Remont generalny silnika 1.8 ABS 90 km???

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Remont generalny silnika 1.8 ABS 90 km???

Postprzez Grzybek_3 » 21 sty 2011, o 10:00

Panowie chciałes sie co nie co dowiedzieć na temat remontu generalnego tego silnika, ponieważ planuje niebawe go przeprowadzić,jakie sa koszta mniej wiecej ??? Oczywiście robie góre i dół, głowica do planowania itd, ??
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Remont generalny silnika 1.8 ABS 90 km???

 

Postprzez Imper » 21 sty 2011, o 18:05

to zalezy co rozumiesz przez slowo remont. Mozna zrobic remont i zmiescic sie w 1000zl a mozna zrobic remont z wszytskimi szlifami nowymi tlokami itp za 3000-4000 tysiace
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Sivy » 21 sty 2011, o 18:35

Grzybek_3 napisał(a):Panowie chciałes sie co nie co dowiedzieć na temat remontu generalnego tego silnika, ponieważ planuje niebawe go przeprowadzić,jakie sa koszta mniej wiecej ? Oczywiście robie góre i dół, głowica do planowania itd,


Dlaczego ? To pierwsze pytanie, czy dmucha na glowicy, dymi na niebieskawo ?
Jesli decydujesz sie na remont generalny tego silnika to koszty sa zawsze zalezne od tego co sie zastanie sie po jego rozbiorce.
U mnie dmuchalo spod glowicy i skonczylo sie na wymianie prowadnic, szlifowaniu zaworów, frezowaniu gniazd, docieraniu zaworów.
Jesli slyszysz po odpaleniu motoru charakterystyczne stuki o metalicznym odglosie to do wymiany moga byc popychacze zawarowe potocznie zwane szklankami. Do tego nowe uszczelniacze oraz zimering na walku. Uszczelki Getz'a pod pokrywe i kolektory. Nowe filtry, olej i woda.
Jak chesz nim jezdzic dlugo to zrob, oszczedzi Ci klopotow, jesli to auto na ktotko to nie ruszaj.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Grzybek_3 » 21 sty 2011, o 20:21

Bierze olej, płych chłodnicy, rano jak zapalam szłychac metaliczny dzwięk przez chwile, nie wiem czy jest sens wymieniać panewki pierścienie i tuleje ?? (apropo tuleji je sie wymienia ? bo niegdzie nie moge ich znaleść ??) Wczoraj poszperałem troche w sieci, i dowiedziałem sie ze pare osób po takim remoncie stwierdziło ze auto straciło moc i kopci na niebiesko co najlepsze ?? Jakie sa wasze opinie i zdania ??
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Postprzez dadi321vw » 22 sty 2011, o 09:12

Że w przypadku mk3 jest to operacja nie opłacalna i tak naprawde za cały remąt zapłacisz 3-4tyś ze to można kupić drugiego mk3 więc zastanów się zanim włożysz kasę.? :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez Grzybek_3 » 22 sty 2011, o 13:10

Wole pewnego wróbla w garści niż gołębia na dachu ! A po za tym ja nie mowiłem o 3 tys tylko góra 1500pln wiec jest różnica !!!
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Postprzez pablomed » 22 sty 2011, o 14:52

Grzybek_3, najpierw rozbiórka oględziny i pomiary potem kalkulacje, inaczej niema sensu rozważać. Rozpiętość kosztów już mniej więcej znasz - jest bardzo duża.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 22 sty 2011, o 16:42

moim zdaniem jak już trzeba robić dół silnika to szkoda kasy

z tego co opisujesz to za wszystko odpowiada głowica i to zrobić mozna tzn wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie, docieranie zaworów, uszczelka i wszystkie te objawy co opisałeś znikną na 99%

dół silnika to się robi jak jest za niskie ciśnienie oleju i wykluczy się inne przyczyny tzn pompe czy zawór regulacyjny.

Stan pierścieni tez można określić bez rozbierania silnika na podstawie pomiaru ciśnienia sprężania z próbą olejową włącznie

nie bądź nadgorliwy bo wiesz że nadgorliwośc jest gorsza od faszyzmu

za 1500 nikt Ci porządnie remontu generalnego nie zrobi więc lepiej zroboić górę jak bóg przykazał za jakieś 500 - 800zł (w zależności od wkładu własnej pracy) a zobaczysz że mu sie poprawi

[ Dodano: 2011-01-22, 15:50 ]
1,8 jest na tyle trwałym silnikiem że trzeba by bez oleju jeździć albo bez płynu w chłodnicy żeby wykończyć dół czyli panewki i pierścienie lub zrobić bez potrzeby remont generalny u Józka w stodole :mrgreen:

a tuleji sie nie wymienia tylko robi sie szlif i dokupuje większe tłoki i pierścienie
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez K@mil » 22 sty 2011, o 17:28

dadi321vw napisał(a):Że w przypadku mk3 jest to operacja nie opłacalna i tak naprawde za cały remąt zapłacisz 3-4tyś ze to można kupić drugiego mk3 więc zastanów się zanim włożysz kasę.? :-o


W silniku 8v takie koszty ?? Gdzie głowa prosze Cie, nie pisz bzdur bo pozniej ktos przeczyta i uwierzy. No i chyba w ASO :lol: :lol:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez dadi321vw » 23 sty 2011, o 12:31

Sąsiad mi mówił że kosztowało go 2800 z czego silnik sam wyciagał może 3-4 to faktycznie przesadziłem ale 2 tys spokojnie musisz mieć i nie ma szans jeszcze jak nic samemu nie robisz to nawet mało bym powiedział. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez Grzybek_3 » 23 sty 2011, o 16:05

mani51 napisał(a):moim zdaniem jak już trzeba robić dół silnika to szkoda kasy

z tego co opisujesz to za wszystko odpowiada głowica i to zrobić mozna tzn wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie, docieranie zaworów, uszczelka i wszystkie te objawy co opisałeś znikną na 99%

dół silnika to się robi jak jest za niskie ciśnienie oleju i wykluczy się inne przyczyny tzn pompe czy zawór regulacyjny.

Stan pierścieni tez można określić bez rozbierania silnika na podstawie pomiaru ciśnienia sprężania z próbą olejową włącznie

nie bądź nadgorliwy bo wiesz że nadgorliwośc jest gorsza od faszyzmu

za 1500 nikt Ci porządnie remontu generalnego nie zrobi więc lepiej zroboić górę jak bóg przykazał za jakieś 500 - 800zł (w zależności od wkładu własnej pracy) a zobaczysz że mu sie poprawi

[ Dodano: 2011-01-22, 15:50 ]
1,8 jest na tyle trwałym silnikiem że trzeba by bez oleju jeździć albo bez płynu w chłodnicy żeby wykończyć dół czyli panewki i pierścienie lub zrobić bez potrzeby remont generalny u Józka w stodole :mrgreen:

a tuleji sie nie wymienia tylko robi sie szlif i dokupuje większe tłoki i pierścienie



W sumie kolego masz racje, zgadzam sie z Tobą, jak zaprowadze gofra do mechanika to najpierw zmierzymy ciśnienie, zbadamy sytuacje i podejme decyzje, ogólnie rzecz biorąc nigdy mi sie nie zaświeciła kontrolka od oleju czyli powinno byc dobrze.
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Postprzez Sivy » 23 sty 2011, o 17:17

W 1000 powinienes sie zmiescic.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Następna strona

- - - bawełna w kropki



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości