od czego ta rura ???

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Paweu » 28 mar 2013, o 20:44

Myszkowski napisał(a):Bo w tym silniku nie ma żadnego regulatora strumienia ciepłego/zimnego powietrza


Nie masz klapki w puszce filtra powietrza sterowanej podciśnieniem? Dziwne.

Myszkowski napisał(a): O ile w zimie się to przydaje to w lecie wali z rur wydechowych gorącym powietrzem. Tak się doczytałem.


Nie rozumiem... Myślisz że jeśli silnik dostanie zimniejsze powietrze na dolocie to i spaliny będą chłodne ? Czy jak?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

 

Postprzez łukasz1983 » 28 mar 2013, o 20:53

Usunięcie tej rury nie spowoduje wzrostu spalania,jedyny minus to troche będzie się silnik dłużej nagrzewał,ale za to ma lepszego kopa na zimnym powietrzu.
Ja mam tą rure,ale mam zablokowaną klapke pod filtrem na zimne powietrze i auto o wiele jepiej się zbiera a spalanie takie samo.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 28 mar 2013, o 21:07

Myszkowski napisał(a):to w lecie wali z rUr wydechowych gorącym powietrzem. Tak się doczytałem


Zdradzę Ci sekret. W zimie też idzie ciepłe z rur, w końcu spaliny są gorące :luka: i nie czytaj więcej takich pierdół bo aż przykro słuchać jak ktoś to powtarza.
Powinieneś mieć klapkę czyli tzw regulator, jeśli go nie ma to widocznie kiedyś komuś przeszkadzał, albo się urwała po strzale gazu i poszła ajci. A ktoś nie pomyślał że do czegoś ona jednak służy ;) Chociaż wydaje mi się że jak poszukasz dobrze to ją w środku znajdziesz.
Jasne że im zimniejsze powietrze, tym bogatsze jest ono w tlen i się lepiej spala. A dolot zimnego z kratki w zderzaku to świetny pomysł :spoko:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Myszkowski » 28 mar 2013, o 21:18

Opik napisał(a):
Zdradzę Ci sekret. W zimie też idzie ciepłe z rur, w końcu spaliny są gorące :luka: i nie czytaj więcej takich pierdół bo aż przykro słuchać jak ktoś to powtarza.



:-D No oczywiście, że leci gorące także w zimie, źle może się wyraziłem. Klapka może i rzeczywiście jest tylko ja tak patrzyłem. Gaz mi nie strzela, zresztą kolektor mógłby tego nie przeżyć (plastikowy :-P )

Opik napisał(a):Jasne że im zimniejsze powietrze, tym bogatsze jest ono w tlen i się lepiej spala. A dolot zimnego z kratki w zderzaku to świetny pomysł :spoko:


Kpisz? Czy mówisz poważnie? Bo teraz nie jestem pewny do końca
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez Paweu » 28 mar 2013, o 21:20

Myszkowski napisał(a):Opik napisał/a:

Jasne że im zimniejsze powietrze, tym bogatsze jest ono w tlen i się lepiej spala. A dolot zimnego z kratki w zderzaku to świetny pomysł


Kpisz? Czy mówisz poważnie? Bo teraz nie jestem pewny do końca


Poważnie mówi. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 28 mar 2013, o 21:42

Mówię jak najbardziej poważnie w tej kwestii akurat :) sam mam to rozwiązanie, plus stożek, więc efekt zimnego dolotu się potęguje. Nie ma że puchnie w lecie jak mu depniesz :ok:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez michaal » 28 mar 2013, o 21:57

Gaz mi nie strzela, zresztą kolektor mógłby tego nie przeżyć (plastikowy

Wiesz że do silników z kolektorem z tworzywa zakłada się tylko sekwencję. Przez co nie dochodzi do strzałów w kolektorze.
Co do tej rury to pamiętajcie że kolektor jest ogrzewany płynem chłodzącym. Więc powietrze docierające do silnika bez turbiny jest ogrzewane.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Opik » 28 mar 2013, o 22:19

michaal, :| co Ty masz za teorie...
a do samochodu z plastikowym kolektorem są tańsze rozwiązania niż sekwencja żeby się pozbyć wystrzałów ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 28 mar 2013, o 23:22

Opik napisał(a):michaal, :| co Ty masz za teorie...
a do samochodu z plastikowym kolektorem są tańsze rozwiązania niż sekwencja żeby się pozbyć wystrzałów ;)


np? Przerabialem ten temat niedawno na forum 'gazownikow' i jdnak najpewniejszym rozwiazaniem jest sekwencja. Zadne rozwiazanie nie daje takiej pewnosci.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 28 mar 2013, o 23:26

Grzesiek2507, znowu po raz setny napiszę o Blosie i wyjdzie na to że mi płacą za reklamę :P przy nim też nie masz szansy na wystrzały gazu
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 28 mar 2013, o 23:40

Opik napisał(a):przy nim też nie masz szansy na wystrzały gazu


Nikt.. nawet producent nie twierdzi że na blosie nie dojdzie do strzału... mowa jest o tym że ryzyko jest minimalne.

To że Tobie jeszcze nie strzeliło nie oznacza że u kogoś innego do tego nie dojdzie. Także już nie zachwalaj tak... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 28 mar 2013, o 23:43

Paweu_mk3, że mi nie strzeliło to o niczym nie świadczy, jedni przez całe życie nie złapali gumy co nie znaczy że nikomu się to nie zdarza... ja przerabiałem swego czasu temat dość obficie na różnych stronach, nie tylko pl i nigdy przenigdy nie słyszałem żeby komukolwiek strzelił gaz na Blosie. Może po części dlatego, że ludzie którzy świadomie wydają bądź co bądź sporo kasy (w porównaniu do takiego mikserka) na prostą instalację LPG, nie dodzierają kabli i świec po trzech samochodach z przelotem 300 tys ;) a zakładając najtańszą z najtańszych i do tego w promocji to różnie bywa.. cą całe, nie odpadły to niech jeżdżą (kable WN np)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości