Telepanie pod odpaleniu i kontrolka oleju.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Telepanie pod odpaleniu i kontrolka oleju.

Postprzez 1arturek1 » 24 lis 2013, o 16:38

Cze, dawno nie miałem problemu, no ale temperatura spada i zaczynają się problemy. Wstaje rano, idę do samochodu - próbuję odpalić kręcąc z 7 sekund, nic. Ponawiam czynność, przy kręceniu zaczyna migać kontrolka oleju? Dlaczego? Próbuje trzeci raz, zapalił, ale co mu się dzieje? Przez 2-3 minuty całym samochodem telepie, obroty wydają się jakieś nierówne i "ciężkie"

Poprzedniej zimy wymieniałem przewody, kopułke, świecie, czujnik wody bo auto miało ten sam problem, co począć?
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Telepanie pod odpaleniu i kontrolka oleju.

 

Postprzez łukasz1983 » 24 lis 2013, o 16:58

1arturek1 napisał(a):czujnik wody
Nie czujnik wody a czujnik temperatury,i to w nim jest prawdopodobnie twój problem z odpaleniem.
Ściągnij z niego wtyczkę i wtedy odpal,jak odpali bez problemu,i obroty pójdą na ponad 1tyś to czujnik do wymiany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 1arturek1 » 24 lis 2013, o 18:14

łukasz1983 napisał(a):
1arturek1 napisał(a):czujnik wody
Nie czujnik wody a czujnik temperatury,i to w nim jest prawdopodobnie twój problem z odpaleniem.
Ściągnij z niego wtyczkę i wtedy odpal,jak odpali bez problemu,i obroty pójdą na ponad 1tyś to czujnik do wymiany.


No raczej wiem co wymieniałem http://allegro.pl/czujnik-temp-wody-vw- ... 73014.html
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez łukasz1983 » 24 lis 2013, o 18:16

1arturek1, Czytaj ze zrozumieniem,ja dokładnie o tym samym piszę.
Sprawdź go tak jak ci napisałem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 1arturek1 » 24 lis 2013, o 18:18

łukasz1983 napisał(a):1arturek1, Czytaj ze zrozumieniem,ja dokładnie o tym samym piszę.
Sprawdź go tak jak ci napisałem.


Jak nie chciał odpalać to odłączałem czujnik temperatury powietrza zasysanego, auto zapaliło, ale nie trzymał obrotów. Masz może GG? ;)
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez łukasz1983 » 24 lis 2013, o 18:21

1arturek1, Nie mam.
Ściągnij wtyczkę z czujnika temperatury,i go odpal i napisz jakie efekty.
Ja mam zrypany czujnik zasysanego powietrza,a z resztą mam odłączoną rurę z ciepłym powietrzem z nad kolektora,a klapkę w obudowie filtra mam zablokowaną na zimne powietrze,i nie mam żadnych problemów z odpalaniem,nawet w duże mrozy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 1arturek1 » 24 lis 2013, o 18:41

łukasz1983 napisał(a):1arturek1, Nie mam.
Ściągnij wtyczkę z czujnika temperatury,i go odpal i napisz jakie efekty.
Ja mam zrypany czujnik zasysanego powietrza,a z resztą mam odłączoną rurę z ciepłym powietrzem z nad kolektora,a klapkę w obudowie filtra mam zablokowaną na zimne powietrze,i nie mam żadnych problemów z odpalaniem,nawet w duże mrozy.


Najpierw zmierzę rezystancję czujnika temperatury zasysanego powietrza, tylko mi podpowiedz jak to zrobić.

http://img135.imageshack.us/img135/730/czujtemp5oj6.jpg

Jeżeli silnik jest zimny (0 C) to mierzyć rezystancją 5600-600?
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez łukasz1983 » 24 lis 2013, o 18:48

Rezystancję mierzysz między końcówkami 1 i 3 a tu masz jakie ma mieć wartości pomiar,przy jakiej temperaturze.
Obrazek
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 1arturek1 » 24 lis 2013, o 19:01

łukasz1983 napisał(a):Rezystancję mierzysz między końcówkami 1 i 3 a tu masz jakie ma mieć wartości pomiar,przy jakiej temperaturze.
[url=http://images64.fotosik.pl/413/36b65c6c500b3b4d.jpg]Obrazek[/URL]


Jeżeli jest sprawny to powinno być dużo na minusie tak?
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez łukasz1983 » 24 lis 2013, o 19:39

1arturek1, Nie.
Jeśli jest sprawny,to wartości na mierniku masz mieć takie jak w tabeli przy danej temperaturze.
Teraz mamy około 7*C więc na zimnym silniku pomiar powinieneś mieć w granicy 4600Ω
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 1arturek1 » 25 lis 2013, o 17:56

łukasz1983 napisał(a):1arturek1, Nie.
Jeśli jest sprawny,to wartości na mierniku masz mieć takie jak w tabeli przy danej temperaturze.
Teraz mamy około 7*C więc na zimnym silniku pomiar powinieneś mieć w granicy 4600Ω


Jestem zielony w takich pomiarach, na co mam ustawić omomierz? Na V, A, Ω czy na co innego żeby to prawidłowo "zmierzyć?"
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez łukasz1983 » 26 lis 2013, o 01:35

Ustaw na Ω
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 9 gości