Temperatura silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Temperatura silnika

Postprzez odkrywca » 26 paź 2021, o 15:03

Witam, mam taki problem. Kilka dni temu oddałem auto do mechanika, który podczas diagnostyki zauważył, że temperatura płynu chłodniczego wskazuje 110"C, gdzie na zegarach, na wskaźniku - pokazywało 70"C. Wąż górny gorący, wąż dolny zimny. Ciśnienie w układzie nie jest wysokie. Skąd taka temperatura?

Jakiś pomysł czemu coś takiego się dzieje?

GOLF 3 GTI 2.0 8v ADY
odkrywca
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 paź 2021, o 14:54
Rocznik: 0
Silnik: 1.9
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Temperatura silnika

 

Re: Temperatura silnika

Postprzez murgen » 1 lis 2021, o 15:39

Zaciety termostat.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Temperatura silnika

Postprzez xfinityauthorize » 26 sie 2023, o 08:38

xfinityauthorize
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 26 sie 2023, o 08:31
Rocznik: 2000
Silnik: dasaca
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Re: Temperatura silnika

Postprzez OT1991 » 4 sty 2024, o 14:13

Temperatura płynu chłodniczego wynosząca 110°C, podczas gdy wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje 70°C, sugeruje problem z układem chłodzenia. Kilka możliwych przyczyn tego zjawiska może obejmować:

Uszkodzony termostat: Termostat kontroluje przepływ płynu chłodniczego między silnikiem a chłodnicą w zależności od temperatury. Jeśli termostat jest uszkodzony lub zablokowany w pozycji zamkniętej, może prowadzić do nadmiernego nagrzewania się silnika.

Niewłaściwy pomiar temperatury: Problem z czujnikiem temperatury lub problem z odczytem danych na desce rozdzielczej może prowadzić do fałszywych odczytów temperatury.

Pęknięta głowica cylindra lub uszkodzony uszczelniacz głowicy: Pęknięcia w głowicy cylindra mogą powodować mieszanie się płynu chłodniczego z olejem lub gazem spalinowym, co z kolei wpływa na efektywność chłodzenia.

Problemy z pompą wodną: Uszkodzenia lub problemy z pompą wodną mogą prowadzić do niewystarczającego krążenia płynu chłodniczego, co z kolei może spowodować nadmierny wzrost temperatury.

Zator w układzie chłodzenia: Zatory w układzie chłodzenia mogą być wynikiem osadzania się kamienia, korozji lub innych zanieczyszczeń, które utrudniają swobodny przepływ płynu chłodniczego.

Nieszczelność w układzie chłodzenia: Nieszczelności w układzie chłodzenia mogą prowadzić do utraty płynu chłodzącego, co z kolei wpływa na zdolność układu do skutecznego chłodzenia silnika.
OT1991
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 sty 2024, o 14:11
Rocznik: 0
Silnik: -
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości