odpala ale nie zawsze za pierwszym razem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez pietrasiak2 » 19 sty 2014, o 12:05

łukasz1983 napisał(a):mariusz48, Koledze pietrasiak2, zapewne chodziło o przekaźnik W gnieździe R4,ale raczej to odpada,bo on odpowiada za odcięcie innych odbiorników prądu podczas pracy rozrusznika.

Zgadza się ten i R3 sterowanie silnikiem bo może nie dawać odpowiedniej ilości prądu na zapłon
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

 

Postprzez łukasz1983 » 19 sty 2014, o 12:30

R3 raczej też odpada,bo on owszem odpowiada za sterowanie silnikiem,ale rozrusznik z akumulatorem masz podłączony na stałe,nie przez przekaźnik,a impuls do rozrusznika idzie od stacyjki,przekaźnik R3 nie ma nic do tego.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 19 sty 2014, o 12:48

łukasz1983 zgadzam się z Tobą , przejrzeć je czy nie przepuszczają nie zaszkodzi. Padająca kostka potrafi trochę narobić zmyłek ale najszybciej ją zdjagnozować tak jak napisałeś prostszego sposobu nie ma
łukasz1983 napisał(a):Winna może być kostka stacyjki.
Spróbuj odpalić bez kręcenia kluczykiem.
Daj na luz,przekręć kluczyk na zapłon (ale nie odpalaj),następnie podaj + na wsuwkę rozrusznika,jak odpali bez problemu to kostka stacyjki.
_________________

good idea :ok:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez mariusz48 » 26 sty 2014, o 11:30

Jeśli przekręcę zapłon i przy próbie odpalenia samochodu dając + do rozrusznika z akumulatora jest dalej to samo mogę wykluczyć kostkę stacyjki ??
Akumulator też jest nowy, może mam jakiś lipny olej w skrzyni biegów i tak ścina że nie ma siły kręcić i dopiero za którymś tam razem odpali jak sie rozrusza ??

Vag nie pokazał mi żadnych błędów

Dodam jeszcze że jak już go odpalę, mogę go zgasić w przeciągu 5 sekund i odpali już normalnie ;/ o co tu chodzi ? może zapłon walnięty ??
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez łukasz1983 » 26 sty 2014, o 11:37

mariusz48 napisał(a):Jeśli przekręcę zapłon i przy próbie odpalenia samochodu dając + do rozrusznika z akumulatora jest dalej to samo mogę wykluczyć kostkę stacyjki
Tak

Rozrusznik piszesz,że wymieniałeś,na jaki?Nowy,używka?
Może słabo przykręcony + do rozrusznika,i ''gubi'' prąd.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz48 » 26 sty 2014, o 14:49

Źle napisałem, nie miałem wymienianego całego rozrusznika tylko bendix bo poza tym że miałem problemy z odpalaniem to również bendix mi przeskakiwał.

Oczywiście nowy bendix tylko nie wiem jakiej firmy ... ale problem z bendixem znikną

Sprawdzę jeszcze z tym + czy siedzi tak jak ma siedzieć :)
A może klemy akumulatora słabe jakieś co ?? niby wizualnie dobrze wyglądają ...
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez Gesiu_15 » 26 sty 2014, o 15:16

klemy nie przyśniedziałe ? patrzyłeś połaczenie aku - rozrusznik wszystko dokręcone ? :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz48 » 26 sty 2014, o 15:20

moim zdaniem klemy są ok, sprawdzę dzisiaj jeszcze połączenie aku z rozrusznikiem bo takie dziwne wrażenie jakby mu w którymś momencie zabrakło prądu i jakby raptownie aku padł i nie miał siły kręcić

odezwę sie jeszcze dzisiaj co i jak

[ Dodano: 2014-01-26, 16:49 ]
klemy są ok
połączenia aku z rozrusznikiem też nie ma sie do czego czepnąć nic nie jest luźne ...
o co tu może chodzić ;/

[ Dodano: 2014-01-26, 17:37 ]
Gesiu_15 napisał(a):przed uruchomieniem silnika zdejmij wtyczke czujnika temperatury znajdującego się w plastikowym króćcu przy głowicy (4-pinowy). Jak odpali to dobrze :-) oznacza że czujnik do wymiany . Zrób jeszcze reset ECU odepnij kleme na 15 minut :-)


Nie odpala po odłączeniu wtyczki czyli czujnik dobry

Zostało mi tylko sprawdzić przekaźniki R4 i R3 tak jak pisaliście, jest na to jakiś sposób czy tylko wymiana i czekać ?? czy dalej bedzie to samo czy nie
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez łukasz1983 » 26 sty 2014, o 18:53

mariusz48,Według mnie winny jest rozrusznik,przekaźniki raczej odpadają.
Jak masz miernik to zrób prosty test:sprawdź ile ma akumulator na ''sucho'',potem odpal auto i obserwuj do ilu V spadnie napięcie podczas kręceni rozrusznikiem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz48 » 26 sty 2014, o 19:17

na sucho ma 12,3-12,4
spada do 10,9-11,00
ładowanie od razu po odpaleniu 14,4

[ Dodano: 2014-01-26, 18:25 ]
zimny silnik stał na parkingu ok 4 godziny od zgaszenia
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Postprzez łukasz1983 » 26 sty 2014, o 19:25

mariusz48, Pomiary robiłeś na ciepłym,czy zimnym silniku?
Ok już widzę.
Pomiary prawidłowe.Ciężko coś dodać,czego to wina.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz48 » 26 sty 2014, o 19:28

A może być kąt wyprzedzenia zapłonu walnięty ???
Avatar użytkownika
mariusz48
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 maja 2012, o 16:02
Lokalizacja: B-ce

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości