Ustawianie rozrządu, kilka porad.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ustawianie rozrządu, kilka porad.

Postprzez chudy138 » 2 mar 2014, o 20:47

Witam! Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicę, wszystko poszło ok, silnik odpalił, ale zauważyłem, że pasek rozrządu strasznie luźny i pompa wody strasznie huczy. Jedyny sposób to zmiana i tu potrzebuję kilku porad. Po pierwsze robię to sam, poradziłem sobie z uszczelką pod głowicą to poradzę i z tym, tylko chcę wiedzieć może pare ułatwień. Z góry widać że, żeby zdjąć pasek rozrządu to trzeba zwalić pasek klinowy?

Jak napiąć pasek?

Czy dam rade zrobić to bez kanału?

Silnik 1.6 ABU 93r.

I może macie jeszcze jakieś uwagi i może jakieś triki dla ułatwienia sobie sprawy :)
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Ustawianie rozrządu, kilka porad.

 

Postprzez k-m-r1 » 3 mar 2014, o 00:05

pasek zdejmiesz jak poluzujesz alternator
alernator jest na sprężynie luzujemy na dole 13 i do góry

kijek troche grubszy jak od szpadla
zapierasz o dolne wzmocnienie naciskasz

drugą reką lub kolega zdejmuje pasek

jak jest altek i wspomaganie to jeszcze łatwiej bo trzeba poluzować napinacz klucz chyba 15 czy 19...


dalej trzeba odkręci 4 sruby na kole pasowym i zbic je

ostrożnie ze zbijaniem lepiej podważać i dobrze czyscic oś bo nie zejdzie
po czyszczeniu nafta czy wd40 cx80 ... pomaga ale tylko psikaj gdzie trzeba

zdjąć osłonę wymienić i w drugą strone

poczytaj w książce sam naprawiam jest dobrze opisane

do auta dojdziesz bez kanału
warto miec cos by na glebie nie leżakować

ja do ułatwienia przednimi kołami najeżdżam na deski 2 sztuki po 5 cm czyli mam 10 cm wyżej auto
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2014, o 09:28

W ABU z tego co wiem to pompa wody a dokładnie jej koło jest napinaczem paska.Generalnie przy wymianie paska , lub innych remontach silnika powinno się ją wymienić.
Co do ułatwień?
Można zrobić bez kanału , lub podnośnika możesz go podlewarować , zdjąć koło i nadkole , masz wtedy dostęp do dolnego koła pasowego
chudy138 napisał(a): Z góry widać że, żeby zdjąć pasek rozrządu to trzeba zwalić pasek klinowy?

Tak trzeba i odkręcić dolne koło pasowe z którym może być problem ciężko może być ze śrubą, następnie masz już obudowę do demontażu :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez chudy138 » 3 mar 2014, o 09:47

pietrasiak2 napisał(a):W ABU z tego co wiem to pompa wody a dokładnie jej koło jest napinaczem paska.Generalnie przy wymianie paska , lub innych remontach silnika powinno się ją wymienić.


Tak tak, pompę wody też zamierzam wymienić :) Czyli także dochodzi spuszczenie płynu. I tu też kolejne pytanie. Ja zawsze płyn spuszczałem dolnym wężem od chłodnicy, ale tamtędy płyn wszystek nie zleci no nie?

A dlaczego trzeba ściągać koło pasowe? Tak z ciekawości
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2014, o 09:56

chudy138 napisał(a):kolejne pytanie. Ja zawsze płyn spuszczałem dolnym wężem od chłodnicy, ale tamtędy płyn wszystek nie zleci no nie?

Tu i tak będziesz zdejmował pompę to reszta zleci.
chudy138 napisał(a):A dlaczego trzeba ściągać koło pasowe? Tak z ciekawości

1. nie zdemontujesz dolnej obudowy
2. Nie wymienisz koła zębatego na wale korbowym :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez chudy138 » 3 mar 2014, o 10:02

Czyli koło zębate jeszcze też wymienić? Sory jestem zielony w tym temacie :) Czy to się w ogóle zużywa? Pasek i pompę wody to wiem i na 100% kwalifikuje się do wymiany.
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2014, o 10:20

Zużywa się jak wszystko generalnie jak się wymienia to wymienia się komplet , ale to już każdy sam decyduje co chce wymienić :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 3 mar 2014, o 11:56

Koła zębatego rozrządu na wale się nie wymienia standardowo razem z paskiem, to jest niepotrzebne, przeważnie starcza dożywotnio dla silnika. A co do zmiany pompy jest dużo opisów, choć właściwie niema wiele o czym pisać, czasem pompa zapieczona nie chce wyjść, więc delikatnie stuku-puku i w końcu wyjdzie, po założeniu nowej napinasz rozrząd za jej pomocą, to jest opisane na forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 3 mar 2014, o 16:48

chudy138, na 1 stronie sa 3 Twoje tematy. za kolejny posypią się ostrzeżenia. masz problem - zapytaj w istniejącym temacie, użyj szukajki
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 3 mar 2014, o 18:10

wymienia sie pasek pompe wody

jeśli jest napinacz teżdo wymiany

płyn zpuszczamy dolnym weżęm i tak zostanie coś przy pompie i jakieś resztki

wymieniasz to zalej nowy i z głowy problemy wymiany a spokój na 2-3 lata z płynami
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez chudy138 » 3 mar 2014, o 20:49

trollu napisał(a):chudy138, na 1 stronie sa 3 Twoje tematy. za kolejny posypią się ostrzeżenia. masz problem - zapytaj w istniejącym temacie, użyj szukajki


No sory ale tu się chyba nie da usunąć starych tematów? Chyba że nie znalazłem takiej opcji, a korzystanie tu z wyszukiwarki to coś w stylu wpisania "jak ustawić rozrząd" wyskakuje "Jak przekręcić kierownicą wprawo, żeby koło zapasowe nie wypadło".. Sory ale tak jest. Przydałaby się opcja usuwania starych tematów, jeśli życzy tego sobie założycie danego wątka, tym bardziej że każdy problem w samochodzie jest zupełnie inny i lepiej zapytać się od razu, jaki ma się dany problem niż przekopać pół fora. Chyba że się mylę. Pozdrawiam! :)

[ Dodano: 2014-03-04, 18:31 ]
Czy żeby wymienić pasek, to koniecznie muszę ściągać koło pasowe? Nie mogę a cholerę wydobyć paska z obudowy.

[ Dodano: 2014-03-05, 15:00 ]
Jeszcze jedno pytanie. Za cholerę nie mogę nawet drgnąć pompy wody, Macie jakieś sposoby? Boję się bić młotkiem. Chyba jeszcze nigdy wymieniana nie była :P :-| :-|
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 15 gości