Problemy z ABF'em

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problemy z ABF'em

Postprzez mentos6660 » 2 lip 2011, o 20:20

Witam wszsytkich! Mam problem z moim ABF'em mianowicie pewnego dnia podczas podjezdzania do skrzyzowania obroty spadly do 600 obr/min. po przyjechaniu do domu zgasnilem gdy chcielm ponownie go uruchomic musialem naciskac na pedl gazu a gdy odpalil odrazu zgasl. Na zimnym silniku brak kompletnie obrotow nie mowiac juz o ssaniu. Na cieplym silniku sa obroty ale okolo 650 obr/min. Sprawdzilem juz czyjnik temperatury plynu, czujnik polozenia przepustnicy, silnik krokowy wymienilem, swiece nowe, czujnik halla w aparacie zaplonowym wymieniony i zero poprawy. Bylem podlaczyc go do komputera i zero bledow. Najciekawsze jest to ze po przekreceniu zaplonu silnik krokowy wogole nie chodzi. sprawdzilem zasilanie na kostce i wynosi 0.60V. W najblizszym czasie( czekam na ladna pogode) zamierzak wykrecic czujnik polozenia walu korbowego i sprawdzic czy nie jest zanieczyszczony, dodam rowniez ze od czasu do czasu podczas jazdy potrafi przerwac a na 5 biegu przy obrotach 2 tys gdy wcisniej bardziej gaz to sie dlawi. Znalazlem pare postow na ten temat ale nikt z autorow nie odpisal mi jak rozwiazal problem. Prosze pomozcie!!!!

[ Dodano: 2011-07-02, 21:25 ]
zapomnialem dodac ze samochod z gazem sekwencyjnym. czy gaz czy benzyna samochod zamochuje sie tak samo...po odpaleniiu silnika gdy jest cieply obroty stoja na 600 gdy odlacze silnik krokowy zero reakcji a gdy odlacze czujnik przepustnicy samochod gaznie. wiem ze kiedys jak samochd byl jeszcze sprawny po odlaczeniu tego cuzjnik aobroty wskakiwaly na 2000. nie mma pojecia:/ chcialem kupic sterownik ale skoro na gazie chodzi tak samo a gaz ma swoj sterownik to wydaje mi sie ze wina musi byc gdzies po stronie czujnika. dodaje filmik nagrany telefonem wiec mega slaba jakos jak sie zachowuje samochod juz troszke cieply.
mentos6660
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 21:04
Lokalizacja: Chojnice

Problemy z ABF'em

 

Postprzez pablomed » 3 lip 2011, o 13:18

świece to mało, a co z kablami palcem i kopułką?. Sprawdziłeś weżyk do sterownika silnika? Regulator (nie masz krokowca) brzęczy po zapłonie? Bo jeśli nie i już zmieniałeś to trzeba zmierzyć jego kable aż do wtyku sterownika silnika (opór poniżej jednego oma na każdym) i dopiero w dalekiej kolejnosci kolejnosci myśleć o sterowniku. Widzi mi sie ponadto że kobinowałes jeszcze coś z linką albo TPS em skoro nie gaśnie bez podpietego regulatora wolnych.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mentos6660 » 3 lip 2011, o 15:23

Co z kablami i kopulka to nie wiem wymienie po wyplacie wszsytko na nowe. po wygladzie wygladaja dobrze ale co to ma wspolnego z tym ze krokowy po zaplonie nie brzeczy a napicie na nim jest 0.6V:/ Nic nie grzebalem z linka a ten TPS to co to? Chodzi o czujnik polozenia przepustnicy? Nic z nim nie robilem poprostu kiedys rozwiercalem przepustnice i gdy podlaczalem ja z powrotem ni epodlaczylem tego czujnika dla sprawdzenia co sie bedzie dzialo. po podlaczeniu wszsytkiego jezdzilem tak okolo 4 miesiace i wszsytko bylo ok. Sprawdzilem wszystkie wezyki podcisnienia wszsytko jest ok. Powiedz mi ktory pin na strowniku odpowiada za sterowanie regulatorem? Sprawdze jakie napiecie jest na wyjsciu ze sterownika. Dzieki za zainteresowanie!!
mentos6660
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 21:04
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez pablomed » 4 lip 2011, o 22:17

Napięcie 12 V ale go nie zmierzysz bo to jest napięcie w kształcie mniej więcej prostokątnej fali, czyli impulsy ok 4 ms każdy na jałowym więc tego miernikiem nie zmierzysz, bo pokaże jakąś tam wartość uśrednioną, potrzebny jest oscyloskop. ALe wystarczy informacja że nie brzęczy, więc jeśli zmieniałeś regulator i drugi też nie brzęczy to widać zasilania brak. Możesz jeszcze zmierzyć opór cewki regulatora ma być od 4-12 omów.
Regulator ma plus stały po bezpieczniku którego numeru nie pamiętam (więc sprawdź wszystkie - na tym samym bezpieczniku siedzi elektrozawór zbiorniczka z węglem aktywnym w prawym nadkolu) oraz sterująca masę od ECU z pinu 27
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mentos6660 » 5 lip 2011, o 16:28

pablomed napisał(a):Napięcie 12 V ale go nie zmierzysz bo to jest napięcie w kształcie mniej więcej prostokątnej fali, czyli impulsy ok 4 ms każdy na jałowym więc tego miernikiem nie zmierzysz, bo pokaże jakąś tam wartość uśrednioną, potrzebny jest oscyloskop. ALe wystarczy informacja że nie brzęczy, więc jeśli zmieniałeś regulator i drugi też nie brzęczy to widać zasilania brak. Możesz jeszcze zmierzyć opór cewki regulatora ma być od 4-12 omów.
Regulator ma plus stały po bezpieczniku którego numeru nie pamiętam (więc sprawdź wszystkie - na tym samym bezpieczniku siedzi elektrozawór zbiorniczka z węglem aktywnym w prawym nadkolu) oraz sterująca masę od ECU z pinu 27

Hmm... Troche nie rozumiem. Napisalem ze napiecie na regulatorze jest 0.6v wiec raczej zaden bezpiecznik nie wywalil. o jaka cewke regulatora chodzi? Prosze piszcie bardziej sproszczonym jezykiem:P

[ Dodano: 2011-07-06, 16:08 ]
pablomed napisał(a):Napięcie 12 V ale go nie zmierzysz bo to jest napięcie w kształcie mniej więcej prostokątnej fali, czyli impulsy ok 4 ms każdy na jałowym więc tego miernikiem nie zmierzysz, bo pokaże jakąś tam wartość uśrednioną, potrzebny jest oscyloskop. ALe wystarczy informacja że nie brzęczy, więc jeśli zmieniałeś regulator i drugi też nie brzęczy to widać zasilania brak. Możesz jeszcze zmierzyć opór cewki regulatora ma być od 4-12 omów.
Regulator ma plus stały po bezpieczniku którego numeru nie pamiętam (więc sprawdź wszystkie - na tym samym bezpieczniku siedzi elektrozawór zbiorniczka z węglem aktywnym w prawym nadkolu) oraz sterująca masę od ECU z pinu 27

Pablomed jestes bogiem:P Nikt perfidnie nie wiedzial co moze byc przyczyna nawet najwieksi fachowcy a tutaj dwa przepalone bezpieczniki i problem rozwiazany!! Masz u mnie wielkie piwo!!!!!!!!!!!!!! temat zamkniety!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
mentos6660
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 21:04
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez pablomed » 6 lip 2011, o 21:03

Regulator nie dostaje stałego napięcia, to są impulsy. Im częstsze tym więcej regulator się otwiera.
Regulator to elektromagnes. Ma cewkę, czyli nawinięty na szpulę drut. Jej opór mierzy się między oboma stykami w regulatorze po odpięciu wtyczki. Opór nieskończony oznacza przepalenie cewki. Opór niższy niż ma być oznacza zwarcie w uzwojeniu cewki.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mentos6660 » 21 mar 2012, o 22:42

WItam ponownie. Ostatnio na tym forum znalazlem pomoc wiec jestem z powrotem z kolejnym problemem:P Mianowicie auto kopci przy wysokich obrotach na czarno, swiece sa czarne jakby zakopcone-suche. Z tego co wyczytalem jest to wina za bogatej mieszanki wiec zaczalem suzkac problemu. sonda trzyma napiecie ok 1V, rezystancja czujnika temp cieczy zmniejsza sie ze wzrostem temp, nie wiem juz gdzie szukac przyczyny, Swiece wymienialem z weszlym roku na NGK jak i filt powietrza i kopulke, Czy przyczyna moze byc po stronie kabli? Mysle tez o pompie paliwa ze ma slabe cisnienie i wtryski leja paliwo ale jedzie dobrze...Pomocy bo juz mi rece opadaja, zawsze cos. Aha dodam jeszcze ze poziom oleju mi chyba sie zwiekszyl wiec napeno go zalewa paliwem..
mentos6660
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 21:04
Lokalizacja: Chojnice


- - - audi r8 dane techniczne



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości