Pytanko o planowanie głowicy i wymiane uszczelki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Pytanko o planowanie głowicy i wymiane uszczelki

Postprzez frezo1221 » 7 lis 2014, o 16:36

Witam.W sumie to jestem nowy na forum a więc witam wszystkich :)
Mam następujący problem:nie mam za dużo pieniążków na mechanika a potrzebuje wymienic uszczelkę pod głowicą,uszczelkę już mam,ale mechanik chce 100 a planowanie 50-60zł-a to już nie lada dla mnie sporo kaski,ale do rzeczy.
Chciał bym wymienić ową uszelkę nigdy tego nie robiłem,czy ZAWSZE przy wymianie uszelki potrzebne jest planowanie?Czy można wykonać to ręcznie?No i czy będe potrzebował także uszczelek pod wydech i dolot (kolektor) czy to można ominąć?Oraz uszczelniacze zaworów trzeba także wymieniać?Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam forumowiczów :D
P.s: Golf 3 1,4bęzynka 94r
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Pytanko o planowanie głowicy i wymiane uszczelki

 

Postprzez trojeczkaGT » 7 lis 2014, o 17:32

tak trzeba planowac bo bez tego uszczelka pod glowica szybko wysiadzie, nie da sie tego ominac, mechanik wcale nie chce duzo zwazywszy ile jest pracy przy zmianie uszczelki, reszte mozesz ominac uszczelek chociaz lepiej by bylo je wymienic i miec pewnosc uszczelnien.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez frezo1221 » 7 lis 2014, o 18:15

Wiem że to nie dużo,ale dla mnie i tak za dużo,prosze zrozumieć.
-Da się planować głowice ręcznie?
-Dobrze wymienię resztę uszczelek także,a co z uszczelniaczami zaworowymi też do wymiany?
-Czy wystarczy odkręcić klawiaturę wałek i głowice i spowrotem skręcić czy ustawia się tam jakoś luz?

[ Dodano: 2014-11-07, 22:11 ]
To jak orientuje się ktoś,bo chce jutro zacząć wymianę..? :-P
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Paweu » 8 lis 2014, o 00:05

frezo1221 napisał(a):-Da się planować głowice ręcznie?


Jeśli masz na myśli pilnik ew. papier ścierny . To lepiej jej nie 'planuj' .

frezo1221 napisał(a):-Dobrze wymienię resztę uszczelek także,a co z uszczelniaczami zaworowymi też do wymiany?


Jeśli są zużyte to tak.

frezo1221 napisał(a):-Czy wystarczy odkręcić klawiaturę wałek i głowice i spowrotem skręcić czy ustawia się tam jakoś luz?


Jeśli już chcemy być tacy dokładni to przydałby się klucz dynamometryczny by dokręcić śruby z odpowiednim momentem. A no i złożyć i ustawić rozrząd.

160 zł za takie coś to praktycznie grosze. wyobrażam sobie jak ta naprawa byłaby przeprowadzona.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez frezo1221 » 8 lis 2014, o 15:41

tak sie składa że wiem co to rozrzad itp :P i właśnie jestem w trakcie sciągania koła pasowego wałka rozrządu.nie wiem jak to zrobić tak do końca ale dam radę...chyba...ktoś ma na to jakieś metody?
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez trollu » 8 lis 2014, o 16:06

trojeczkaGT napisał(a):tak trzeba planowac bo bez tego uszczelka pod glowica szybko wysiadzie, nie da sie tego ominac,

jak głowica nie ma wżerów i jest prosta to planowanie jest potrzebne jak każdy wie co i komu. z drugiej strony silniki w gofrach juz lata mają. nie mniej, mechanicy zawsze planują głowicę dla świętego spokoju.
Paweu napisał(a):Jeśli masz na myśli pilnik ew. papier ścierny . To lepiej jej nie 'planuj' .

planować nie ale wszelaki brud, nalot, lekkie wżery usuwa się nie czym innym a papierem ściernym

a że tak po kosztach itd to spytam - pasek rozrządu i rolkę zakładasz nowe czy stare? :-P
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez frezo1221 » 8 lis 2014, o 19:40

Rozrzad miałem wymieniany 2 000 km temu więc mam nowy co trzeba zrobić to trzeba teraz znalazłem się w trudnej sytuacji dlatego sam to robię a po drugie wielka chęć nauczenia się takich zabiegów.mam odkręconą głowice sąsiad który jest zawodowym kierowcą wszystko remontuje w domu mówi że planować nie trzeba,internet że trzeba i teraz kolega trollu mówi że jak niema wżerów itd...to jak rozwiązać ten problem? planować czy nie ? idę zobaczyć głowica jak wygląda czy jest prosta itp (przyłożę do szyby) i czy ma wżery i napisze a Wy mi odpiszecie czy plan potrzebny :)
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Gesiu_15 » 8 lis 2014, o 19:43

frezo1221, jak masz zdjętą głowicę to dla spokoju bym splanował , sprawdził stan uszczelniaczy zaworów . Wtedy masz głowę spokojną i nie zaglądasz do głowicy przez dłuższy okres , jak zrobisz na odwal się to za krótki okres te same czynności i znowu wydatki .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez frezo1221 » 8 lis 2014, o 19:53

w sumie masz rację,plan bedzie.ale teraz mówisz o uszczelniaczach,o których ja tylko myślałem,jaki jest sposób na wyjęcie zaworów?i jak je potem włożyć?czy będę miał trudnośc żeby je włożyć na miejsce?albo inaczej najperw jak sprawdzić czy uszczelniacze są w porządku
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez trollu » 8 lis 2014, o 19:59

ehhh wszystko było opisywane. jak chcesz żeby było jak należy to nie baw się w jakieś sprawdzanie uszczelniaczy tylko je wymień, nieważne czy są dobre czy nie, głowice masz rozebraną, guma dzisiaj trzyma a za pół roku zacznie puszczać, proste.
Paska rozrządu nie powinno się naciągać 2 razy a śruby głowicy powinny być założone nowe, stare będą na pewno wyciągnięte
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez frezo1221 » 8 lis 2014, o 20:15

rozumiem :) czyli dzisiaj wszystko poczyszczę a w poniedziałek pojadę po uszczelniacze i śruby do miasta.Proszę o nie zamykanie tematu wrazie pytań będę pisał jeszcze.Dziękuje wszystkim za odpowiedzi :)
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Po wymianie uszczeki pod głowicą,nie odpala.POMOCY

Postprzez frezo1221 » 13 lis 2014, o 22:06

Witam,robiłem wymianę uszczelki pod głowicą silnik przy odpaleniu zachowuje się jak by jeden z zaworów (może dwa bądz cztery) poprostu się nie domykał do konca...głowica splanowana uszczelniacze wymienione ale zawory bardzo słabo dotarte..można powiedziec że prawie wcale-przed wyjęciem nie ciekły bo sprawdzałem,przed założeniem wyczyszczone gniazda i zawory.
Czy to może być tego wina?

P.s-hydrauliczne popychacze zaworów (chyba tak to się nazywa-te beczółki które przychodza na zawory i są popychane przez wałek) są pomylone na sto procent-przypadkiem wszystkie mi się pomieszały,szukałem oznaczeń który gdzie ale nic nie znalazłem-czy to ma znaczenie,może to być przyczyną niedomykania zaworu czy coś takiego?

A może to coś innego?Rozrusznik zachowuje się jak by miał lżej niż przed rozbiórką. Mogę nagrać filmik próby odpalania.

BARDZO PROSZE O POMOC remont robie u dziewczyny mam daleko do domu nie mam praktycznie jak wrócić jeśli nie odpalę.

Dziękuje za odpowiedzi.
frezo1221
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 lis 2014, o 16:26
Lokalizacja: Tuchola

Następna strona

- - - zawory - pneumatyka



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości