passat b5 remont silnika?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

passat b5 remont silnika?

Postprzez krzycho109 » 8 paź 2013, o 00:45

Witam! Zawsze pisalem tu o porady do mojej 3 i zawsze znalazl sie ktoś kto pomógł bez problemu.
Kupilem passata b5 1.6 benzyna... przy zakupie sprzedawca powiedzial,ze termostat sie nie otwiera do końca. Ok, kupilem. Wymienilem termostat i rozrzad. Po pelnym rozgrzaniu silnika do 90stopni okazalo sie,ze za mna pozostaje wielka chmura dymu, przestal chodzic na wszystkich garach(poszla jedna swieca,a później druga) wymienilem 4, ale problem z kopceniem pozostal. Czy czeka mnie remont skoro przed tem silnik rozgrzany do 60 stopni nie brał grama oleju i nie kopcil nawet chmurki(zrobilem na tym felernym termostacie ponad 400km)? Silnik nadal odpala na ,,strzał" ale olej bierze niemilosiernie. Ile mniej wiecej moze kosztowac remont i co obejmowac? A moze lepiej poszukac mi jakiejs uzywki do 1tyś? W sumie chcialbym wrzucic w to gaz i jezdzic tym na dlugo, wiec chyba taka uzywka odpada? Tak to jest kupowac auto po okazyjnych cenach...Nawet nie wiecie jak teraz zaluje,ze sprzedalem mojego mk3 bo chodzil jak zloto,a teraz mam nowsze padlo w ktorego chyba bede musial jeszcze sporo wpakowac. Bardzo prosze o odpowiedz.
krzycho109
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Płock

passat b5 remont silnika?

 

Postprzez mate157 » 8 paź 2013, o 10:11

krzycho109, sprawdz rozrząd, przez wymianę termostatu by tak nie kopcił,
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez krzycho109 » 8 paź 2013, o 14:21

czyli mechanik mógł się pomylić na znakach? Dodam jeszcze,ze teraz cos stuka w silniku...
Chodzi jak traktor.
krzycho109
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Płock

Postprzez murgen » 8 paź 2013, o 18:08

Kazdy moze sie pomylic, jak kopci i bierze olej to pierscionki do wymiany+glowica, o ile cylindry w dobrym stanie sa, jak wyremontujesz swoj silnik to wiesz co masz, uzywka wiadomo :mrgreen: niewiadomo co w tym siedzi. oszt remontu tzn glowica pierscionki+mechanik to ok 1500zl przynajmniej w mojej okolicy.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez krzycho109 » 9 paź 2013, o 21:49

własnie nie bierze ogromnych ilosci oleju...tylko malutko,a chmura nie jest szara tylko biala. plynu od chlodnicy nie ubywa. Czytalem,ze jak zalewa tlok 1 i 3(a one graja przeciez razem) to zawory, czyli mechanik musial sie jebnac na rozrzadzie i pogielo...
ehh zamykam temat. Dzieki Panowie! Dodam tylko,ze to nie jakis wsiowy mechanik,a facet z centurm miasta siedzacy w branzy od dobrych 20lat. 5!
krzycho109
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Płock

Postprzez mate157 » 10 paź 2013, o 19:52

krzycho109, zmierz kompresje i będzie wszystko wiadomo,
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez krzycho109 » 11 paź 2013, o 22:23

1 cylinder 5.5
2 cylinder 5
3 cylinder 7
4 cylinder 6

to chyba troche malo? :zalamany:
krzycho109
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Płock

Postprzez murgen » 11 paź 2013, o 23:12

10,3 chyba ma miec czyli duzo za mało, a probe olejowa robiles ??
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez krzycho109 » 11 paź 2013, o 23:24

10.3 pisza w danych technicznych, wiec po tych ,,kilku" latach dobrze byloby, gdyby bylo 7-8?
Wyjasnilbys na czym polega proba olejowa?
krzycho109
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Płock

Postprzez murgen » 12 paź 2013, o 08:31

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134713

Moze najpierw zrob ta próbe, rozbierz silnik, zobacz ile trzeba wydac na remont, a potem kalkuluj ile cie nowy wyniesie, no chyba ze znajdziesz jakiegos pewniaka. Ostatnio kolega kupil paska 1,6 b5 97r, ale pracuje na zlomie, gosc chcial wyzlomowac a autko bylo w eleganckim stanie, zero rdzy pare rys, poza tym wszystko sprawne, klimatronik tez, i dal 1700plnow, normalnie czasami ludzie maja szczescie.

Ortografia!!!
palio45
Ostatnio edytowano 12 paź 2013, o 08:39 przez murgen, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez krzycho109 » 13 paź 2013, o 16:45

wiesz dobrze,ze taki przypadek to jeden na milion :(
w poniedzialek rozbieram silnik i zobacze co tam gra.
krzycho109
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Płock

Postprzez k-m-r1 » 15 paź 2013, o 14:53

rozbebez i bedziesz widział
niestety ale taka kompresja to mało z ilejem może nie byc lepsza skoro pracuje jak traktor zle ustawiony iskra lub ktos pomylił znakii rolke naciągałw drugąstrone ...


co do szrotów to sam miałem okazje i kupiłem skrzynie z auta o przebiegu nawet nie 200 tys
sucha zadbana teraz żałuje że nie brałęm silnika albo i całego auta
była elektryka spomaganie centralny szyberdach ....
serce mi sie kroiło jak zobaczyłem go na bok przewalony bo brał bym nawet i całego
ktoś pozbył sie bo 1.4 w PB to dla kobiety
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Następna strona

- - - Remont łazienki? Kaloryfery łazienkowe dekoracyjne -polski producent Imers. Nie czekaj, sprawdź. - https://pro-energy.com.pl/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości