Planowanie głowicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Planowanie głowicy

Postprzez MysieQ » 5 lis 2009, o 12:32

Witam!

Mam do Was drodzy koledzy pytanie, posiadam Goferka III z motorem ABS 1.8 90PS
Zauważyłem, że zaczął mi ubywać płyn chłodniczy ze zbiorniczka, okazało się, że przedostaje się on do oleju w silniku czego przyczyną jest nieszczelność uszczelki głowicy. Pytanie czysto techniczne (bo nie mam zamiaru oszczędzać na niczym, zależy mi tylko na czasie żeby się jak najszybciej z tym uporać), czy przy wymianie uszczelki MUSZĘ planować głowicę? Gdybym nie planował to..? Kupiłem uszczelkę z jednym karbem. Czy przy planowaniu i oddawaniu głowicy do warsztatu uszczelkę też muszę im dać? Przyda im się na coś? Zaznaczam, że moje autko ma już przejechane grubo ponad 200tys. km a to też ma zapewne znaczenie. Proszę o pomoc w tej kwestii, tych którzy mieli już z tematem do czynienia osobiście i tych którzy nie koniecznie mieli a znają porady fachowe w tej kwestii.

Z góry, dzięki, pozdr.
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Planowanie głowicy

 

Postprzez K@mil » 5 lis 2009, o 15:36

MysieQ napisał(a):czy przy wymianie uszczelki MUSZĘ planować głowicę?



Jest to wskazane... bo kazda nierownosc ktora zostanie moze nie dolegac pozniej ladnie z uszczelka... i wtedy bedzie uciekac ci kompresja

MysieQ napisał(a):Czy przy planowaniu i oddawaniu głowicy do warsztatu uszczelkę też muszę im dać? Przyda im się na coś?


Nie, nie musisz dawac uszczelki
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez SotoM » 5 lis 2009, o 15:56

gdyb ci nie zależało na czasie i nie załujesz kasy, a masz juz taki przebieg to ja na twoim miejscu bym zmienił odrazu pierścienie tłokowe+uszczelka miski olejowej- jak juz głowica jest zdieta...a do tego jak masz juz nalatane grubo 200tysi...ja bym tak zrobił.
głowice najlepiej jest splanować... do tego niech ci przetrą gniazda zaworowe i zmienia uszczelniacze zaworowe oraz prowadnice. masz gazoline w aucie i to wszystko dostaje... no ale to juz twoja decyzja.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MysieQ » 9 lis 2009, o 13:14

Dzięki bardzo za pomocne rady. Doczytałem, że w benzyniakach nie ma zawsze konieczności planowania, jednak należy bardzo dokładnie sprawdzić nierówności suwmiarką na całej powierzchni. Jednak przy tylu nabitych kilometrach nie będę ryzykował, dzień dłużej mnie nie zbawi, będzie jak trzeba a ja zwolennikiem odwalonej fuszerki nie jestem.

A i jeszcze w związku z tematem - bo będzie trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym głowice.

Czy ktoś się orientuje jakie są MOMENTY DOKRĘCENIA śrub głowicy kluczem dynamometrycznym?

Proszę o pomoc w tej kwestii. Pozdrawiam.
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez K@mil » 9 lis 2009, o 16:02

MysieQ napisał(a):Czy ktoś się orientuje jakie są MOMENTY DOKRĘCENIA śrub głowicy kluczem dynamometrycznym?


Moment oraz kolejnosc dokrecania srub...

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez MysieQ » 10 lis 2009, o 01:10

Dzięki Ci Panie za pomoc, spadłeś mi K@mil z nieba :-D PozdroVWka ;-) topic do zamknięcia.
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz


- - - Forum I



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 5 gości