pomocy - ubywa oleju!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

pomocy - ubywa oleju!

Postprzez Nervusek » 17 gru 2011, o 23:11

w szybkim tempie ubywa mi oleju bo ciagle kapie, tylko trudno okreslic skad... jakis czas temu wymienilem uszczelniacze zaw. uszczelke pod glowica, glowica splanowana, uszczelke pod pokrywa itd. aha, najbardiej leci na rozgrzanym silniku, na zimnym jest ok.

tak widac z gory... na poczatku myslalem, ze leci plyn z pompy wspomagania, ale plynu ze zbiorniczka nie ubywa w przeciwienstwie do oleju

Obrazek

pod spodem wszystko jest ulane, wiec nie ma mozliwosci zlokalizowania wycieku, a ja tez nie mam mozliwosci zeby to sprawdzac na bierzaco na kanale:-(

Obrazek

silnik 1.6 ABU, moze zna ktos jakies slabe miejsca, skad moze leciec?
Nervusek
 

pomocy - ubywa oleju!

 

Postprzez arthorius » 18 gru 2011, o 05:25

Pozostaje umyć silnik po czym rozgrzać i szukać wycieku.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez rafal9119 » 18 gru 2011, o 08:23

czujnik oleju sprawdz u mnie pomogła wymian bo tez prawie litr ubywało
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez prezesik » 18 gru 2011, o 11:55

rafal9119 napisał(a):czujnik oleju sprawdz u mnie pomogła wymian bo tez prawie litr ubywało
Racja, z tyłu silnika w głowicy są 2 czujniki oleju. Ten bliżej rozrządu często przecieka - sprawdź to. Olej będzie spływał z tylnej części silnika i będzie się lał po boku kapiąc prosto spod miski.
Moze też być nieszczelny simering wałka rozrządu, ale to trzeba zdjąć obudowę paska, wyciek będziesz widział między obudową a głowicą.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 18 gru 2011, o 13:14

prezesik25 napisał(a):
rafal9119 napisał(a):czujnik oleju sprawdz u mnie pomogła wymian bo tez prawie litr ubywało
Racja, z tyłu silnika w głowicy są 2 czujniki oleju. Ten bliżej rozrządu często przecieka - sprawdź to. Olej będzie spływał z tylnej części silnika i będzie się lał po boku kapiąc prosto spod miski.
Moze też być nieszczelny simering wałka rozrządu, ale to trzeba zdjąć obudowę paska, wyciek będziesz widział między obudową a głowicą.


U mnie leci tez ok. litra i ten olej wlasnie gdzies z gory kapie troche z miski i troche jakby blizej pompy wspomagania. Jezeli chodzi o uszczelniacz na walku, to tez zalozylem nowy, wiec powinno byc tutaj ok. Musze sprawdzic te czujniki oleju, bo faktycznie miedzy obudowa rozrzadu a glowica jest teraz straszny syf! Przy wymianie wszystko ladnie wyczyscilem i byl blysk! Jak bede kupowal czujnik ten blizej rozrzadu to rozni sie on czyms od tego drugiego?

Sprawdze i dam znac!
Nervusek
 

Postprzez prezesik » 18 gru 2011, o 13:42

Nervusek napisał(a):Jak bede kupowal czujnik ten blizej rozrzadu to rozni sie on czyms od tego drugiego?
w sklepie na pewno będą się pytać o kolor czujnika.

[ Dodano: 2011-12-18, 12:44 ]
Nervusek napisał(a):Jak bede kupowal czujnik ten blizej rozrzadu to rozni sie on czyms od tego drugiego?
różnią się m. in. kolorami. Nie wiem, ale ten bliżej rozrządu odpowiada są wysokie ciśnienie oleju, a ten następny od niskiego ciśnienia.

Zdejmij z nich gumkę, ten kapturek i sprawdź czy w środku nie jest mokro od oleju, bo często przeciekają przy wsuwce.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 18 gru 2011, o 13:51

prezesik25 napisał(a):
Nervusek napisał(a):Jak bede kupowal czujnik ten blizej rozrzadu to rozni sie on czyms od tego drugiego?
w sklepie na pewno będą się pytać o kolor czujnika.

[ Dodano: 2011-12-18, 12:44 ]
Nervusek napisał(a):Jak bede kupowal czujnik ten blizej rozrzadu to rozni sie on czyms od tego drugiego?
różnią się m. in. kolorami. Nie wiem, ale ten bliżej rozrządu odpowiada są wysokie ciśnienie oleju, a ten następny od niskiego ciśnienia.

Zdejmij z nich gumkę, ten kapturek i sprawdź czy w środku nie jest mokro od oleju, bo często przeciekają przy wsuwce.


Powiem tak: byl jakis tam slad oleju, ale wytarlem go, odpalilem i chodzil na wolnych z 5 minut i co? z czujnikiem strzal w dyche, bo nie dosc ze leci z tego blizej paska, to jeszcze 'ciurkiem' leci z tego obok(niebieskiego)!!! jutro jade do sklepu kupic dwa i zobaczymy, czy przestanie leciec.
Nervusek
 

Postprzez rafal9119 » 18 gru 2011, o 13:55

jednak miałem racje to dobrze ze ogarnołeś to. :super:
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez prezesik » 18 gru 2011, o 13:59

rafal9119 napisał(a):jednak miałem racje to dobrze ze ogarnołeś to. :super:
u siebie chyba ze 3x to przerabiałem. Wymieniaj czym prędzej, bo z czasem po zgaszeniu silnika będziesz miał co raz większą plamę oleju pod autem.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 19 gru 2011, o 22:57

I niestety... :-(

Dzisiaj zalozylem czujniki nowe i bez zmian tzn pod czujnikami sucho ale olej nie przestal leciec... mialem 1cm na bagnecie to dzisiaj dolalem rano z pol litra zonie i leci jeszcze wiecej teraz! Zrobilem zdjecia nowe, zobaczcie:

cala mokra miska olejowa

Obrazek

gumowe weze wchodzace do pompy

Obrazek

zdjecie z gory - plama po 20 minutach

Obrazek

zaczynam miec obawy co do tego oszczelniacza na walku, ale przeciez kupiony byl nowy reinza? nie wiem juz sam...
Nervusek
 

Postprzez prezesik » 19 gru 2011, o 23:00

Nervusek napisał(a):zaczynam miec obawy co do tego oszczelniacza na walku,
sprawdź. Może być też walnięty dolny uszczelniacz wału głównego lub uszczelka pod głowicą przepuszcza na kanałach olejowych, a jeden jest właśnie w narożniku głowicy przy alternatorze.
Niestety wszystko trzeba rozkręcić i sprawdzić.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 19 gru 2011, o 23:05

prezesik25 napisał(a):
Nervusek napisał(a):zaczynam miec obawy co do tego oszczelniacza na walku,
sprawdź. Może być też walnięty dolny uszczelniacz wału głównego lub uszczelka pod głowicą przepuszcza na kanałach olejowych, a jeden jest właśnie w narożniku głowicy przy alternatorze.
Niestety wszystko trzeba rozkręcić i sprawdzić.


tak jakby troche przepuszczala uszczelka pod glowica wlasnie w rogu kolo alternatora, ale to jest doslownie nawet nie kropla... moze gdzies miedzy oslona paska a glowica przepuszczac bardziej?

btw. te kanaly olejowe w otworach na uszczelce sa pokryte taka guma uszczelniajaca? o ile sie nie myle.

A jak to bedzie uszczelka, to chyba nie ma sensu planowac glowice skoro planowalem 2 miesiace temu?

[ Dodano: 2011-12-20, 16:57 ]
...a tak w ogole to wlasnie sobie przypomnialem, ze przed wymiana uszczelki pod glowica tez lecial olej z miejsc ze zdjec, wiec moze wykluczyc uszczelke? nie mam juz pomyslu! :-(
Nervusek
 


- - - regały jezdne - https://www.eshopwedrop.pl/how-it-works-pl



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości