Przy odpalaniu dymi

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Przy odpalaniu dymi

Postprzez danupl » 2 wrz 2012, o 13:31

Witam. Panowie czy normalnym jest, że przy odpalaniu golfik mi dymi trochę na niebiesko? Chce nadmienić, ze poruszam się głównie na gazie(tak wiem, zaraz dorzuca swoje 5gr przeciwnicy gazu, ale to obecnie najtańsze rozwiązanie).
Dodam, że od wymiany do wymiany musze niestety dolać oleju...pytanie brzmi ile kosztowałby remont tego silnika? Jets to 1,6 AFT. Czy może wymienić np na 2,0?

Golfikiem będe jeżdził na pewno bardzo długo, więc myślę bardziej przyszłościowo:)
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Przy odpalaniu dymi

 

Postprzez Grzesiek2507 » 2 wrz 2012, o 14:03

jesli tylko przy odpaleniu to masz do wymiany uszczelniacze na zaworach...uszczelniacz sam w sobie to groszowe sprawy sa, ale wymiana to juz gorzej. Sa 2 sposoby: ze zdjeciem glowicy (wygodniejszy, ale kosztowny, bo dochodzi uszczelka pod glowice itp.), drugie bez zdejmowania (tanszy, ale trzeba sie sporo nagimnastykowac, ale da sie to zrobic, u siebie tak wymianialem)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Pawełgolfgreen » 2 wrz 2012, o 16:59

Jak bierze olej to chyba pierścienie.
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez danupl » 2 wrz 2012, o 18:29

A możecie mi powiedziec w jakich granicach cenowych byłby taki remont?
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pawełgolfgreen » 2 wrz 2012, o 18:45

Ja robiłem remont silnika ok 4 miesiecy temu. wyszło mi ok 2300 zł za same graty.
Wymiana panewek,pierścienie, szlif wału, regeneracja głowicy od A do Z, wymiana rozrzadu i reszta gratów.
najpierw podjedz do speca sprawdzic ciśnienie na tłokach , jeśli robisz głowice sprawdzisz akurat dół w jakim jest stanie.
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Grzesiek2507 » 2 wrz 2012, o 20:42

Pawełgolfgreen napisał(a):Ja robiłem remont silnika ok 4 miesiecy temu. wyszło mi ok 2300 zł za same graty.
Wymiana panewek,pierścienie, szlif wału, regeneracja głowicy od A do Z, wymiana rozrzadu i reszta gratów.
najpierw podjedz do speca sprawdzic ciśnienie na tłokach , jeśli robisz głowice sprawdzisz akurat dół w jakim jest stanie.


:-o :lol: :lol: wolalbym swapowac...


zalezy ile ubywa tego oleju....jesli nieduzo i zakopci tylko przy odpaleniu, a potem jest okej to uszczelniacze pomoga...no ale jesli ubywa sporo, no i zakopci przy przegazowce, redukcji itede itepe no to pierscienie...
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Marus1233 » 3 wrz 2012, o 13:11

Akurat mój kolega miał identyczny problem w 1.8 ABS. Kopcił i pluł przy odpalaniu. Okazało się że wystarczyło wymienić uszczelniacze trzonków zaworów, po których przy zimnym silniku spływał olej do komory spalania. Na ciepłym było ok, jak guma temperatury dostała to przestawał kopcić. Wyszło tanio, szybko i bezboleśnie. Padnięte pierścienie częściej objawiają się tym, że np. jeśli silnik popracuje chwile na wolnych obrotach, i dasz mu gwałtownie po garach, to wypluje dużą chmurę niebieskiego dymu - znany objaw z golfa 4 w silniku 1.4 75 km ( ma wadliwe te pierścienie w formie harmonijki). Ogólnie ile ci tego oleju ubywa? Tak czy siak, proponuję zrzucić głowicę, bo wtedy wszystko będzie jasne.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez danupl » 3 wrz 2012, o 19:31

Nie ubywa niewiadomo ile, ale jednak da sie to zauważyć.
Jest delikatny dymek, ale nie taki by zaraz siwo było w całej okolicy. jednak lepiej zapobiegać niż potem liczyć duże straty:)
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzesiek2507 » 3 wrz 2012, o 19:58

no jesli to pierscienie to juz niczemu nie zapobiegniesz...wymiana :dobani:
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez pablomed » 4 wrz 2012, o 20:07

danupl, pewności nie ma co jest do wymiany i nie będzie póki czegoś nie zrobisz. Ponieważ jest duza szansa ze to tylko uszczelniacze na zaworach to propnuje ci je w ciemno wymienić, mozesz sam jeśli masz złote ręce, opisy sa na forum. Jeśli to nie pomoże to niewiele tracisz bo jest to tylko koszt za uszczelniacze po 4 zeta i uszczelke pod pokrywe zaworów. A jesli to nie pomoże to koszt jest trudny do przewidzenia, można to określić dopiero po diagnostyce, w tej sytuacji w trwałych silnikach naszych aut może starczyć wymiana samych pierścieni gdzieś mniej więcej na jeszcze połowe dotychczasowego przebiegu. A pełny remont silnika nie opłaca się - za same tłoki zapłacisz więcej niż za dobry używany silnik
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości