Podniesienie mocy w silniku 1.8 gt

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Podniesienie mocy w silniku 1.8 gt

Postprzez zimny100 » 2 kwi 2011, o 01:27

Witam
Mam pytanie ostatnio się zastanawiam na podniesieniu mocy w moim silniku 1.8 90KM ABS, z tego co się orientowałem passaty b3 miały też takie silniki 1.8 ale z większą mocą 107KM. Przecież te silnki są podobne a prawdopodobniei i taki same, więc zastanawiam się czy to może kwestja oprogramowania i wymiany paru podzespołów.
Czy może ktoś się orientuje w tej sprawie lub wie na czym to polega bo pojemności to 1781cm i stopień sprężania ten sam 10.
Prosił bym o pomoc.
Avatar użytkownika
zimny100
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 22:40
Lokalizacja: Kedzierzyn-Koźle

Podniesienie mocy w silniku 1.8 gt

 

Postprzez TRD » 2 kwi 2011, o 22:41

w tym silniku podnoszenie mocy jest nieopłacalne i praktycznie niewykonalne ze względu na budowę (8 zaworów i jednopunktowy wtrysk) ten silnik to taki "muł do roboty" który umiarkowanie łyka paliwo i dysponuje w miarę dostateczną mocą a przy tym jest mało awaryjny i idioto odporny :-), poczytaj forum i przekonasz się że jedyną drogą do zwiększenia mocy (w odczuwalny sposób) jest zmiana silnika lub całego auta (co przy cenach golfów) jest coraz bardziej opłacalne

co do mocy w passatach ważne jest oznaczenie silnika bo przy tej samej pojemności silnik ABS ma 90km, a RP/PB ma 112 (pewnie o ten Ci chodzi ) tyle, że on jest na wielopunkcie inna przepustnica, kolektor, wtryski , sterownik itp

jak chcesz zostać przy swoim silniku to doprowadź go do seryjnych osiągów i je zaakceptuj, a jak Ci mało to już wyżej napisałem,

smutna prawda jest taka, że z gó**a bata nie ukręcisz :-D (mam taki sam silnik)
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez Sivy » 2 kwi 2011, o 22:49

TRD, zrób go w serie to zobaczysz. Remont góry i dołu + sprzęgło.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez zimny100 » 3 kwi 2011, o 00:16

Dzieki TRD szkoda mi go sprzedać bo w tamtym roku zrobiłem generalke blachy i odnowa polakierowany został.
Jeszcze raz dzieki

[ Dodano: 2011-04-03, 00:18 ]
Aha w jakich granicach cenowych kosztuje remont góry i dołu. Bo sprzęgło i około zamachowe jest wymienione rok temu.
Avatar użytkownika
zimny100
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 22:40
Lokalizacja: Kedzierzyn-Koźle

Postprzez TRD » 3 kwi 2011, o 00:35

Sivy- zrobienie go w serię kosztuje tyle co wsadzenie " sprawdzonego ABFa czy 9E dla mnie to sztuka dla sztuki ja swojego golfa traktuję jak taczkę (bez urazy) ze względu na niską cenę części i łatwość obsługi, w/g mnie jak się bawić w mkIII to oryg. GTI ABF lub VR6 wtedy jest ładnie, sprawnie i bez druciarstwa

a koszty są zawsze nawet remont Poloneza pochłonie więcej niż jest on warty rynkowo ;-)
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez Sivy » 3 kwi 2011, o 11:07

TRD, ekonomia to jedna rzecz, a rzeczywistosc to druga. Ja wybralem ten silnik ze wzgledu wlasnie na koszty eksploatacji. Wywazone miedzy osiagami, a ekonomia.

zimny100 napisał(a):Aha w jakich granicach cenowych kosztuje remont góry i dołu. Bo sprzęgło i około zamachowe jest wymienione rok temu.


Zalezy co masz do zrobienia, mnie to kosztowalo 800 zł. bez robocizny.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez rembdeska » 4 kwi 2011, o 20:51

panowie wiem że golfy mk2 miały silnik g60 on był z kompresorem i właśnie 1.8 to był tylko nie wiem jak z głowicą i osprzętem
może by tak go na g60 zrobić :-D
Avatar użytkownika
rembdeska
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 22:19
Lokalizacja: oświęcim

Postprzez zimny100 » 4 kwi 2011, o 23:14

Właśne sprawdziłem podobne parametry związane z tym silnikiem G60 i są podobne ale niewiem co o tym sądzicie. Sam jestem ciekawy.
Avatar użytkownika
zimny100
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 22:40
Lokalizacja: Kedzierzyn-Koźle

Postprzez pablomed » 4 kwi 2011, o 23:43

Ze się nie może opłacać. Zamiast 160 koni z G60 można mieć bez awaryjnego kompresora ABF o mocy 150 koni. Wszelkie tego typu przeróbki sa dla fanatyków, nie może się to opłacać bardziej jak sprzedaż słabszego i kupno mocniejszego Golfa, więc trzeba być nieźle zakochanym w autku
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez TRD » 5 kwi 2011, o 22:36

G60 to inna bajka inny blok i głowica sterowany Digi itp. sam kompresor używany w dobrym stanie albo po regeneracji 1500-2000zł, miałem Corrado z tym silnikiem, ABF wyjdzie taniej i oszczędniej
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Zwiększenie mocy.

Postprzez Noks » 27 sty 2012, o 14:37

siema mam pytanko.
Czy w 2.0 8v da się zwiększyć moc ??
I nie chodzi mi o swap silnika itp.
Mam stożek i wolny przelot, i chciałbym jeszcze gdzieś znaleźć te parę kucy !!

Puzdro.
Noks
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 sty 2012, o 14:17
Lokalizacja: B-stok

Postprzez Poldek » 27 sty 2012, o 14:55

W stozku nic nie znajdziesz tylko nadaje wyglad i burczenie silnika.
moj-golf/czerwony-mk3-1-6-t34903.html
Mój MK3 RED! Setup na 2012!
Poldek
Fanatyk
 
Posty: 1033
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 22:00
Lokalizacja: Lubin

Następna strona

- - - japońskie wino do sushi



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości