Problem z mrugającą i pikającą kontrolką smarowania

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez marcin23051 » 6 mar 2015, o 18:54

Ja się nie znam dlatego pytam? Mechanik powiedział, że jest dobrze.
marcin23051
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lut 2015, o 00:18
Lokalizacja: Krotoszyn

 

Postprzez klaudek669 » 6 mar 2015, o 22:44

Czujnik ciśnienia oleju wymień.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez marcin23051 » 7 mar 2015, o 08:55

Wymienilem juz wszystkie trzy na nowe. Problem niestety pozostal. Kupilem te czujniki nie najtansze. W chwili obecnej chcialbym tylko pozbyc sie tego pikania. Chce usunac ten glosniczek z licznika ale za bardzo nie wiem jak. Zastanawiam sie tez czy nie bedzie to mialo wplywu na dzialanie licznika.
marcin23051
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lut 2015, o 00:18
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez Thorsten » 7 mar 2015, o 10:53

Skoro naprawdę wszystko jest ok a chcesz mieć święty spokój nawet kosztem późniejszego uszkodzenia silnika to włala:
Obrazek

skoro to pojawia się po 2.2k obrotów to będzie pin numer 9- daj na niego masę i po sprawie. Jeśli to nie zniknie to masz uszkodzony licznik.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 7 mar 2015, o 12:23

Thorsten, odwrotnie. Pin 9 rozłącza masę przy dobrym ciśnieniu, a pin 8 zwiera do masy przy dobrym ciśnieniu.

Pin 9 wystarczy odłaczyć, kontrolka wtedy na włączonym zapłonie będzie migała a nie świeciła ciągłym światłem, a po odpaleniu ładnie zgaśnie jeżeli ten drugi czujnik z pinu 8 prawidłowo poda sygnał (mase). Natomiast podając mase na 8 pin a 9 przy liczniku puszczając wolny pozbawiamy się całkowicie kontroli ciśnienia oleju.

marcin23051 upewnij się jeszcze przed zabiegiem że dobrze założyłeś czujniki, łatwo je pomylić bo jeden rozwiera masę, a drugi zwiera do masy przy prawidłowym ciśnieniu. Jeśli założyłeś dwa zwierające, dwa rozwierające, albo pomylone będą to takie rzeczy będą się działy.

Najłatwiej sprawdzić czujnik miernikiem na zgaszonym silniku który jest który. Licznik też wykrywa błędne połączenie, na włączonym zapłonie kontrolka ciśnienia oleju miga, a przy sprawnych czujnikach powinna świecić światłem ciągłym.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez Golf Maniak » 7 mar 2015, o 13:48

marcin23051 napisał(a):Wymienilem juz wszystkie trzy na nowe. Problem niestety pozostal. Kupilem te czujniki nie najtansze. W chwili obecnej chcialbym tylko pozbyc sie tego pikania. Chce usunac ten glosniczek z licznika ale za bardzo nie wiem jak. Zastanawiam sie tez czy nie bedzie to mialo wplywu na dzialanie licznika.


Wymieniłeś czujniki a jak z olejem :?: może spróbuj dać jakiś gęstszy
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin23051 » 7 mar 2015, o 14:06

Dalem olej mineralny z mobila. Sorki chlopaki ale nie do konca rozumiem z tymi pinami. Gdybym mogl prosic tak na chlopski rozum co odlaczyc a co podlaczyc zeby nie pikalo.
marcin23051
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lut 2015, o 00:18
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez klaudek669 » 7 mar 2015, o 14:18

Schemat jak to działa:

Obrazek

Po odpaleniu silnika jeżeli wszystko działa prawidłowo i ciśnienie jest ok to na 8 pin w liczniku jest podawana masa, a z 9 pinu masa jest odcinana.

Nie ma żadnej wielkiej filozofii, musisz to sprawdzić. Wcześniej napisałem najprościej jak się da.

Jeśli po włączeniu zapłonu, przed odpaleniem silnika kontrolka miga pulsacyjnie to już masz coś źle w tym obwodzie.Musi świecić światłem ciągłym.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez marcin23051 » 7 mar 2015, o 14:40

U mnie po przekreceniu zaplonu smarowanie swieci a nie mruga. Ja rozumiem to co napisales w ten sposob, ze mam odlaczyc przewod z kostki z pozycji 9 i problem zniknie. Dobrze to rozumuje.
marcin23051
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lut 2015, o 00:18
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez klaudek669 » 7 mar 2015, o 16:34

Tak, jeżeli problem będzie z tym czujnikiem to ustąpi. Wystarczy tylko odłączyć.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez marcin23051 » 8 mar 2015, o 11:19

Panowie dziekuje bardzo za pomoc ale zrobilem troche inaczej. Rozebralem cale zegary i wylutowalem ten buzer. Zniknal mi problem tego pikania. Nie moglem wyjac tego 9 pinu bo u mnie kostka jest cala zalana. Na wiosne czeka mnie kolejna przeprawa z moja golfina bo gdzies dostaje mi sie woda do auta.
marcin23051
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lut 2015, o 00:18
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez VolDan » 8 mar 2015, o 15:51

moim zdaniem głupio zrobiłes. ten buzer nie jest tam dla jaj tylko po cos. pizdnie CI ciśnienie oleju nie uslyszysz i pozniej napiszesz post Kupie silnik... ale to Twoja prywatna sprawa, ja osobiście nienawidze drutów
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 14 gości

cron