Problem ze zidentyfikowaniem rodzaju silnika 1.6

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem ze zidentyfikowaniem rodzaju silnika 1.6

Postprzez Slighty » 23 gru 2013, o 12:13

Witam serdecznie, przegląając temat (http://www.golf3.pl/topics28/zdjecia-si ... t14332.htm) na forum doszedłem do wniosku, że chyba coś jest nie tak z moim. Mianowicie w dowodzie mam wpisane 54 kW a silnik nie wygląda tak jak powinien według tych zdjęć - za to wygląda identycznie tak jak ten AFT. Czy jest to możliwe by w Niemczech ktoś wymienił silnik i nie poinformował o tym nikogo i tak sprzedał ten samochód? Samochód był sprowadzony 2 tyg. temu i sam go rejestrowałem.
Dołączam zdjęcie swojego silnika - proszę o informacje jakie może mieć oznaczenie.

Obrazek
Slighty
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 gru 2013, o 11:04
Lokalizacja:

Problem ze zidentyfikowaniem rodzaju silnika 1.6

 

Postprzez łukasz1983 » 23 gru 2013, o 12:31

Slighty, Kolego to jest 1,6 AFT 101km
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Slighty » 23 gru 2013, o 12:35

Więc co ja mam teraz zrobić z dowodem ? Jak ja mam to wszystko pozmieniać? Nie ukrywam, że samochód mnie zaskoczył mocą jak na niby 54 kW.. Ale co teraz z dokumentami? :-o
Slighty
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 gru 2013, o 11:04
Lokalizacja:

Postprzez Opik » 23 gru 2013, o 12:35

Pewnie że jest możliwe, i to 1.6 i to, więc sobie nie zawracał głowy ze zmianą w dowodzie. Chociaż przyznam że jak na dojcze to dość dziwne zachowanie
to co masz to któryś z rodziny AEK, AFT, AKS, musisz dojść po oznaczeniu na bloku co tam siedzi
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 23 gru 2013, o 12:40

Slighty, Ta sytuacja ma 2 strony medalu.
Masz w dowodzie 75km a faktycznie masz 101km,to masz coś taniej na oc,ale w razie stłuczki,czy wypadku nawet jak będziesz poszkodowany,to ubezpieczyciel może się wypiąć na ciebie,bo stwierdzi,że nie masz takiego silnika jak w dowodzie,ale takie coś idzie załatwić.idziesz do wydziału komunikacji,i zmieniasz dowód i dane silnika,a potem do ubezpieczyciela i jeździsz spokojnie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 23 gru 2013, o 13:25

ubezpieczenie jest liczone od pojemności a nie mocy właśnie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 23 gru 2013, o 13:45

Opik napisał(a):ubezpieczenie jest liczone od pojemności a nie mocy właśnie
Faktycznie racja.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 23 gru 2013, o 14:08

łukasz1983 napisał(a):,to ubezpieczyciel może się wypiąć na ciebie,bo stwierdzi,że nie masz takiego silnika jak w dowodzie,ale takie coś idzie załatwić.

nie może
na innym forum użytkownikiem jest gość, który pracuje chyba w TU, w każdym razie ogarnia prawo itd. przy okazji dyskusji o swapach i perypetiach z nimi związanymi napisał że TU nie może odstąpić od wypłacenia odszkodowania bo płaciłeś a auto jest ubezpieczone. w przypadku takiej niezgodności po prostu będzie naliczona składka od nowa i trzeba nadpłacić to co się "wyrolowało", może jakąś karę czy coś.
Wiadomo, ubezpieczyciele są różni ale zawsze starają się zrobić tak, żeby kasy nie stracili więc pewnie puścili by gadkę" silnik bla bla nie płacimy". trzeba tylko wiedzieć gdzie, co i do kogo w razie czego
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 23 gru 2013, o 16:36

Auto może byc w każdej chwili zmodyfikowane

wygląd silnika nie oznacza zę ma te 101 koni
dopiero hamownia oceni

ubezpieczyciel ubezpiecza auto w danym dniu i godzinie na podstawie podanych danych
jak zamontujesz LPG to dopiero kolejna składka będzie liczona wg nowych danych tak jak ubezpieczy auto Ojciec a Ty dopiszesz sie jako współwłaściciel dopiero w nowym okresem będą nowe dane

w razie stłuczki nikt nie sprawdza co jest w aucie chyba że było 1.4 a jest VR6 bądź dizel
zazwyczaj kączy sie na zrobieniu zdjec
zmieniając silnik masz 30 dni na zmiane danych
sprawdź jeszcze nalepkę w bagażniku co tam jest
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 23 gru 2013, o 17:19

Slighty, przy najbliższym przeglądzie jeśli powiesz o tym to diagnosta to wystawi ci odpowiedni dokument i na jego podstawie w UK wprowadzą poprawkę, tylko nie jestem pewien czy nie będą to dodatkowe koszty za nowy dowód rejestracyjny, więc proponuję grać Greka, trzy czwarte diagnostów nie zorientuje się że masz niewłaściwą moc wpisaną w dowodzie.
Druga strona medalu że takich fałszerstw się już teraz nie robi, dawniej to było zjawisko powszechne przy pierwszej rejestracji w PL. Więc jeśli masz jakieś papiery z Niemiec czy tłumaczenia Briefu to przeglądnij je choćby z ciekawości, żeby zorientować się w którym momencie został ten błąd popełniony czy za tym się jeszcze coś nie kryje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 24 gru 2013, o 10:25

trollu napisał(a):łukasz1983 napisał/a:
,to ubezpieczyciel może się wypiąć na ciebie,bo stwierdzi,że nie masz takiego silnika jak w dowodzie,ale takie coś idzie załatwić.

nie może


A u mnie był taki przypadek,że ubezpieczyciel odmówił wypłaty chłopakowi,który był poszkodowanym w kolizji,bo miał inny silnik jak w dowodzie.
Czy miał do tego prawo?
Nie wiem nie będę się wypowiadał,czy miał prawo,ale tak zrobił.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 24 gru 2013, o 10:27

to że ubezpieczyciel się wypiął to mnie nie dziwi ale właśnie o to chodzi że niestety musimy dochodzić swoich praw żeby nie być dymanym. ubezpieczyciel będzie się wypinał bo nikt z uśmiechem na twarzy kasy nie oddaje, sprawę trzeba ciągnąć a nie siadać z płaczem w kącie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości