Problem przy zimnym silniku ABD

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem przy zimnym silniku ABD

Postprzez czepi » 2 cze 2013, o 19:47

Witam. W sumie to problem dotyczy Ibizki od mojej żonki :) ale w golfikach silnik ABD jest równie popularny.
Chodzi o to, że przy zimnym silniku po odpaleniu na biegu jałowym obroty idą ostro w górę i stabilizują się na dość wysokim (nie mam obrotomierza) poziomie. Nie sprawdzałem jak długo, bo nie chcę z rana sąsiadów budzić, ale przy kolejnym odpaleniu przy zagrzanym silniku już jest wszystko w porządku. Problem pojawił się jesienią zeszłego roku i w zimie nie występował więc olałem sprawę ale teraz jak zrobiło się cieplej to znów się pojawił. Może macie jakieś pomysły jaka może być przyczyna? Czy może jakieś błędy od instalacji LPG komputerek załapuje?
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Problem przy zimnym silniku ABD

 

Postprzez łukasz1983 » 2 cze 2013, o 20:00

Może brudna prepustnica.
Zrób reset ecu może pomoże.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Problem przy zimnym silniku ABD

Postprzez K@mil » 2 cze 2013, o 20:29

czepi napisał(a):Witam. W sumie to problem dotyczy Ibizki od mojej żonki :) ale w golfikach silnik ABD jest równie popularny.
Chodzi o to, że przy zimnym silniku po odpaleniu na biegu jałowym obroty idą ostro w górę i stabilizują się na dość wysokim (nie mam obrotomierza) poziomie. Nie sprawdzałem jak długo, bo nie chcę z rana sąsiadów budzić, ale przy kolejnym odpaleniu przy zagrzanym silniku już jest wszystko w porządku. Problem pojawił się jesienią zeszłego roku i w zimie nie występował więc olałem sprawę ale teraz jak zrobiło się cieplej to znów się pojawił. Może macie jakieś pomysły jaka może być przyczyna? Czy może jakieś błędy od instalacji LPG komputerek załapuje?


Pierwsze co to sprawdz Czujnik Temperatury Płynu Chłodniczego oraz Potencjometr przepustnicy ...
Są to bardzo częste usterki przy takich objawach... czyli wysokich obrotów na zimnym silniku
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Dziobex » 3 cze 2013, o 20:40

Witam dołączę się do tematu ja ostatnio zauważyłem ten sam problem odnośnie po odpaleniu obroty skaczą do 2000-2300 i tak sobie chodzi po dotknieciu pedału gazu się normują, ale wracając do tematu interesuje mnie to (ponieważ nie wiem :-D ) w jaki sposób sprawdzić ten potencjometr przepustnicy??? :-o
Dziobex
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 gru 2012, o 16:17
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości