Pytanie w sprawie oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Pytanie w sprawie oleju

Postprzez dawidek1991 » 14 lis 2012, o 19:15

Witam wszystkich! Gdy kupiłem golfa oczywiście zaraz zabrałem się do wymiany rozrządu oleju itp. Ale denerwowała mnie kontrolka oleju, która pikała gdy dałem mu troszkę w dupę, lub gdy się dobrze nagrzał. Kontrolka przestawała pikać dopiero jak wkręciłem autko na większe obroty. Więc pojechałem do mechanika aby sprawdzić ciśnienie oleju. Mechanior powiedział mi, że jest małe i żebym zalał minerala, więc go posłuchałem... Wydaje mi się, że zrobiłem błąd, ponieważ czytałem na forum alfy, że minerał ma same wady itp... Silnik przejechał zaledwie kilka tysięcy na tym oleju. Nie więcej jak 4-5 tysięcy. Co mi radzicie, zostawić Lotosa w silniku, czy zrobić jakąś płukankę i zmienić na półsytnetyk??

[ Dodano: 2012-11-14, 18:17 ]
Dodam, że po wymianie kontrolka przestała mrygać.
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Pytanie w sprawie oleju

 

Postprzez Dinuś » 14 lis 2012, o 21:54

zalałeś 15w40 ja nie uważam tego za syf nic mi sie nie stanie , nie musiałeś zmieniać oleju na 15 mogłeś zostać przy 10 moze już był tak zużyty :D nic mu sie nie stanie możesz śmigać na tym co jest a jeśli Cie to tak martwi to zmień na 10 i po sprawie , zalej jakiś castrol lub mobil
Avatar użytkownika
Dinuś
Members
 
Posty: 1505
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez pablomed » 14 lis 2012, o 23:31

dawidek1991, minerał wcale nie jest zły, jakiś kłopot może pojawić się ma mrozie żeby kręcił rozrusznik, ale stary ABS nie wymaga niczego lepszego. Tylko wiedz że to jest załatwienie sprawy na chwilę, trzeba będzie myśleć o remoncie. Z drugiej strony nikt nie wie tego napewno kiedy, dużo zależy od sposobu jazdy, może i ze 100 tysięcy tak zrobisz jeszcze na tym silniku.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dawidek1991 » 14 lis 2012, o 23:35

Ogólnie silnik jest żwawy i nie pracuje głośno, jedynie popychacze lekko słychać. Ma "niby" nabite 230kkm :) hehe :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez pablomed » 14 lis 2012, o 23:42

aj co ty, jeśli silnikowi nie zdarzył się kataklizm typu jazda bez oleju czy płynu to jakieś tam spadki ciśnienia oleju koło 400 tysięcy lub więcej mogą być. Warto zajrzeć na pompę oleju - przy dużym szczęści jej wymiana czy czyszczenie może załatwić sprawę. Popychacza zawsze będą długo stukać przy niskim ciśnieniu oleju więc nie masz ich co wymieniać bez załatwienia reszty
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dawidek1991 » 14 lis 2012, o 23:53

Sporo też czytałem o tych płukankach. Podobno najlepsza jest Liquy Molly. Może to by coś pomogło?? Wyczyściło ten syf z silnika.
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez seba65310 » 15 lis 2012, o 12:51

Ja zalałem go płukanką, pojawiły się na dnie jakieś kamyszki(pomieszałem i sie rozpuściły). Coś Ci da napewno - mniej nagaru bądź efekt placebo.
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez michaal » 15 lis 2012, o 13:11

Należałoby zobaczyć do panewek i pompy. Jeśli panewki są wytarte to można wymienić. Nie będzie to aż tak droga naprawa. Jednakże gorzej jeśli siądzie pompa, powodem tego jest to że nieraz kosztuje ponad 400 zł. Po doliczeniu kosztów wymiany okaże się że będzie to mało opłacalne. Dlatego w tym wypadku proponowałbym jeździć do większej awarii (np uszczelka pod głowicą) i wtedy wymienić silnik na używany. Ale to jest tylko moje zdanie zrobisz jak chcesz.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez dawidek1991 » 15 lis 2012, o 19:43

Nie będę nigdzie zaglądał :) Jak silnik klęknie to dopiero coś będę czynił :) Na razie trzeba myśleć o glebie i projektorach :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Dinuś » 16 lis 2012, o 23:06

michaal, heheh dobre wymienić panewki , jak wał by miał ryse to nic nie da wymiana panewek , trzeba robić szlif wału i dorabiac do niego panewki ,

dawidek1991, nie panikuj bo to mógł być stary olej i dla tego pikało bo był już za rzadki , zmieniłeś olej i jest oki i bedzie śmigał , a może czujnik oleju zwariował są rożne przypadki :D kupuj te projektory i glebe a silnik Cie zawiezie na nie jeden zlot jeszcze :D
Avatar użytkownika
Dinuś
Members
 
Posty: 1505
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron