odma w ABFie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

odma w ABFie

Postprzez czepi » 23 maja 2013, o 18:33

Witam. Czy ktoś się może orientuje co za czujnik znajduje się w przewodzie łączącym odmę z rurą dolotu powietrza (zaraz przed przepustnicą)?
Z racji kilku wcześniejszych przeróbek mam nieoryginalny przewód a wtyczka leży sobie niepodłączona. Tak wnioskuję, że to jakiś czujnik bo jest tam gniazdo chyba 2-pinowe.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

odma w ABFie

 

Postprzez antonio » 23 maja 2013, o 18:52

jak możesz to podeślij foto :-) mam cały schemat czujników ABF to może uda mi się cos ustalic,masz przepływomierz u siebie?
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez yahoo_p » 23 maja 2013, o 19:10

antonio napisał(a):jak możesz to podeślij foto :-) mam cały schemat czujników ABF to może uda mi się cos ustalic,masz przepływomierz u siebie?


gdzie ty widziałeś przepływomierz w ABFie?? :lol:


Wtyczka na odmie to rezerwowe zasilanie, do wykorzystania, oprogramowania itp. Nie wiem w jakim celu powstała, to już pytanie do inżynierów w Wolfsburgu. W oryginalnym przewodzie od odmy, masz tylko miejsce na zamocowanie wtyczki, aby luzem nie latała. Nie ma tam żadnych pinów do wpięcia. Jestem tego nawet bardziej niż pewny, bo miałem nie jednego ABFa w rękach.
ABF wit SCHRICK 276/276

_____________________________________
Golf III GTI i Seat Toledo 1L części
tel. 600429757
yahoo_p
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 23:10
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz

Postprzez czepi » 23 maja 2013, o 19:26

dzięki wielkie za szybką odpowiedź... skoro kolega miał już niejednego ABFa w rękach to może powie mi czym skutkuje taka zmiana jak jest u mnie, czyli: przewód odmy podłączony w miejsce gdzie do puszki filtra powietrza wchodzi przewód z zaworu biegu jałowego, a zawór biegu jałowego zasysa powietrze z miejsca gdzie ma wchodzić wlot odmy, czyli zaraz przed przepustnicą. U mnie tak jest i raczej śmiga ok tylko czasem jakieś przerywanie i niezbyt równa praca silnika na biegu jałowym. Czy to może być przyczyną tej nierównej pracy?
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez yahoo_p » 23 maja 2013, o 19:35

Nie ma różnicy. Z którego miejsca silniczek krokowy zasysa powietrze. W rocznikach po 95 silniczek krokowy zasysał z puszki, przed 95 z rury dolotowej. Była taka zmiana w Golf III. W Toledo i odma i krokowiec pod puszke są podłączone. Dla silnika to nie ma znaczenie, bo w obu miejscach jest identyczne podciśnienie. Na krokowca można założyć oddziely filterek, a odme po auto wyprowadzić. I tez będzie chodzić, ale musisz pozatykać dziury w dolocie, albo zmodyfikowac dolot. Przynajmniej ja tak miałem. A, że nie równo Ci chodzi to krokowiec do czyszczenia.
ABF wit SCHRICK 276/276

_____________________________________
Golf III GTI i Seat Toledo 1L części
tel. 600429757
yahoo_p
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 23:10
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz

Postprzez czepi » 23 maja 2013, o 19:45

Jeszcze jedno pytanko. Dlaczego w "starszych" ABFach prędkościomierz był wyskalowany do 260 km/h ? Inna skrzynia ? Inne przełożenia?
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez yahoo_p » 23 maja 2013, o 19:58

czepi napisał(a):Jeszcze jedno pytanko. Dlaczego w "starszych" ABFach prędkościomierz był wyskalowany do 260 km/h ? Inna skrzynia ? Inne przełożenia?


Skrzynie ta sama, a czemu zmiana licznika to nie wiem ;-)
ABF wit SCHRICK 276/276

_____________________________________
Golf III GTI i Seat Toledo 1L części
tel. 600429757
yahoo_p
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 23:10
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz

Postprzez antonio » 23 maja 2013, o 21:53

a to ciekawy temat jest iż raz gosc chciał mi sprzedac angola z wiązką kiedy wysłał mi foto motoru widniało tam cos podobnego do przepływki z ciekawosci zapytałem go czy to przepływomierz :-o odp ze tak!oszukał mnie bo teraz sam już nie wiem :szok:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez yahoo_p » 23 maja 2013, o 22:08

antonio napisał(a):a to ciekawy temat jest iż raz gosc chciał mi sprzedac angola z wiązką kiedy wysłał mi foto motoru widniało tam cos podobnego do przepływki z ciekawosci zapytałem go czy to przepływomierz :-o odp ze tak!oszukał mnie bo teraz sam już nie wiem :szok:


Piszesz, że masz schemat czujników do ABFa, a za chwile pytasz się o przepływomierz? Przepływomierz to czujnik mierzący przepływ, więc jak go w schemacie nie ma, to fizycznie też go nie ma...

Inna sprawa jak ktoś odpalił 16v na osprzęcie na przykład z 2e albo mechanicznym, będzie jeździc, ale to nic wspólnego z fabryką...

Kolego rada od mnie, zanim komuś coś doradzisz, doczytaj, upewnij się, albo w ogóle nie odzywaj się, bo taki wujek dobra rada z Ciebie, a nic nie wnosisz do tematu...
ABF wit SCHRICK 276/276

_____________________________________
Golf III GTI i Seat Toledo 1L części
tel. 600429757
yahoo_p
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 23:10
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz

Postprzez antonio » 24 maja 2013, o 19:09

no własnie na schemacie nic takiego nie było jak przepływka,a z ciekawosci to wiem do czego jest te owo urządzenie :-o.Spoko dzięki za radę dostosuje się jak tylko się da :-)
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości