Niskie ciśnienie na tłoku, dziwne obroty...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Niskie ciśnienie na tłoku, dziwne obroty...

Postprzez baja324 » 15 lip 2014, o 00:32

Witam, jestem świeżakiem na tym forum i proszę o poradę :)

Golf 1.4 1997r. AEX 60 KM (PB + LPG)

Od paru dni mam problem, silnik pracuje jakby nie palił "na wszystkie gary". Dzisiaj sprawdzałem sprężanie na rozgrzanym silniku i było takie (w kolejności od strony aparatu):

1. tłok: 10 bar
2. tłok: 7 bar
3. tłok: 10 bar
4. tłok: 12 bar

Od kiedy mam golfika (styczeń 2014) to bierze ok. 1 litr oleju na 1000 km, no ale mimo wszystko ładnie pracował. Świece nowe, kable WN dobre. Dodatkowo po lekkim dodaniu gazu obroty spadną nisko, zapali się kontrolka od oleju i wrócą do optymalnej pozycji (widoczne na filmiku poniżej). Na LPG i na PB zachowuje się tak samo. Dodam też, że zdarzają się momenty, gdy na luzie i wolnych obrotach w silniku coś "cyka" (jakby zawory...).

WIDEO

Chcę się dowiedzieć czy czeka mnie poważny remont, a jeśli tak to czy jest on opłacalny w stosunku do przełożenia silnika na inny. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest wyhamować :)
baja324
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 23:55
Lokalizacja: kuj-pom / Tuchola

Niskie ciśnienie na tłoku, dziwne obroty...

 

Postprzez łukasz1983 » 15 lip 2014, o 19:02

baja324, Masz dużą różnicę między 1,2,3 a 4 baniakiem.Na 4 masz ciśnienie ok,na 1 i 3 jest za duża różnica w porównaniu z 4 a na 2 to już tragedia.
Zrób próbę olejową i zobaczymy jakie będą wyniki.Jak będą porównywalne do 4 baniaka to pierścienie do wymiany,plus co się z tym wiąże trzeba ściągać głowice.
Co do kosztów to myślę,że w granicy 1200 zł.Czy się opłaca to zależy.Kupno używki to też loteria,nie wiadomo jak długo pojeździ.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mateusz_918 » 15 lip 2014, o 19:45

uszczelke przedmuchało wymiana + planowanie i do żyda wina gazu pewnie zwykły gaz w dolot, i za dużą temperaturę na silnik przez nieodpowiednia mieszankę ma :-/
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez baja324 » 15 lip 2014, o 21:41

@mateusz_918 - Golfa kupiłem bez gazu i silnik był w naprawdę dobrej kondycji, założony jest gaz sekwencyjny za 2100 zł także na ten gaz bym winę na końcu zrzucił :looka: A ze sprzedażą też mi się nie spieszy bo autko zakonserwowane, 0 korozji, wymienione zawieszenie z tyłu i ogólnie nikt mi nie zwróci tych pieniędzy co w niego włożyłem :zawstydzony:

@łukasz1983 - Aż tak droga naprawa? :-( Liczyłem za pierścienie "Kolbenschmidt" (podobno dobre) ok. 180 zł, do tego planowanie głowicy, uszczelka głowicy i za jednym zamachem uszczelniacze zaworowe. Robocizna we własnym zakresie. Myślałem że w 300 zł się zmieszczę.. No chyba że o czymś jeszcze myślisz przy remontowaniu :dontgetit:
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest wyhamować :)
baja324
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 23:55
Lokalizacja: kuj-pom / Tuchola

Postprzez łukasz1983 » 16 lip 2014, o 14:43

baja324, Jak robiłem UPG to za wszystkie uszczelki,rozrząd,uszczelniacze,olej,filtr oleju,płyn chłodniczy,świeczki dałem coś ponad 450 zł + robota głowicy 150 zł plus tak jak piszesz 180 zł za pierścienie to daje kwotę prawie 800 zł.Ja liczyłem ci z robocizna,ale jak zrobisz sam to coś koło tej kwoty.
Jak gaz masz od tego roku to jest to nie realne,żeby przez niego wydmuchało uszczelkę.
Zrób tą próbę olejową i daj wyniki.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 16 lip 2014, o 16:07

baja324, rób próbę olejową niema co gdybać, mnie się wlaśnie trafił silniczek z niskim ciśnieniem na jednym cylindrze i co? Okazało się że ukruszył się brzeg zaworu. Więc niema sensu o kosztach rozważać bez diagnozy, przy samodzielnej robocie jest szansa na dość niskie koszty napewno.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez baja324 » 16 lip 2014, o 22:37

@łukasz1983 - Filtr oleju, olej i płyn chłodniczy były wymieniane 5000 km temu, pasek rozrządu 500 km temu, a świece ok. 2000 km temu także na tym też bym trochę zaoszczędził (szczęście w nieszczęściu :P).

@pablomed - Kto wie czy nie mam podobnej usterki, ponieważ dosyć nagle mi się taka awaria zrobiła. A przecież pierścienie nie zużyją się z dnia na dzień...

Dzięki wam za odpowiedzi, próbę olejową zrobię dopiero pod koniec weekendu bo mnie po prostu nie ma w domu :-/ Byłbym wam wdzięczny gdybyście tu zajrzeli w poniedziałek i zobaczyli co jest grane :)

A wiecie może co może być objawem zapalania się kontrolki oleju w takiej sytuacji jak nagrałem na filmiku? Czy to może być związane z usterką pierścieni / zaworów tak jak wcześniej o tym pisaliśmy? Bo prędzej mi się nie zapalała kontrolka, dopiero po tym jak na 3 gary zaczął palić :-/

[ Dodano: 2014-07-21, 13:13 ]
Zrobiłem dzisiaj ponowne mierzenie ciśnienia (za pierwszym razem ja odpalałem a tata mierzył manometrem, dzisiaj ja mierzyłem a brat odpalał), temp. silnika ok. 70 stopni C, wszystkie świece wykręcone, pedał gazu wciśnięty do oporu, ciśnienie bez dodawania oleju na tłokach po kolei od aparatu zapłonowego:

16 bar
7 bar
16 bar
14 bar

Po dodaniu na każdy tłok 30 sekund przed pomiarem 5 ml oleju wyniki były takie:

18 bar
6 bar
18 bar
18 bar

Coś mi się zdaje że to coś innego niż pierścienie spowodowało taką usterkę, bo dodanie oleju praktycznie nic nie zmieniło, a nawet pogorszyło na drugim cylindrze ;/
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest wyhamować :)
baja324
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 23:55
Lokalizacja: kuj-pom / Tuchola

Postprzez łukasz1983 » 21 lip 2014, o 14:33

baja324, Ściągaj głowice.Któryś zawór nie trzyma.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez baja324 » 21 lip 2014, o 14:49

A możliwe że jest pęknięta / przedmuchana uszczelka pod głowicą? Bo przy dodaniu gazu słychać takie delikatne "piardnięcie", na początku myślałem że to przez tłumik ale tydzień temu wymieniałem złącze elastyczne i cały jest szczelny. Jak zdejmiemy z tatą głowicę i zobaczymy co tam jest grane to się odezwę, dzięki za odp.
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest wyhamować :)
baja324
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 23:55
Lokalizacja: kuj-pom / Tuchola

Postprzez łukasz1983 » 21 lip 2014, o 14:55

baja324, Możliwe,aczkolwiek bardziej stawiam na niedomykający się któryś zawór.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez baja324 » 21 lip 2014, o 15:21

OK, dzięki, odezwę się jak będę coś więcej wiedział :)

[ Dodano: 2014-07-27, 15:18 ]
Witam :) Głowica ściągnięta, tłoki wyjęte. Cylindry są w bardzo dobry stanie (nie ma progu ani żadnych rysek), pierścienie także niepopękane, olejowe oczywiście całe brudne i zapieczone :P Uszczelka pod głowicą cała, zawory także całe. Jutro oddam głowicę do planowania i sprawdzenia szczelności i powiem na które zawory mają zwrócić szczególną uwagę no i się okaże co jej dolega :looka:

[ Dodano: 2014-08-04, 23:22 ]
Remont zakończony ! :-D
Trochę mnie to kosztowało, no ale mus to mus...

- Planowanie głowicy + szlifowanie zaworów - 200 zł
- Pierścienie Kolbenschmidt - 192 zł
- Olej Castrol GTX 15W40 - 77 zł
- Filtr oleju - 12 zł
- Szpilki głowicy - 49 zł
- Uszczelniacz wałka rozrządu - 8 zł
- Uszczelki pod oby dwa kolektory - 55 zł
- Uszczelka miski olejowej (silikon) - 18 zł
- Uszczelka pod głowicę - 54 zł
- Koncentrat płynu chłodniczego - 14 zł

Stworzyłem także filmik z remontu jak wszystko przebiegało i jak taki remont wygląda, zamieszczam go poniżej :) Ceny tych części oraz filmik są dla forum, a więc też dla innych użytkowników, których będzie czekał podobny remont i będą chcieli się za niego sami wziąć ;-) Pozdrawiam :!: :padam:

FILMIK Z REMONTU (KLIKNIJ)
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest wyhamować :)
baja324
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 23:55
Lokalizacja: kuj-pom / Tuchola


- - - krzysztof-ziolkowski.pl



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości