ogrzewanie przepustnicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

ogrzewanie przepustnicy

Postprzez VfrymarW » 20 lip 2013, o 23:13

Zamierzam poprawić trochę dolot powietrza i chciał bym żeby jak najmniej ciepłego powietrza dostawało sie do silnika, mam filtr stożkowy od dosyć dawna ale wcześniej nie miałem czasu ani materiału, ale w następnym tygodniu będzie odgrodzony od silnika i doprowadzone do niego zimne powietrze ze zderzaka, zamierzam też odłączyć odme a zamiast tego założyc specjalny filtr odmy. No i pomyślałem, że mogl bym też odłaczyc ogrzewanie przepustnicy bo przecież też to jakoś wpłwa na temp. powietrza dochodzącą do kolektora (do pulki sa cieple dni bym ją odłączył) i pytanie czy moge to zrobic ? Czy będa jakies skutki uboczne czy nie ? Bo w zime wiem ze to potrzebna rzecz, ale teraz ?
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

ogrzewanie przepustnicy

 

Postprzez trollu » 21 lip 2013, o 11:05

ja bym odłączył, dorobić jakiś króciec i puścić obieg w by-pas.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez VfrymarW » 21 lip 2013, o 14:36

ja bym odłączył, dorobić jakiś króciec i puścić obieg w by-pas.

No i tak zamierzam zrobić, a podłączył bym dopiero w zime ;-) Tylko pytanie czy nie będzie się teraz nic działo jak odlącze ? Ale chyba nie powinno :D ?
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Postprzez trollu » 21 lip 2013, o 23:24

a co może się dziać? jak zapewnisz obieg to nic nie powinno się niecodziennego stać bo przy obecnych temp to grzanie przepustnicy i tak jest psu na budę
mnie bardzo irytuje różnica jaką można zaobserwować jadąc nad ranem a po południu. o 6 rano gdzie jest kilkanaście stopni auto jedzie normalnie a o godzinie 16 przy plus dwudziestu iluśtam a często 30+ stopniach jadąc sam mam wrażenie że na pokładzie mam komplet pasażerów :hyhy: ale na to rada to tylko auto z turbo bo intercooler robi swoje albo jakaś konkretna pojemność w N/A
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez VfrymarW » 22 lip 2013, o 14:26

Nawet przy moich 115 km (według katalogu) :wstyd: ile jest rzeczywiście może sprawdze w przyszłym miesiacu :-D jest duza roznica podczas jazdy rano a popoludniu, przy ponad 25stopniach to wgl nie chce jechac :/
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Postprzez trollu » 22 lip 2013, o 19:17

VfrymarW napisał(a):Nawet przy moich 115 km (według katalogu)

Ty masz młodsze 115KM niż moje ale wierzę :lol:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Polo010 » 23 lip 2013, o 15:57

zgadzam się mam podobny problem silnik 2.0 (ADY) muszę się w końcu za ten dolot wziąśc , bo w takie upały nie daje rady ;-)
Polo010
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 mar 2013, o 17:00
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Postprzez trollu » 23 lip 2013, o 17:36

tak czy inaczej to pomoże tylko w jakimś procencie, kolektor dolotowy i tak się nagrzeje i kicha.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Polo010 » 23 lip 2013, o 20:00

a jeszcze krótkie pytanko w jaki sposób najlepiej odgrodzic stożek , bo mam tam jakąś osłonę ale nic ona nie daje jest tak jak było przedtem, i co najlepiej zrobic aby dostawał jak najwięcej zimnego powietrza ?
Polo010
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 mar 2013, o 17:00
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Postprzez Paweu » 23 lip 2013, o 20:08

Polo010 napisał(a):a jeszcze krótkie pytanko w jaki sposób najlepiej odgrodzic stożek , bo mam tam jakąś osłonę ale nic ona nie daje jest tak jak było przedtem, i co najlepiej zrobic aby dostawał jak najwięcej zimnego powietrza ?


Zamknąć go w szczelnej obudowie i doprowadzić zimne powietrze z kratki w zderzaku.

Jest o tym trochę .. wystarczy wygoglować.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez VfrymarW » 24 lip 2013, o 12:18

To co zamierzam zrobić na pewno pozytywnie wpłynie na powietrze dostarczane do silnika ;-) I na pewno będzie dużo lepiej niż aktualnie niż przy stożku bez niczego. Mam zamiar go odgrodzić szczelnie od komory, odłączyć ogrzewanie przepustnicy, zamiast odmy do rury filtra założyć filterek odmy a dzióre w róże zaślepić, a do stożka właśnie doprowadzić zimne powietrze ze zderzaka ;-) Jak to zrobię zdam relacje na pewno jakie odczuwam różnice w gorące dni :-D
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości