Problem z cisnieniem oleju.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z cisnieniem oleju.

Postprzez Pablo7407 » 26 wrz 2007, o 23:54

Witam. Mam następujący problem , niedawno kupiłem golfa III 1.4 ABD i po wymianie oleju , okazało się że zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Znajomy mechanik obejrzał wałek rozrządu i stwierdził że silnik jest do remontu (wałek i panewki do szlifu a reszta nie wiadomo). Pytanie jest takie co robić naprawiać to co jest , zalać motodoktorem i czekać aż padnie , czy znależć wał i panewki a jeśli to gdzie i za ile? Proszę o pomoc bo to drugi mój Golf (wcześniej MK2) i drugi raz zaczynam od remontów!!!!!!!!
Grochu
Pablo7407
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 23:32
Lokalizacja: Marki

Problem z cisnieniem oleju.

 

Postprzez marko1967 » 27 wrz 2007, o 07:22

witam Pablo7407 jaki masz przebieg autka że proponują remont silnika mi też włączała sie kontrolka ciśnienia oleju i dotego przerażliwy buczek co bądz mam inny silnik bo 1.8 ABS ale ja wymieniłem dwa czujniki od niskiego i od wysokiego ciśnienia i usterka znikneła a koszt obydwu czujników w moim przypadku to było 30 zł a też miałem takich doradców co mi panewki chcieli wymieniać dodam że ja mam przejechane 210tyś km zobacz z tymi czujnikami bo koszt praktycznie żaden a i sam wymienisz czujniki w 5 minut życze powodzenia
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Pablo7407 » 27 wrz 2007, o 12:36

Po spędzeniu połowy nocy na forum , doczytałem sie że to nie tylko mój problem , tak zrobie wymienie czujnik i zobacze co sie będzie działo , dzięki wielkie za odpowiedź bo temat zżera mi sen z powiek.
Grochu
Pablo7407
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 23:32
Lokalizacja: Marki

Postprzez uli » 27 wrz 2007, o 20:44

Ty powiem ci ze mi tez sie swiecila kontrolka oleju ale przyczyna byly juz panewki porysowane.napewno nie godz sie na zadne szlify tylko wymien i zobacz czy tylko panewki porysowane a nie wal przypadkiem.Ale tez moze byc tak ze po wymianie oleju,nowy olej wyplukal ci silnik i opylki weszly w zaworek pompy i nie moze dac cisnienia odpowiedniego jak masz mozliwosc to ja zdejmij przeplucz i sprawdz.Bo mozesz zalatwic popychacze zaworow. 8-)
Avatar użytkownika
uli
Badacz tematu
 
Posty: 267
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ted3 » 30 wrz 2007, o 06:01

Najpierw sprawdż ciśnienie oleju manometrem . Jeżeli jest ok. to padnięte są czujniki.Gdyby ciśnienie było za małe wymień stare panewki na nominalne ,powinno pomóc.
ted3
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:57
Lokalizacja: wielkoplska

Postprzez Pablo7407 » 2 paź 2007, o 07:38

Dzisiaj wymienie czujniki ciśnienia , będe miał pewność , a panewki faktycznie były porysowane jak je oglądałem w warsztacie , dzięki za REpost , bo naprawde pomaga.
Grochu
Pablo7407
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 23:32
Lokalizacja: Marki

Postprzez zurekcorp » 11 paź 2007, o 21:55

Cześć wszystkim, to moj pierwszy raz :) na tym forum.

Dołączę się do bolączki kolegi. Ucieka mi olej. Dymi się normalnie, a końcówka tłumika w środku jak na mój gust zbyt czarna i mokra... Mam te same objawy. Wywala mi olej do przepustnicy i to w takiej ilości, że zalewa mi wtyczkę do silniczka krokowego. W tym upatruję przyczyny tego, że często nie mogę odpalić przy mocno nagrzanym silniku (a może przyczyna jest jeszcze inna). Póki jadę to jest OK, ale jak zgaszę i zostawię na 5-10 min., to na 90% czeka mnie macha do góry, przecieranie zalanej kostki i chodzenie. Po kolejnych 5-10 min odpala jak gdyby nigdy nic. I co ciekawe, jeżeli zgaszę i od razu (czy tam po dajmy na to 1 min.) odpalę, to działa.

U mnie niedawno były robione pierścienie i sprawdzana głowica. Ciśnienie jest równiutkie na wszystkich cylindrach i takie jakie powinno być. Uszczelka OK. Męczę się z tym od 2 lat i w żadnym warsztacie nie wiedzą, co to ma być. Nawet przepustnicę jedni magicy mi zmienili, bo poprzednia była przerobiona od 1.8. Oczywiście zero efektu. Sterownik też mi prześwietlali. Zmieniłem też odpowietrznik oleju (czy jak tam to się zwie, to pudełko na rurce miedzy silnikiem a wlotem powietrza).

Może macie jeszcze jakieś sugestie... Zastanawiam się nawet, czy zapchany katalizator może powodować to, że spaliny lecą inną drogą i przy okazji zabierają olej do wlotu powietrza.

Sorki, że trochę przydługawo, ale nie chciałem żeby wyszło typu "Nie działa? Co zrobić?"
zurekcorp
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 paź 2007, o 21:22
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Pablo7407 » 12 paź 2007, o 23:40

Wymieniłem czujniki oleju. Sprawdziłem sprężanie i ciśnienie oleju ( sprężanie 10 , 10, 9,5 , 9,5 ) a ciśnienie to 1,5bara na wolnych obrotach. od wymiany czujników kontrolka nie zaświeciła sie ani razu ale nie jezdziłem jeszcze dłuzej niz 30 minut. A co do kolegi z olejem to gdzie ci on ucieka znika czy masz gdzieś wyciek?
Grochu
Pablo7407
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 23:32
Lokalizacja: Marki

Postprzez zurekcorp » 14 paź 2007, o 12:36

Ma zacieki pod plastikiem na przepustnicy i notorycznie zalaną kostkę od silniczka. Wygląda faktycznie na zjechane uszczelniacze, ale nawet po ich wymianie oleju dalej ubywało. To że muszę dolewać, to po poczytaniu również innych forów, jest w miarę normalne, ale że robi mi zacieki, to szlak mnie trafia. Chcę go sprzedać, bo zaczyna rdzewieć, ale przynajmniej powinien być sprawny mechanicznie! No nie mam sumienia wcisnąć komuś g...
zurekcorp
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 paź 2007, o 21:22
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 14 gości