Problem z obrotami golf 3 1.8 ABS.. POMOCY!!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z obrotami golf 3 1.8 ABS.. POMOCY!!!

Postprzez luki19944 » 16 lis 2013, o 18:14

Cześć. Mam problem z moim golfem, tzn. nękają go bardzo wysokie obroty silnika gdy jest zimny. Jak się już nagrzeje to obroty się stabilizują w prawidłowym zakresie, jednak trochę to trwa nim te obroty spadają. Silniczek krokowy sprawny, podmieniony, śmiga jak należy. Zauważyłem, że gdy odepnę wtyczke z czujnika temperatury to obroty się stabilizują i po założeniu wtyczki z powrotem jest okej, dopóki nie ruszam gazem.
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny problemow.
luki19944
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 paź 2013, o 16:54
Lokalizacja: Tychy

Problem z obrotami golf 3 1.8 ABS.. POMOCY!!!

 

Re: Problem z obrotami golf 3 1.8 ABS.. POMOCY!!!

Postprzez killah » 16 lis 2013, o 19:07

luki19944 napisał(a):Cześć. Mam problem z moim golfem, tzn. nękają go bardzo wysokie obroty silnika gdy jest zimny. Jak się już nagrzeje to obroty się stabilizują w prawidłowym zakresie, jednak trochę to trwa nim te obroty spadają. Silniczek krokowy sprawny, podmieniony, śmiga jak należy. Zauważyłem, że gdy odepnę wtyczke z czujnika temperatury to obroty się stabilizują i po założeniu wtyczki z powrotem jest okej, dopóki nie ruszam gazem.
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny problemow.


Zacznij od wymiany czujnika temp cieczy.
killah
 

Postprzez luki19944 » 27 lis 2013, o 22:57

Witam. Czujnik temperatury wymieniłem. Autko działa lepiej ale nie całkiem dobrze. Problem polega na tym, że na zimnym silniku, gdy przegazuję to zwiększają się obroty dość mocno a gdy nawet na samym sprzęgle ruszę delikatnie to obroty się stabilizują. Przypomnę, że na ciepłym silniku, gdy termostat się otworzy nie ma już tego problemu i wszystko działa sprawnie.
Czy tak powinno być, czy nadal w czymś tkwi problem?
luki19944
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 paź 2013, o 16:54
Lokalizacja: Tychy

Postprzez pablomed » 27 lis 2013, o 23:47

luki19944, poszukaj dziury w podstawie wtrysku i wypróbuj czy pomoże reset ECU (opis na forum). Sprawdź ustawienie rozrządu i wyprzedzenie zapłonu za 3 dychy u mechanika, a jeśli to wszystko nic nie wyjaśni to trzeba się wgłębić w elektronikę a właściwie chodzi o dwa elementy zespołu wtryskowego czyli potencjometr przepustnicy ( TPS) i nastawnik przepustnicy tzw silniczek krokowy. Można to próbować zdiagnozować komputerowo, można też zakupić za niewielkie pieniądze używany wtrysk - zależy od sytuacji
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości