osad w głowicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

osad w głowicy

Postprzez Mariusz164 » 15 cze 2014, o 16:35

witam. zabrałem się za naprawe silnika 1.4 aex zdjąłem pokrywe zaworów to aż nie mogłem uwierzyć samochód ma przejechane 140 tyś salon polska także autentyk. a na głowicy jest bardzo dużo osadu taki czarny normalnie można go skrobać olej lany cały czas mobil 5w30 3000 zdjąłem pokrywe bo słychać na biegu jałowym straszny metaliczny dzwięk. rozbierałem już kilka silników ale takiego widoku doznałem pierwszy raz. w dodatku na wałku rozrządu na krzywkach widać tak jakby się przycierał. olej zawsze w pilnowany stan i wogóle. czy to wina oleju czy jest tego inna przyczyna?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 379
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

osad w głowicy

 

Postprzez prezesik » 20 cze 2014, o 16:42

Może dolewany był jakiś "Doktorek" :mrgreen:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Mariusz164 » 21 cze 2014, o 12:46

właśnie nic nie było dolewane do oleju csły czas na syntetyku jeździł. wydaje mi sie że olej ktoś jakiś lipny wlał zalałem platinium 10w40 i lepiej chodzi tak nie tłucze ale panewka już chyba na wykończeniu.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 379
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez prezesik » 22 cze 2014, o 13:39

U mnie też klepało jakby popychacz lub panewka. Winnym okazał się luźny łańcuch napędu pompy oleju, który klepał o obudowę. Po naciągnięciu cisza.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Mariusz164 » 27 lip 2014, o 23:45

sprawdziłem ten łańcuch był luźny ale klepie nadal. dziwne jest to że jak mu wstawiłem do odcięcia zapłonu to przestało klepać dziwne jest to że raz klepie a raz nie. powiedzcie mi czy jak kontrolka ciśnienia oleju gaśnie to mimo to może być coś z pompą nie tak?? są tam jakieś zaworki bo albo to zawory klepią bo mało oleju podaje nie mam pojęcia gdzie tego szukać. zawory to by było moim zdanie inaczej słychać a tu jest jakby pojedynczy metaliczny stuk.chwile chodzi dobrze chwile wali ma ktoś jakiś pomysł może?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 379
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez pietrasiak2 » 31 lip 2014, o 07:40

Jest zawór przelewowy w podstawie filtra i często przez niego wyją czujniki :-)
Ale sprawdź manometrem ciśnienie w pełnym zakresie obrotów to raz czy nie ma wgniecionej miski pod smokiem pompy to na dzień dobry :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Mariusz164 » 1 sie 2014, o 16:05

pompa wymieniona stara miała 1,5 bara na zimnym silniku na ciepłym prawie nic nie pokazało nowa pompuje 4,5 bara na zimnym i na ciepłym przeszło 1,5. teraz widać we wlewie oleju że go tam podaje. jak waliło tak wali ale wydaje mi sie że przez tą pompe to popychacze nadają sie na śmietnik i z tego co widziałem deko przytarty wałek. zastanawia mnie dlaczego lamka ciśnienia oleju nie świeciła się, jak odłącze czujnik to wogóle gaśnie.. osad powstał pewnie dlatego że oluju nie podawało tyle co trzeba bo olej powinien ładnie wypłukać silnik z tego co wiem ,mam racje? a jeszcze napisze że ten metaliczny stuk jest przy dodawaniu gazu jak się jedze czyli pod obciążeniem myślałem że to zapłon ale jest ok.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 379
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 13 gości