Spalanie -Drodzy uzytkownicy silnikow benzynowych

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Pawełgolfgreen » 15 lut 2013, o 15:04

Mój kolega ma 1.4 mówi ze pali tyle samo co mój 1.8 :lol: :lol: Raczej ok 10 L jazda mieszana
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

 

2.0. AGG spalanie

Postprzez strzelu » 14 mar 2013, o 08:15

witam,

czy na trasie możliwe jest zejście na tym silniku do 6,5 l /100 km ? Prędkość ok 90 km/h płynna, bez świrowania. 6,5 to oczywiście wskazanie MFA. Prawda czy duże kłamstwo ?


Niestety auto nie tankowane pod korek, więc z wyliczeń wychodzi ok 7l, ale to tak duży +/-.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Paweu » 14 mar 2013, o 08:22

strzelu napisał(a):czy na trasie możliwe jest zejście na tym silniku do 6,5 l /100 km ? Prędkość ok 90 km/h płynna, bez świrowania. 6,5 to oczywiście wskazanie MFA. Prawda czy duże kłamstwo ?


Odczyty z mfa należy traktować z jakąś tam tolerancją... więc nawet jeśli te 7.5 litra to jest to dobry wynik.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez killah » 14 mar 2013, o 10:06

da się zejść poniżej 7 litrów agg na trasie. Ja na mfa potrafiłem do 5.6 dochodzić :D Ale to było za czasów jak miałem brudny przepływomierz i podawał mniej paliwa niż powinien.

Ale 7mka na trasie całkowicie możliwa. To bardzo oszczędne silniki jak się nie butuje.
killah
 

Postprzez strzelu » 14 mar 2013, o 10:41

heh po kilku letnim bujaniu się 1.4. i powrocie do domu (ok 350 km) w AGG to miałem fajny ubaw. Na początku leciałem 110 więc spalanie ok. 7, potem zszedłem do 90, a mfa pokazywało 6.4, a przez chwile 6.3 nawet :)

Mam jeszcze drugie pytanie. Jak wygląda spalanie ABD w porównaniu do AGG ?
Ja tam raczej wolę styl emeryta, czyli płynne dobijanie do 90 i raczej spokojne trzymanie prędkości (czasem jak się zestresuję to przygrzeję, ale to rzadko).
O wiele więcej 2.0. spali ?
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Paweu » 14 mar 2013, o 11:02

strzelu napisał(a):Mam jeszcze drugie pytanie. Jak wygląda spalanie ABD w porównaniu do AGG ?
Ja tam raczej wolę styl emeryta, czyli płynne dobijanie do 90 i raczej spokojne trzymanie prędkości (czasem jak się zestresuję to przygrzeję, ale to rzadko).
O wiele więcej 2.0. spali ?


Śmiesznie to zabrzmi.. ale ABD spali podobnie do AGG.
Przy spokojnej jeździe abd wciągnie ok 6 litrów. Porównując to ze spalaniem AGG trochę to wszytko śmieszne. :hyhy:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez killah » 14 mar 2013, o 12:10

rzekłbym że 2.0 8v to najlepszy silnik do golfa bo masz moc i spalanie ok.
killah
 

Postprzez strzelu » 14 mar 2013, o 12:57

killah napisał(a):moc i spalanie ok.


banan na twarzy jak stąd do Houston :hyhy:
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Opik » 14 mar 2013, o 14:23

strzelu, pociesz się bo u mnie w trasie 2E też jadąc oszczędnie na pb też potrafiło zejść do 6,6, także.... :hyhy:
chociaż mam wrażenie że butowane 1.4 spali jednak mniej niż butowane 2.0 :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebadure » 14 mar 2013, o 15:05

Ja robię głównie odcinek 7km do szkoły. Spalanie przy normalnym obchodzeniu się z pedałem gazu to około 8-8,5l. Jak go cisnę mocno na pierwszych 3 biegach to koło 12-13l w mieście, ale to już cały czas trzeba go doić ile się da :)
sebadure
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:35
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez strzelu » 14 mar 2013, o 17:07

Panowie niech pali te 8, nie będę żałował. Ale dźwięk tego silnika to melodia dla ucha. Btw. czym AGG różni się od 2E ? Nazwą ? Bo to i to silnik 8v.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Opik » 14 mar 2013, o 17:30

strzelu, 2E vs AGG/ADY:

przepływomierz klapkowy (duży, ciężki, wybuchy gazu mogą go uszkodzić (baaaardzo rzadkie przypadki, tylko przy lipnych isntalacjach), za to odporny na wszelkiej maści chemię (środki do nasączania stożków np)) - przepływomierz "drucikowy" (mniejszy, tańszy jeśli trzeba wymienić, wrażliwy na chemię (drucik, łatwo go uszkodzić))
upierdliwy zawór regulacji prędkości biegu jałowego (zwany potocznie i mylnie krokowcem) vs analogiczne urządzenie w przepustnicy
AGG/ADY ma czujnik położenia wału który także potrafi dać się we znaki

do tego różnią się minimalnie wyglądem - owe przepływomierze, do tego 2E ma większy (szerszy patrząc od przodu) kolektor ssący z którego wychodzi zaw. reg. biegu jałowego o którym wspominałem

z różnic których od razu nie widać to nowsze mają sekwencyjny wtrysk paliwa
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości