Silnik 1,6 aft

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Silnik 1,6 aft

Postprzez marcin2e » 23 mar 2014, o 01:28

Witam,

Obecnie zakupiłem golfa 1,6 oznaczenie aft. Samochód w rodzinie od 3 lat, gaz 12lat, przejechane ok 250( licznikowo co raczej dodałbym jeszcze 100tys), olej zawsze wymieniany na czas, filtry też.
Jśli chodzi o świece i przewody WN, głowice to nic nie było z tego co wiem wymienione/robione.

Chciałbym zostawić go dla siebie tylko prawdę mówiąc nie bardzo miałem styczność z tym silnikiem. Ile silniki wytrzymują km, jak się sprawują, co kontrolować i jakie są najczęstsze usterki - najlepiej jak najwięcej o tym silniku.

Dzięki za pomoc.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Silnik 1,6 aft

 

Postprzez Opik » 23 mar 2014, o 02:03

jak dbasz tak masz ;) w Golfie ciężko znaleźć silnik który byłby wyraźnie trwalszy czy wyraźnie gorszy od pozostałych, zdecydowanie eksploatacja ma tutaj większe znaczenie. Jeżeli wszystko było wymieniane na czas, dbane (chociaż 3 lata w rodzinie to nie jest jakiś szaleńczy wynik, ciekawe co było wcześniej) to powinien wiernie posłużyć jeszcze kilkadziesiąt(-set) km
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 mar 2014, o 12:04

marcin2e, sam silnik jest bardzo trwały, ile wytrzyma zalezy od eksploatacji, napewno nie tyle ile mniej wysilone 1.8 lub 2.0.
A z rzeczy awaryjnych o których najczęściej się czyta na forum: czujnik położenia wału i czujnik halla, związane z obecnoscią tych dwóch czujników przechodzenie w tryb awaryjny (jeśli hall się zepsuje a czujnik wału działa, albo ktoś kręcił nieodpowiedzialnie aparatem zapłonowym lub źle ustawił rozrząd.)
Oraz cały zepół przepustnicy czyli TPS z nastawnikiem przepustnicy w jednej obudowie - tak się też zwykle w całości wymienia na sprawny ze szrotu jeśli się zepsuje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcin2e » 27 mar 2014, o 00:58

Czyli warto trzymać golfa z tym silnikiem?

Czy wiecie może jaki jest najlepszy silnik do gola (zarówno bezn jak i diesel) pod względem awaryjności oraz długości użytkowania?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 27 mar 2014, o 01:04

marcin2e, potrafisz czytać ze zrozumieniem? ;) Wyżej napisałem odpowiedź na to pytanie
Diesle wszystkie są wytrzymałe, najbardziej pancerny chyba 1.9D bez turbo bo nie bardzo ma się co popsuć. 1.9 TDI 90KM też jak dbany to się odwdzięcza, mimo ze większość już dawno przekroczyła 500 tys km
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 8 kwi 2014, o 23:20

Jednak benzyna to benzyna.

Obecnie jestem na etapie rozmyślań na temat dalszej przyszłości golfa i związanych z tym kosztach, a kupnem nowego auta (np golfa IV).

Obecnie IV można miec już za ok 8k, a w swojego musiałbym zainwestowac ok 3 co jest chyba nie warte świeczki
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Golf Maniak » 11 kwi 2014, o 22:09

marcin2e, Tak jak pisał Opik, jak dbasz tak masz :).Jeżeli zaś chodzi o silnik o oznaczeniu AFT jestem z niego bardzo zadowolony (ma 180tys orginalnego przebiegu-2 miesiące temu z ciekwości mierzyliśmy kompresje z mechanikiem-wyników już nie pamietam ale ma jeszcze tzw "kopa" żadnych problemów z odpalaniem nawet po kilku dniowym postoju)zakupiłem samochód z orginalnym przebiegiem 160tyś do tej pory nie wymieniłem przy silniku nic poza olejem i filtrem oleju.Dodatkowo na zapas mam identyczny kompletny silnik z ciut większym przebiegiem(245tyś) 5tyś temu wymienioniony miał kompletny rozrząd pompę wody śiecie kopulkę aparatu zapłonowego świecie kable(przynajmniej połowę swojego żywota śmigał na gazie i też jest w bardzo dobrej kondycji-przed wyciągniciem z samochodu sprawdzona kompresja itd).Także osobiście mogę powiedzieć że silnik jest trwały i polecam go z czystym sumieniem do użytkowania.

Jeżeli zaś chodzi o zakup Vw golfa 4 też myślalem nad tym rozwiązaniem aczkolwiek za 8tyś zł kupisz zapewne golfa z pierwszych lat produkcji z silnikiem 1,4 które są dużo dość awaryjne (wierząc swojemu panu doktorowi temat upadł tak szybko jak się narodził).
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzysiogol » 13 kwi 2014, o 22:19

Faktycznie golfa IV za te pieniądze w dobrym stanie będzie ciężko.
(choć "trójka" ma coś w sobie:P).

Nie warto inwestować w coś co tak naprawdę pochłonie wartość całego auta (myślenie typowego Polaka:P), a nie ma pewności czy posłuży adekwatnie do kwoty, którą trzeba wyłożyć.

Ja bym jednak zainwestował jedynie tyle by można było poruszać się i nie tracic kasy na niepotrzebne naprawy
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa


- - - pomoc drogowa Płońsk



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron