Nierówne wolne obroty / trzymanie gazu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nierówne wolne obroty / trzymanie gazu

Postprzez mrunton » 20 lip 2013, o 16:28

Witam,

Zacznę od tego, że posiadam VW Golf 3 1.8 benz. + lpg 96r.. Pół roku temu nawalił mi w aucie silnik krokowy, który został wymieniony na używany Boscha. Od około miesiąca borykam się z dość dziwnymi i niejednoznacznymi objawami. Mianowicie zaczęło się od tego, że auto trzymało obroty po puszczeniu pedału gazu, pomagało zgaszenie i odpalenie auta, bądź wysprzęglenie i wrzucenie jakiekolwiek biegu. Działo się to sporadycznie raz na jakiś czas. Ostatnio problem się nasilił, a do tego doszły objawy charakterystyczne dla krokowca (problem z odpaleniem i nie trzymanie obrotów na zimnym silniku). Z kolei dzisiaj doszło do tego, że jak zaciął się gaz to już nic nie chciało pomóc, jedynie jak odczekałem, aż silnik ostygł to problem znikł.

Na komputerze wyskakuje powtarzający się błąd:
"00282 - Nastawnik przepustnicy (V60)
27-00 - Niezrozumiały sygnał"

Dwóch mechaników twierdzi, że to znowu wina krokowca, tylko martwią mnie te objawy trzymającego gazu, które jak wyszukałem na forum mogą świadczyć o problemie z nastawnikiem przepustnicy. Czy ktoś z was miał takie objawy, bądź spotkał się z tym problemem ?
mrunton
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 09:28
Lokalizacja: Gdańsk

Nierówne wolne obroty / trzymanie gazu

 

Postprzez trojeczkaGT » 20 lip 2013, o 21:30

"00282 - Nastawnik przepustnicy (V60)

wymien caly kompletny wtrysk i po problemie

ja tak mialem nie kupuj czasem nowego TPS-a (nastawnika przepustnicy)
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mrunton » 21 lip 2013, o 00:21

Wymienić sam monowtrysk, czy silnik krokowy też ?
mrunton
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 09:28
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez trojeczkaGT » 21 lip 2013, o 10:19

jak bedziesz mial kompletny z krokowym to wymien razem zawsze sie przyda krokowy w razie czego a w zestawie nie bedzie duzo wiecej kosztowac
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mrunton » 22 lip 2013, o 18:24

Chciałem dzisiaj zakupić kompletny wtrysk dokładnie ten: Allegro
tylko zauważyłem, że ma inny numer katalogowy części tutaj końcówka jest 127, a u mnie 205. Czy wynika z tego, że jest to całkiem inna część, czy np. pochodzi z innego modelu dlatego ma odrębne oznaczenie ? b
mrunton
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 09:28
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez trojeczkaGT » 22 lip 2013, o 23:13

silnik AAM i ABS maja te same glowne czesci roznia sie walkiem rozrzadu komputerem i czyms jeszcze ale wtrysk maja ten sam.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Siw3k » 23 lip 2013, o 11:19

podepnę się z podobnym problemem mianowicie u mnie jest tak że na biegu jałowym jak przygazówkę zrobię tak do 3tyś obr i puszczę gaz to obroty same idą do góry nie jest to zawsze raz na jakiś czas się zdarza choć ostatnio częściej niż zwyklę tak samo jest podczas jazdy jak jadę jednostajnie i wrzucę luz obroty idą same w górę i żeby to zniwelować wrzucam bieg i troszkę przy hamuję wtedy luz i jest ok moję przypuszczenia to zacinająca się przepustnica ale czasami myślę też że coś jest z pedałem gazu jakby się przycinał Ktoś zaradzi na cos takiego :?: :?: :?:
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mrunton » 25 lip 2013, o 10:34

Wygląda na to, że masz ten sam problem co ja, objawy są identyczne. Po weekendzie będę już miał wymieniony cały wtrysk z silniczkiem krokowym. Dam znać czy to rozwiązało problem.
mrunton
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 09:28
Lokalizacja: Gdańsk


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości