Problem z wskażnikiem pomocy!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 31 gru 2012, o 21:27

łukasz1983 napisał(a):Zaciął się w pozycji otwarty
kolego jak będziesz miał ochotę kiedyś to wyjmij termostat i pojeździj bez niego, zobaczysz że wtedy silnik niema szans w trasie osiągnąć 75 stopni i może mi uwierzysz.
To jest powszechna sprawa, nic nowego tu nie wymyślam, że termostaty nie trzymają norm, czyli otwierają się przy zbyt niskiej temperaturze. Nie można tego nazwać zacinaniem się.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez łukasz1983 » 31 gru 2012, o 21:39

pablomed napisał(a):
łukasz1983 napisał(a):Zaciął się w pozycji otwarty
kolego jak będziesz miał ochotę kiedyś to wyjmij termostat i pojeździj bez niego, zobaczysz że wtedy silnik niema szans w trasie osiągnąć 75 stopni i może mi uwierzysz.
To jest powszechna sprawa, nic nowego tu nie wymyślam, że termostaty nie trzymają norm, czyli otwierają się przy zbyt niskiej temperaturze. Nie można tego nazwać zacinaniem się.

W tamtą zime tak właśnie miałem,że termostat mi się zaciął w pozycji otwartej,non stop był na dużym obiegu wody i max 75*C miałem,także wiem o czym pisze bo jak go wyjmowałem to był właśnie w pozycji otwartej.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczak23 » 3 sty 2013, o 19:21

witajcie dzis wymieniłem na wahlera termostat i dalej mam to samo czyli wskaznik na liczniku poakzuje 70 stopni albo troszke wiecej co teraz mam sprawdzic prosze o pomoc
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

Postprzez palio » 3 sty 2013, o 19:24

A sprawdzałeś czy termostat jest dobry? Może trafił się lipny?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3888
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kaczak23 » 3 sty 2013, o 19:28

tak włąsnie był sprawdzany i był dobry
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

Postprzez łukasz1983 » 3 sty 2013, o 20:23

A przed wymianą krućca normalnie trzymało ci temperature czy też miałeś te 75*C
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczak23 » 3 sty 2013, o 21:26

ogolnie teraz bylem sie przejechac i powiem ze po chwili gorny i dolny waz jewst tak samo goracy co jest teraz he szok
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

Postprzez łukasz1983 » 4 sty 2013, o 16:11

To w takim razie termostat jest wadliwy bo powinien się dopiero wstępnie otworzyć jak masz około 84*C.U mnie żeby dolny wąż od chłodnicy był ciepły to musze przejechać około 10 km,a jak u ciebie dolny jest ciepły po chwili to diagnoza jest jedna termostat.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczak23 » 5 sty 2013, o 12:26

witam dzis odpalilem golfika i pojechalem w trase po 8 km patrze na dolny waz i był chlodny gorny bardzo goracy,a temperatura na wskazniku znowu byla 75 gora 80 szło troszke dzis.Do tego wymeinilem czujnik temperatury cieczy na swag o numerze katalogowym lecz wlacza sie wentylator przy nim dopiero przy 95 stopniach czy to normalne.Waz dolny zrobil sie cieply na postoju przy temperature 85 stopni cos takiego ale nie goracy.pozniej po zalaczeniu wentylatora znowu taki chlodny wiec chyba termostat dziala to co teraz zrobic z tym ze ta temperatura jest nadal taka jaka jest he
kaczak23
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 20:12
Lokalizacja: golub

Postprzez PabloSBT » 5 sty 2013, o 23:54

czujnik który wymieniłeś jest od załączania wentylatora na chłodnicy a ten do zegarów jest w króćcu do którego wchodzi dolni wąż od chłodnicy :) jaki temostat włożyłeś pisało na nim 84 stopnie C ?? jeśli taki a pokazuje ci stałą temperaturę 80 stopni to jest on ok jak by termostat choć trochę nie domagał to przy zwiększaniu prędkości spadała by ci temperatura albo by rosła jeśli jest stała to termostat ok :)
Według mnie jest tak miałeś wcześniej termostat z temp otwarcia 87 stopni teraz włożyłeś prawidłowy 84 stopnie i masz może jeszcze te zegary VDO które przekłamują więc pokazuje ok 75-80 stopni :) ja mam 4 czujniki temp w tym 3 oryginalne i też mi pokazywało na starych zegarach 80 stopni na nowych Motometer pokazuje równe 90 :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości