Niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym

Postprzez piotreqm » 10 cze 2013, o 07:39

Witam kolegów forumowiczów,
mam następujący dylemat - przeglądam forum dłuższy czas i wyczytałem, że migająca kontrolka ciśnienia oleju na "wolnych obrotach" to przyczyna zużytych panewek. Mechanik mi powiedział, że przy takich objawach wymieni mi popychacze zaworów (nazwał je samoregulatorami, ale to chyba to samo). Proszę o radę, czy faktycznie popychacze mogą być winne niskiemu ciśnieniu oleju?

Z góry dzięki :)

edit: zapomniałem dodać, że kontrolka miga, kiedy silnik się rozgrzeje, tj. zaczyna tak ok. 80 stopni, a obroty na jałowym wynoszą ok. 900.
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym

 

Postprzez michaal » 10 cze 2013, o 11:35

Najpierw napisz jaki masz filtr oleju, i zmierz ciśnienie oleju i sprawdź czujniki.
Dopiero jak wszystko wykluczysz to możesz wziąć się za inne rzeczy typu panewki itp. Jeśli będziesz miał zużytą pompę oleju to wymiana panewek niewiele da i po krótkim czasie będzie to samo. A jak pisałem niedawno koszt pompy to od 400 zł wzwyż + do tego koszty założenia które praktycznie wiążą się ze zmianą rozrządu.
Ogólnie to co proponuje ten mechanik to mały remont silnika. Może się okazać że operacja ta będzie bardzo droga. Więc samemu musiałbyś przekalkulować czy się opłaca
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez piotreqm » 10 cze 2013, o 12:55

Filtr oleju mam firmy Mann, dedykowany do tego golfa (silnik AEX). Olej ma przejechane 3000km. Ciśnienie oleju można zmierzyć na dobrej stacji diagnostycznej? W jaki sposób można sprawdzić czujnik ciśnienia? (wybacz, nie jestem fachowcem ;P). Ów mechanik po prostu zobaczył, że na luzie miga kontrolka i powiedział, że słychać samoregulatory/popychacze. W sumie, ostatnie jego diagnozy były trafne, jednak z uwagi na wysoki koszt tej naprawy chciałbym się upewnić ;)
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez michaal » 12 cze 2013, o 12:09

Ciśnienie oleju zmierzysz na każdej stacji diagnostycznej. Czujniki masz w głowicy od strony wnętrza auta. Miałeś może świecenie kontrolki przed wymianą oleju czy dopiero teraz się to pojawia
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez piotreqm » 12 cze 2013, o 12:14

Trudno powiedzieć, gdyż olej wymieniałem niedługo po tym, jak kupiłem samochód, jednak poprzedniego lata kontrolka mrugała dużo rzadziej, niż teraz ma to miejsce. Przy naprawdę nagrzanym silniku, w wysokiej temperaturze powietrza (otoczenia) mrugnęła raz, czy dwa, a teraz częściej. Jak robi się chłodniej na dworze, to i mruganie zaczyna się przy wyższej temperaturze silnika. (w zimie w ogóle nie mrugała :P )
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez pablomed » 13 cze 2013, o 09:28

piotreqm, decyzję trzeba podjąc po pomiarze ciśnienia oleju, owszem od zużytych popychaczy tez spada ciśnienie oleju, ale zwykle następuje to późno świadczy o ogromnym zużyciu silnika więc panewki też moga już być zużyte. W każdym razie sugerowana przez mechnika wymiana popychaczy " w ciemno" niema sensu - pomoże lub nie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez piotreqm » 13 cze 2013, o 15:19

Rozumiem, dziękuję kolegom ;)
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez przemke » 15 paź 2013, o 09:17

piotrekqm czy udało Ci się zdiagnozować/rozwiązać problem? albo może ustąpił :) ?
Mam dokładnie to samo - kontrolka miga na jałowym biegu/niskich obrotach i dopiero jak auto jest dobrze rozgrzane.
U mnie w sumie też nie zawsze, 2 jazdy były te objawy, 2 kolejne nie (w międzyczasie uzupełniałem jakieś 200ml oleju, olej z filtrem - boscha chyba - ma jakieś 10tys.). Ja popychacze miałem wymieniane niecałe lata temu, a czujnik niskiego ciśnienia niedawno bo niedawno też miałem jaja z kontrolką ale innego rodzaju i po wymianie czujnika było ok.
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez piotreqm » 15 paź 2013, o 09:51

U mnie to niestety nie ustało, nadal świeci na jałowym przy rozgrzanym silniku, czasem na nieco wyższych obrotach, niż jałowy, ale to w lecie, gdy temperatura na zewnątrz była wysoka. Olej mam oczywiście na odpowiednim poziomie. Trzeba będzie powoli coś z tym zrobić, ale nie ma czasu, a po drugie, każdy mechanik mówi o innej przyczynie...
piotreqm
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:34
Lokalizacja: Opole

Postprzez przemke » 15 paź 2013, o 12:02

U mnie jak ponownie wystąpi objaw i będę miał okazję to pojadę na zmierzenie tego ciśnienia oleju i dam znać. Wczoraj na przykład by taka okazja była no ale po ok. 40km jazdy nie wystąpił ;)
Ale jeśli Ty jeździsz już któryś miesiąc to wniosek z tego, że silnik się chyba nie rozleci tak szybko :P
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez k-m-r1 » 15 paź 2013, o 14:47

ja bym sugerował wymiane silnika
niestety ale czesci są drogie dojdzie robocizna i lekko 1000 zł nietwoje

za 1000 zł masz 2-3 silniki które można samemu wymienic lub mechanika to robi

ale to Twoja decyzja bo ocenisz silnik jak będzie rozebrany casem wymienisz to co nie trzeba a czasem nie warto będzie składac

diagnoza mechanika na słuch czy na oko to jak wrużbenie z kuli

pomiar ciśnienia zrobiony?
czujnik sprawdzony?
styki poprawione czy dalej zaśniedziałe?
przewody nie uszkodzone?
jaki olej? 10w40 czy 15w40? może wystarczy zmienic olej na wyższy i sprzedac auto :D
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez przemke » 15 paź 2013, o 16:01

kmr1 chyba nie doczytałeś w ogóle tematu. Jak można radzić wymianę silnika kiedy jest tylko jakiś niezdiagnozowany problem kontrolki nie wpływający na jazdę ;)) ?

pomiar ciśnienia z tego co wiem możemy zrobić tylko kiedy problem występuje więc ja zamierzam od tego zacząć

[ Dodano: 2013-10-29, 12:20 ]
U mnie prawdopodobnie to będzie ten czujnik niebieski umieszczony wyżej na boku silnika (czyli chyba wysokiego ciśnienia ?) Podjechalem wczoraj do znajomego mechanika i zaraz jak zerknął pod maskę to zdjął osłonę tego filtra i stwierdził, że przepuszcza olej. Będę miał zmieniony, razme z olejem i filtrem.
Gdybym wiedział, że tam jest to sam bym to obadał eh ;)
Potwierdzę za jakiś tydzień po zrobieniu paru tras czy problem ustąpił.
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław


- - - niebieski bols



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron