olej z płynem chłodzacym

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

olej z płynem chłodzacym

Postprzez szary825 » 11 mar 2013, o 08:45

mam mokry silnik w okolicach aparatu zapłonowego, potem nizej na obudowie termostatów i lekko na skrzyni biegów, wydaje mi sie ze jest to olej zmieszany z płynem chłodniczym, mam pytanie, jakim cudownym sposobem on sie tam znalazł? o czym to moze swiadczyć??
mam do wymiany popychacze bo mi stukaja, olej 10w40 castrola, oleju ubywa mi w granicach 300ml na 1800 km, podobnie jest z płynem chłodniczym. Auto chce zaciągnąc do mechanika,ale najpierw chciałbym uzyskac od was rady co to moze być

Silnik 1.6 AEA 75 km
szary825
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 1 maja 2012, o 22:06
Lokalizacja: Piła

olej z płynem chłodzacym

 

Postprzez piko17 » 11 mar 2013, o 09:25

Płyn chłodniczy w oleju to typowy objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą, ale przyczyny moga być też inne
piko17
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: aaa

Postprzez szary825 » 16 mar 2013, o 08:15

Niskie ciśnienie oleju w granicach 1.8bar na rozgrzamwm silniku moze być spowodowane wlasnie padnieta uszczelka pod głowica?
szary825
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 1 maja 2012, o 22:06
Lokalizacja: Piła

Postprzez krzyś » 16 mar 2013, o 09:24

jest olej w zbiorniczku z płynem chłodniczym? raczej masz wyciek oleju spod aparatu zapłonowego a płyn ci cieknie z obudowy termostatu czesto z nich leci. ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez szary825 » 16 mar 2013, o 11:51

własnie odebrałem auto z warsztatu, powiedział ze wycieku z uszczelki pod głowicą nie mam, płynu lekko ubywa, nie tak strasznie to jakies 100-150 ml na 1000 km.
szary825
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 1 maja 2012, o 22:06
Lokalizacja: Piła

Postprzez krzyś » 16 mar 2013, o 11:59

szukaj kolego wycieku oblukaj wszystkie węże połączenia chłodnice pompe wody a szczególnie to ustrojstwo pod aparatem zapłonowym. ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Siw3k » 16 mar 2013, o 13:41

odkręć korek oleju i zobacz czy od spodu jest biały jeżeli tak to płyn chłodzący dostaję się do głowicy a to już będzie poważny problem
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez szary825 » 16 mar 2013, o 14:21

no mam to masło, ale robie krótkie odcinki i silnik do konca sie nie dogrzewa, a wiekszość po miescie
szary825
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 1 maja 2012, o 22:06
Lokalizacja: Piła

Postprzez Darii » 17 mar 2013, o 21:25

To jak już wiesz ze masz masło w silniku zamiast oleju to auta już nie ruszaj. Na 95% popsuła Ci się uszczelka pod głowicą a to już nie są żarty. Planowanie głowicy to koszt około 60-80pln, uszczelka pod głowice kosztuje ponad 100pln, plus uszczelki do kolektorów i innych pierdółek to też pewnie około 80 pln wyjdzie, olej i filtr to około 60-70pln. Masz tu taki ogólny kosztorys tej zabawy. Mechanik pewnie zapłaci za wszystkie części dużo mniej a od Ciebie wyciągnie 500-600pln.

Za to mój chłopak zrobiłby mi to za smaczny obiadek :D
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
Avatar użytkownika
Darii
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2 lut 2013, o 14:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez trollu » 17 mar 2013, o 22:57

Darii napisał(a):500-600pln.

450zł wyszły mnie części w hurtowni. normalnie trzeba liczyć za wszystko pow 800zł. do uszczelek trzeba doliczyć też nowy rozrząd
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2013, o 08:32

Masło pod korkiem nie zawsze oznacza winę padniętej uszczelki.Może być też jak napisał niedogrzanie silnika brudna odma . Gorzej bym się martwił jak by to masło było już na bagnecie. Takie ubytki to mogą być nieszczelności z króćców przykręcanych do głowicy(ja bym posprawdzał te plastyki , oringi obudowę termostatu). Wyciek z okolicy aparatu zapłonowego gdyż jest on poziomo ułożony może być wina uszczelniacza nawet tego w środku w aparacie.
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez szary825 » 20 mar 2013, o 10:50

mechanik mi powiedział ze pod głowica jest sucho, także tam nie ma wycieku na zewnątrz. Jesli chodzi o sprawe maselka to na bagnecie go nie ma, delikatnie pojawia sie na korku i gumowej rurce od odmy do monowtrysku.

[ Dodano: 2013-03-20, 10:32 ]
a koledzy jak sie okaze ze bede musial wymienic uszczelke pod deklem to przy okazji co mógłbym wymienić ? Do czego mechanik bedzie mial dostęp,bo nie bardzo znam budowę silnika
szary825
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 1 maja 2012, o 22:06
Lokalizacja: Piła

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości