Temperatura a praca silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Temperatura a praca silnika

Postprzez IntruZZ » 23 wrz 2013, o 17:55

Panowie , mam problem .
Golf mi jak kopcił tak trochę kopci , i często po jeździe na normalnych odcinkach mam masełko pod korkiem oleju ( nagrzewam silnik więc nie jeżdżę na zimnym) często stoi golf na parkingu , 3 , 4 dni , używam go tylko jak potrzeba ale zawsze go dobrze nagrzeję.

Mam jakieś wrażenie , że golf nie pracuje mi w odpowiedniej temperaturze pracy.
Otóż , jak robię ze 20-30 km po mieście latam coś załatwiam , temp na wskaźniku nie przekroczy mi 70 stp. na postoju wzrasta więcej. Myślałem , że tak jest , ale czytając forum widze , że ludzie z podobnymi problemami mają chłodno w samochodzie a u mnie wystarczy zrobić odcinek 1 km i grzeje dobrze , jak temp pokazuje 70 stp to idzie ukrop z nawiewu.

I nie wiem co teraz robić , może termostat walnięty ? ale wtedy by tak nie grzał.
może czujnik temp ?

Na początek może sprawdzić VAGIEM po uzyskaniu 70 stp na wskaźniku , jaka jest temp pracy silnika. i wtedy szukać...
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Temperatura a praca silnika

 

Postprzez trollu » 23 wrz 2013, o 19:16

hmm a do 90 dochodzi? wentylator przy ilu się włącza? czujnik temp cieczy podaje sygnał do ECU i na zegary, może być uszkodzony
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez IntruZZ » 23 wrz 2013, o 19:31

tzn nie dochodzi do 90 chyba , że na postoju , wentylator się włącza ale nie pamiętam kiedy. Grzeje wszystko i dobrze się nagrzewa.... to ile tych czujników w golfie jest 1.6 ?
Ten przy aparacie zapłonowy gdzie podaje ? który podaje na ECU a który na zegary
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez trollu » 23 wrz 2013, o 19:47

czujnik temp płynu jest jeden, w króćcu na wyjściu obiegu z silnika do chłodnicy, dochodzi do niego wtyczka z 4 przewodami. on podaje sygnał do ECU i na zegary. w chłodnicy masz tylko włącznik wentylatora. Wentylator powinien się włączyć gdy na zegarze masz równe 90 lub wskazówka minimalnie mija 90st. jeżeli wentylator chodzi a na zegarze masz dalej 70 to albo czujnik w króćcu jest uszkodzony albo zegary
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez IntruZZ » 23 wrz 2013, o 19:58

no ale da radę to jakoś obejść sprawdzić czy czujnik nawala czy termostat , ewentualnie licznik...
Bo jak termostat to by silnik się ne dogrzewał i nie pracuje
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2013, o 20:39

IntruZZ, Termostat sprawdź w ten sposób,odpal silnik i sprawdź,czy parę minut po odpaleniu jest ciepły dolny wąż do chłodnicy,jak będzie ciepły to uwalony jest termostat i za wcześnie otwiera duży obieg,lub się nie domyka i cały czas masz duży obieg.
Czujnik sprawdza się miernikiem.Ustawiasz na ohmy i mierzysz miernikiem między stykami 1 i 3 (są to styki po lewej stronie u góry i dołu.)
A tu masz opis jakie powinny być wskazania przy jakiej temperaturze
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa5 ... 3b1f5.html
A tak w ogóle to jaką wcześniej temperaturę pokazywał ci licznik?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez IntruZZ » 23 wrz 2013, o 21:10

nie wiem , auto jest po remoncie silnika kapitalnie , ja nim jeździłem 2 dni i się rozwalił ;) ogólnie on mi kopci benzynkowo tak czuć , i pod korkiem oleju trochę czuć , i tak mi się właśnie coś doczytało , że może zbyt bogatą mieszankę mam przez tą temp bo źle czujnik podaje do ecu

PS. czyli jak będzie stało na 70 po dłuższej jeździe i wypnę czujnik sprawdzę te omy to ma mi pokazywać okolice wartości dla 70 stopni ? wtedy czujnik działa prawidłowo a to termostat powoduje , że samochód sie nie dogrzewa
Ostatnio edytowano 23 wrz 2013, o 21:15 przez IntruZZ, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2013, o 21:15

IntruZZ, To sprawdź miernikiem czujnik jakie daje odczyty i pomyślimy dalej.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez IntruZZ » 24 wrz 2013, o 12:42

Odpaliłem pochodził zaczął łapać temp na wskaźniku , przewód góry lekko ciepły , dolny zimny jak lód... czujnika jeszcze nie sprawdzałem ale znowu mi gdzieś ucieka płyn chłodniczy... nie zaobserwowałem wycieków , wody nie pręży. jest troche poniżej minimum a było lane jakieś 3 tyg temu równo jak książka pisze
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 14 gości