Problem z pompą paliwa.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z pompą paliwa.

Postprzez posiadacz_golfa » 22 lip 2013, o 00:19

Witam.
Jako że wyregulowanie zapłonu usunęło ostatnią opisaną przeze mnie usterkę to tym razem sprawa wygląda inaczej.
Sprawa wygląda tak, iż jakoś przedwczoraj po raz pierwszy mój Golfik nie chciał odpalić na gazie (stał całą noc i trochę za dnia). Wsiadam, kręcę go i nic. Dopiero za którymś razem zapalił. Za którymś przekręceniem kluczyka. Dzisiaj się dopiero kapnąłem, że po przekręceniu kluczyka tak by można było otworzyć szyby i uruchomić nawiew (nie wiem jak ta pozycja się zwie) nie usłyszałem pomruku załączającej się pompy paliwa.
Czy to może powodować, że tak się dzieje? Zaznaczę jeszcze że na benzie nie da się go odpalić a jak przełączę go z gazu na benzynę to po chwili gaśnie.
Mam nadzieję, iż jasno określiłem sytuację.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
posiadacz_golfa
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:47
Lokalizacja: Turek

Problem z pompą paliwa.

 

Postprzez łukasz1983 » 22 lip 2013, o 09:35

Pierwsza sprawa sprawdź filtr paliwa (pod prawym tylnym kołem) mogło go przytkać,jak to sprawdzisz i nic to sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa (w domowych sposobem ściągnij wężyk paliwowy przed wtryskiem,zatkaj go palcem,a ktoś niech zakręci)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez posiadacz_golfa » 22 lip 2013, o 10:33

Powiem jeszcze, że jakiś czas śmigałem praktycznie na pustym baku a jak zatrzymałem się na stacji by zatankować benzynę i też miałem ten problem z odpaleniem. Wtedy właśnie podszedł jakiś koleś odpiął przewód od cewki zapłonowej i kazał mi zakręcić. Stwierdził, że nie ma iskry.
posiadacz_golfa
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:47
Lokalizacja: Turek

Postprzez łukasz1983 » 22 lip 2013, o 11:20

Oj kolego jak śmigałeś na pustym baku to prawie na 100% zajechałeś pompe paliwa.Paliwo smaruje pompe a jak go nie było to nie było też smarowania.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez posiadacz_golfa » 22 lip 2013, o 11:39

Ale czy to możliwe żeby mi takie numery robił przy odpalaniu na gazie nawet jeśli pompka jest walnięta?
posiadacz_golfa
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:47
Lokalizacja: Turek

Postprzez łukasz1983 » 22 lip 2013, o 12:05

Tak w sumie to powinno odpalać się na benzynie i po rogzaniu przełączyć na gaz.A co do problemów z odpaleniem na gazie to proponuje podpiąć pod kompa bo tak co ciężko coś stwierdzić.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez posiadacz_golfa » 22 lip 2013, o 20:14

Byłem u mechanika i przestawił mi go tak by od razu odpalał na LPG. Sprawdziliśmy też pompkę i faktycznie jest walnięta. Wymiana załatwi sprawę.
posiadacz_golfa
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:47
Lokalizacja: Turek

Nie odpala na benzynie

Postprzez raiden112 » 22 lip 2013, o 23:10

Przed chwila mialem malą niespodzianke golfik nie odpala na benzynie jedynie na gazie pójdzie.Mowie nie mam paliwa ale okazalo sie ze ejst okolo 10-12l. Teraz zaczyna sie szukanie ale wracajac wstecz Gdy jezdzilem na benyznie auto trosze zawsze szarpalo po schodzeniu z obrotow myslalem i mysle ze to wina filtra paliwa lecz jestem uczniem Technikum i nie pracuje wiec nie wymienil filtra paliwa iz odkladalem kase na KIT 8-) Po dzisiejszym incydencie wnioskuje ze mogla pasc pompa paliwa, wyczytałem tez ze mogą wtryski byc zapchane albo tez urzadzenie co odcina doplyw benyzny na gaz i w druga strone. POMOCY OD CZEGO ZACZAĆ :-o

DANE TECH:
GOLF 3 GT 1993r
Silnik 1.8 90KM ZAGAZOWANY
raiden112
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 wrz 2012, o 20:42
Lokalizacja: P-ce

Postprzez pietrasiak2 » 23 lip 2013, o 08:15

Zacznij od filtra koszt ok 25 zeta. Ale najprawdopodobniej pada pompa paliwa.
To udręka zagazowanych aut.Przyczyną jest to , iż po przełączeniu na LPG pompa pracuje cały czas instalacja odłącza jedynie wtrysk. Tak standardowo jest podłączona instalacja LPG. Jedyną radą by nie zacierało pompy przy niskim poziomie PB jest wpięcie w instalację dodatkowego przekaźnika wyłączającego pompę paliwa w momencie przełączenia na LPG. Lub założenie przełącznika i ręcznie wyłączać pompę :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez raiden112 » 27 lip 2013, o 01:24

Filtr paliwa wymieniony okazalo sie zebylo mnostwo syfu ale to mnie nie dziwi ale tez był olej jedynie co mi przychodzi na mysl zapchane wtryski. W miedzy czasie bedzie jeszcze wymieniona pompa paliwa

@EDIT dzis golf odpalil z benzyny i zaczal normlanie dzialac troche go odrazu przepalilem. Ale pompe i tak juz udalo mi sie kupic to zamontouje uzywke
raiden112
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 wrz 2012, o 20:42
Lokalizacja: P-ce

Postprzez flash15 » 8 paź 2013, o 01:59

posiadacz_golfa napisał(a):Byłem u mechanika i przestawił mi go tak by od razu odpalał na LPG. Sprawdziliśmy też pompkę i faktycznie jest walnięta. Wymiana załatwi sprawę.


dobry mechanik niedługo zostawisz mu więcej pieniędzy w warsztacie jak Ci się powypalają na przykład zawory :)
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa

Postprzez pablomed » 9 paź 2013, o 21:22

flash15, patrz na datę tematu w którym piszesz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości