Pomocy! problem (chyba) z kablami WN i cewką. 1.6AFT

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Pomocy! problem (chyba) z kablami WN i cewką. 1.6AFT

Postprzez motyl » 10 lis 2012, o 17:30

jakiś czas temu jadąc (po zrobionym rozrzadzie)(jakieś 70km) nagle golf zaczął przerywać i nie reagować na pedał gazu. po przejechaniu(dotoczeniu sie) jakis 300 metrów, zgasł. Po sholowaniu do domu, zobaczyłem że kabel WN idący od cewki do aparatu zapłonowego jest do wymiany(urwana końcówka). Wymieniłem kabel, auto pracowało tak jak nalezy. Po przejechaniu 3...4 km znowu powtórzyła sie sytuacja. Co to może być? problem z pozostałymi kablami? problem z cewką? czy z aparatem zapłonowym? swiece jak na mój gust nie sa bardzo nadpalone. Na tą chwile auto kręci ale w ogóle nie chce odpalić! Sprawa troche pilna więc jak ktos moze mi pomóc to byłbym wdzięczny:)
motyl
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 16:24
Lokalizacja: kraków

Pomocy! problem (chyba) z kablami WN i cewką. 1.6AFT

 

Postprzez Kutasinski » 10 lis 2012, o 18:48

Kolego z Krakowa.,
jeśli miałeś uszkodzony kabel WN przy cewce, znaczy masz stare kable.
Same z siebie raczej nie uszkadzają się mechanicznie,chyba że ktoś zań szarpał..
Sprawdź czy cewka mocna nagrzewa się podczas pracy,to raz.
Może być to wina cewki,ale należy sprawdzić też styki w kopułce rozdzielacza,świece,jeśli są OK-zostaw.
Sprawdź też czy nie ma przebić-akurat jest ciemno-to w sam raz..
A jeśli w ogóle nie chce odpalić-sprawdź czy masz iskrę.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez motyl » 12 lis 2012, o 00:16

Dzieki za odp. Swiece są ok. nie wiem czy cewka sie nagrzewa bo auto nie odpala. styki w kopułce rozdzielacza są raczej ok(przeskrobałem je wiec powinny przewodzić prad). Jak sprawdzić czy ma iskrę??
motyl
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 16:24
Lokalizacja: kraków

Postprzez paxstor » 12 lis 2012, o 00:42

motyl, wykręć wszystkie świece, powtykaj w kable i połóż tak by dotykały wszystkie silnika (masy) następnie zakręć silnikiem, najlepiej sprawdzić to w dwie osoby.

PS. ja radził bym zmienić kompletny zapłon na tym nie warto oszczędzać...
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez trollu » 12 lis 2012, o 01:39

po co wykręcać wszystkie świece? najlepiej znaleźć jakąś na półce, zrzucasz kabel z jednej świecy, zakładasz tą i lukasz czy jest iskra.
mało nadpalone świece tzn? nie muszą być dużo napalone ale skoro widać że są ubytki na elektrodach to lepiej zmienić.
jak kable WN też mają już trochę nalatane to tez lepiej zmienić dla świętego spokoju, polecam Beru, świece też
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez paxstor » 12 lis 2012, o 01:44

trollu, Kolega mówi że, chce zostawić świece wiec pasowało by je wykręcić i zobaczyć iskrę, co da sprawdzenie na innej świecy jak na tych co ma może nie być iskry?? :-P sprawdzisz jedynie kable i ew. cewkę ;-)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez trollu » 12 lis 2012, o 02:55

po pierwsze świece pracują w nieco wyższych temp niż pokojowa więc takie sprawdzanie czy świeca ma iskrę jest średnie. równie dobrze po nagrzaniu może dostawać przebicia czy coś i kicha. wyżej tez już napisałem że jak świece mają ubytki to lepiej zmienić i mieć spokój, nie zaszkodzi a 4 świece to majątek nie jest
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez paxstor » 12 lis 2012, o 11:07

trollu, no wiesz to też ma swoje reguły ;-)

trollu napisał(a):już napisałem że jak świece mają ubytki to lepiej zmienić i mieć spokój, nie zaszkodzi a 4 świece to majątek nie jest

Ale z tym to się w pełni zgadzam
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez motyl » 12 lis 2012, o 19:23

Witam! iskra pojawia sie na każdej świecy(wyjątkiem świeca z pierwszego cylindra-iskra jest bardzo mała). Gdyby ta pierwsza swieczka była zła to mniemam że auto by chodziło kulejąc właśnie na ten pierwszy cylinder. A na tą chwile tak jak wcześniej pisałem nie moge nawet odpalić silnika. tak btw rozrusznik dziwnie hałasuje ale ciągle kręci... Skoro iskry sie pojawiają na każdej świecy to rozumiem że zapłon (od cewki po świece) raczej jest ok?? kurde nie wiem, może problem tkwi w tym że paliwo nie jest podawane??
motyl
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 16:24
Lokalizacja: kraków

Postprzez trollu » 12 lis 2012, o 21:38

po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa przez 1-2s, po paru przekręceniach bez odpalania nie będzie jej słychać bo układ już będzie nabity. jeżeli silnik kręci a paliwo jest podawane to po 3-4 próbie odpalenia powinno być czuć benzynę bo silnik zalewa
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez misq » 12 lis 2012, o 21:43

Sprawdz aparatt zaplonowy czy w srodku nie ma oleju. druga opcja wg mnie to czujnik halla. a moze poprostu spaliles pompe. jesli przy kreceniu nie smierdz bezyna i po przekreceniu kluczyka nie slyszysz pompy to prawdopodopodobnie pompa. a jest w tym modelu wogóle czujnik halla? bo to czesty problem w 1.6 ;-)

[ Dodano: 2012-11-12, 20:49 ]
Wydaje mi sie :-| na 90% ze to czujnik polożenia walu. kumpel ma ten sam silnik bo sprawdzilem teraz po fotce i dosc czesto ta wlanie czesc wymienia. teraz mu sie to troche uspokoilo. bo on mila przy wiazce jekis mody porobione przez poprzedniego wlasciela i jekies jaja tam przy tym silniku wychodzily.
misq
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8 lis 2012, o 01:17
Lokalizacja: rzeszów

Postprzez motyl » 13 lis 2012, o 00:36

Przysłucham sie jutro tej pompie. Rozumiem że chodzi o tą pompe wstępna paliwa która jest w baku? tak btw dobrze myśle że czujnik halla i położenia wału to jedno i to samo?:) gdzie ten czujnik sie znajduje? a i jeszcze jedno... czemu miałby byc olej w aparacie zapłonowym?;>
motyl
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 16:24
Lokalizacja: kraków

Następna strona

- - - diagnostyka samochodowa



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości