Termostat

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez seb » 18 lut 2009, o 07:32

POprawnie to 90 stopni powinno byc, ja mam 90 po 5 minutach spokojnej jazdy i potem trzyma, ale termostat wymioenialem z miesiac temu;)
seb
 

 

Postprzez Stefański » 19 lut 2009, o 19:20

Witam wszystkich kolegów.
Jestem uczniem technikum mechanicznego i niedawno na zajęciach omawialiśmy układ chłodzenia. Nauczyciel przedstawił nam następującą metodę sprawdzenia czy termostat jest sprawny:
do naczynia wlewamy wodę w której zanurzamy termostat i termometr.
całość podgrzewamy. gdy temperatura wody zacznie się zbliżać do tej w której termostat powinien zacząć się otwierać (temperatura ta podana jest na termostacie) obserwujemy całe zjawisko. Jeśli temperatura początku otwarcia termostatu jest równa z tą podaną na termostacie wówczas jest on sprawny
(tolerancja z jaką może się otworzyć termostat to + - 3st C)
Jeśli na termostacie podane są dwie różne temperatury to jedna oznacza początek otwierania a druga jego koniec.
Mam nadzieje że w miare jasno udało mi się to wytłumaczyć
Avatar użytkownika
Stefański
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 1 gru 2008, o 19:47
Lokalizacja: Nysa

Postprzez raf.sie » 20 lut 2009, o 08:29

mani51 napisał(a):Górny ma się robić gorący razem z całym silnikiem


hmm chyba będzie się robił gorący ale teochę wolniej niż cały układ..w tym wężu ile ja dobrze myśle to krążenia nie ma puki termostat nie puści więc jego nagrzewanie będzie postępowało wolniej :niepewny: :niepewny:
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez saladrus » 20 lut 2009, o 09:33

ja wczoraj przejechałem 5 km , autko nagrzało się do 99-98 *C ,górny wąż ciepły ,dolny zimny ... Tak ma być??
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez mani51 » 21 lut 2009, o 07:49

raf.sie napisał(a):
mani51 napisał(a):Górny ma się robić gorący razem z całym silnikiem


hmm chyba będzie się robił gorący ale teochę wolniej niż cały układ..w tym wężu ile ja dobrze myśle to krążenia nie ma puki termostat nie puści więc jego nagrzewanie będzie postępowało wolniej :niepewny: :niepewny:


nie czepiaj się, chodziło o to, że będzie się rozgrzewał razem z silnikiem a nie o to że będzie tam trochę niższa temperatura - ręką i tak tego nie wyczujesz

a co do sprawdzania termostatu metodą garnkową to oprócz temperatury początku otwarcia jest jeszcze coś takiego jak skok termostatu czyli maksymalne otwarcie które też jest podawane w opisie termostatu i jeśli tego nie zmierzymy to nie możemy być pewni że jest w 100% sprawny

[ Dodano: 2009-02-21, 09:03 ]
saladrus, nie, tak być nie powinno
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez saladrus » 21 lut 2009, o 10:30

saladrus, nie, tak być nie powinno
_________________

więc termostat do wymiany ??
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez mani51 » 21 lut 2009, o 15:57

na to wygląda, że tak
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez jacekPlacekkk » 22 lut 2009, o 11:33

a ja przejechałem 5 km tak ostzrej ciut i górny wąż bYł prawie goracy, a dolnyy letniawy :idea:


więc??? :wstyd:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez SotoM » 22 lut 2009, o 12:38

Stefański napisał(a):Witam wszystkich kolegów.
Jestem uczniem technikum mechanicznego i niedawno na zajęciach omawialiśmy układ chłodzenia. Nauczyciel przedstawił nam następującą metodę sprawdzenia czy termostat jest sprawny:
do naczynia wlewamy wodę w której zanurzamy termostat i termometr.
całość podgrzewamy. gdy temperatura wody zacznie się zbliżać do tej w której termostat powinien zacząć się otwierać (temperatura ta podana jest na termostacie) obserwujemy całe zjawisko. Jeśli temperatura początku otwarcia termostatu jest równa z tą podaną na termostacie wówczas jest on sprawny
(tolerancja z jaką może się otworzyć termostat to + - 3st C)
Jeśli na termostacie podane są dwie różne temperatury to jedna oznacza początek otwierania a druga jego koniec.
Mam nadzieje że w miare jasno udało mi się to wytłumaczyć

tak jest - prawidłowo... tylko szkoda zachodu na takie testy....zeby termostat kosztował 200zł to wtedy mozna sie bawić w takie testy, ale za 30 lub 50zł....?? lepiej wymienic...
ale ogolnie to jest dobra porada dla dusigrosza... :-) pozdro

[ Dodano: 2009-02-22, 11:41 ]
saladrus napisał(a):więc termostat do wymiany ??

i to w trybie natychmiastowym
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez jacekPlacekkk » 22 lut 2009, o 12:48

a u mnie??
możę też stąd mam duże spalanie??? :?:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez mani51 » 22 lut 2009, o 19:19

jacekjurzykkk napisał(a):a ja przejechałem 5 km tak ostzrej ciut i górny wąż bYł prawie goracy, a dolnyy letniawy


to nic nie znaczy. Napisz przynajmniej jaka była temperatura na wskaźniku wtedy bo jak ponad 80 to zostaw termostat w spokoju

jacekjurzykkk napisał(a):możę też stąd mam duże spalanie???


to zależy co rozumiesz przez duże spalanie - litr a nawet dwa gazu więcej niż w lato to nic nadzwyczjnego
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez jacekPlacekkk » 24 lut 2009, o 11:24

mani51 napisał(a):Napisz przynajmniej jaka była temperatura na wskaźniku wtedy bo jak ponad 80 to zostaw termostat w spokoju


wiec było :!: 70 niecałe???
dzis także jechałem do roboty 5 kilosów i temperatura była chyba 70 niecałe(a dolny wlot w zderaku mam zasłonięty) wysiadłem i sprawdziłem-górny robił się goracy a dolny zimny :?: :?:

[ Dodano: 2009-02-24, 10:29 ]
dodatkowo powiem że wczoraj byłem w dłuszej trasie Siedlce-Bydgoszcz w jeden dzień 800 kilometrów, eszystko z golfikiem było ok, temperatura była ciągle okoł85 stopnii chyba, pare razy w korkach włączył się wentylator,


Co Ciekawe wyszło mi 11 litrów na 100km,(i to jakościowo dobrego) GAZU :evil: w trasie :!: :!: :!:

czasem raptem poleciałem 140, a tak to 100 leciałem,
zaczynam mysleć że to winna termostatu :?:
Ostatnio edytowano 24 lut 2009, o 14:41 przez jacekPlacekkk, łącznie edytowano 1 raz
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości