowa rurą a tym kruccem nie wiem czy ten zacisk zle obejmuje ta rure moze przy wymianie termostatu co robilem 3 miesiace temu zle go założylem ale wydaje sie wizualnie ze jest dobrze założony. Masło pod korkem jest ale wiadomo jaką pore roku mamy ma prawo się go tam troche zebrac. Zrobie tak jak radzi prezesik25, sprawdze czy bombluje, jesli nie bedzie bomblowac to dla pewnosci zajade do jakiegos mechanika zeby sprawdzil mi sprężanie w cylindrach jesli bedzie wszystko w normie to nie bede ruszal glowicy. Załóżmy, że nie bedzie bomblowac a cisnienie bedzie w normie, czy istnieje jakas inna przyczyna tego zapachu benzyny w zbiorniczku? plyn byl wymieniany przed zima.
urbi05
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 00:06
Lokalizacja: Tczew

Postprzez prezesik » 14 mar 2012, o 19:22

Jest już w miarę ciepło, więc masło spod korka powinno zniknąć. A ten wyciek lepiej zlikwidować, szkoda płynu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez urbi05 » 21 mar 2012, o 10:10

wszystko wskazuje na to że uszczelka pod głowicą jeszcze troche pojeździ:) w zbiorniczku nic nie bombluje przy dodawaniu gazu, wysokie cisnienie w ukladzie bylo zwiazane z niesprawnym korkiem, a ubytki płynu spowodowane przeciekająca chłodnicą ktorą mam zamiar wymienic i tu rodzi sie moje nowe ptanie:p czytalem gdzies ze w ABU sa mniejsze chlodnice w porownaniu do jego mlodszych braci o tej samej pojemności oczywiscie. Czy wymiana na nieco wieksza chlodnice w tym modelu jest mozliwa i czy byloby to dobre rozwiazanie? Jakie chlodnice polecacie?
urbi05
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 00:06
Lokalizacja: Tczew


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości