Silnik nie odpala + zegarek się resetuje

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Silnik nie odpala + zegarek się resetuje

Postprzez Dawko » 5 gru 2013, o 01:29

Witam. Otóż jakąś godzinę temu poszedłem do swojej golfiny ,, na nocną przejażdzkę" i niestety... Daje zapłon, wszystko ładnie, podświetlenie, nawiewy wszystko działa, chcę odpalić silnik i bum gaśnie na sekundę wszystko i resetuję się zegarek na godzinę 12:00. Akumulator ma rok i 2 tygodnie, ładowany 3 tygodnie temu. Co może być przyczyną? Nie spotkałem się na forum z podobnym problemem.

Dzisiaj włożyłem ledowe żarówki do podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz w podsufitce - jeśli to ma jakieś znaczenie.

Silnik: 1.4, 60km, benzyna, 94r.
Avatar użytkownika
Dawko
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 15 mar 2013, o 00:22
Lokalizacja: Elbląg

Silnik nie odpala + zegarek się resetuje

 

Re: Silnik nie odpala + zegarek się resetuje

Postprzez killah » 5 gru 2013, o 09:06

Dawko napisał(a):Witam. Otóż jakąś godzinę temu poszedłem do swojej golfiny ,, na nocną przejażdzkę" i niestety... Daje zapłon, wszystko ładnie, podświetlenie, nawiewy wszystko działa, chcę odpalić silnik i bum gaśnie na sekundę wszystko i resetuję się zegarek na godzinę 12:00. Akumulator ma rok i 2 tygodnie, ładowany 3 tygodnie temu. Co może być przyczyną? Nie spotkałem się na forum z podobnym problemem.

Dzisiaj włożyłem ledowe żarówki do podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz w podsufitce - jeśli to ma jakieś znaczenie.

Silnik: 1.4, 60km, benzyna, 94r.


Problemów tego rodzaju było 1500 jak nie więcej akurat.

Przeczyść klemy na akumulatorze jakąś szczotą drucianą lub czymś w tym stylu. Zaczniemy od rzeczy najprostszych. W wielu przypadkach to pomaga.

Akumulator skoro nowy (chociaż może być uszkodzony ale i tak Ci pewnie gwarancji nie uznają - mam podobnie ze swoim który jakoś licho co silnik obraca jak zimny i ma jeszcze gwarancję ale jednak obraca) nie powinien się rozładowywać. Zmierz voltomierzem napięcie przed odpaleniem. Ale najpierw przeczyść styki - czuję że to to.
killah
 

Postprzez pablomed » 6 gru 2013, o 00:44

Dawko, aku słaby, połączenia kabli lub same kable rozrusznika uszkodzone albo pada rozrusznik (zwykle rzęzi kiedy się kończy). Najprostsze testy akumulatora i alternatora zrobią ci za friko w prawie każdym punkcie gdzie akumulatory sprzedają. Jeśli się okaże że rozrusznik - niema zmartwienia za 7-8 dych kupisz sobie sprawny na szrocie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Dawko » 6 gru 2013, o 14:01

Stawiam 99% na akumulator, na kable od kumpla odpalił na strzała :)
Avatar użytkownika
Dawko
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 15 mar 2013, o 00:22
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez killah » 7 gru 2013, o 13:08

Dawko napisał(a):Stawiam 99% na akumulator, na kable od kumpla odpalił na strzała :)


przeczyść te klemy !!! Może to tylko zaśniedziałe klemy... naprawdę zrób to.
killah
 

Postprzez Dawko » 7 gru 2013, o 15:06

Ok zrobię to :) Akumulator naładowałem i wszystko jest ok, był rozładowany całkowicie. Zapomniałem, że raz światełko w podsufitce zostawiłem na całą noc.
Przepraszam za zaśmiecanie forum, problem rozwiązany :)

PS. Czym proponujesz je przeczyścić? Papierem ściernym czy wystarczy trochę benzynki ?
Avatar użytkownika
Dawko
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 15 mar 2013, o 00:22
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez łukasz1983 » 7 gru 2013, o 15:46

Dawko, Drobny papier ścierny,po wyczyszczeniu wazelina techniczna i parę lat spokoju.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości