Nierówna praca silnika Golf 1.6 ABU

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nierówna praca silnika Golf 1.6 ABU

Postprzez golki135 » 6 maja 2014, o 10:46

Witam, zwracam się do was z prośbą o pomoc w diagnozie problemu. Otóż od kilku lat posiadam golfa III 1.6 75KM silnik ABU. przed zimą kupiłem nowe auto i golf służył mi tylko do dojazdów do roboty. Przez całą zimę stał praktycznie nie odpalany. Ostatnio próbowałem go odpalić i tu zaczęły się schody. Auto nie trzyma obrotów i są bardzo niskie na początku do tego stopnia że często gaśnie. podczas jazdy jest w miarę ok ale przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wrzucaniu na bieg jałowy nieraz zgaśnie. Przy zmianie biegów często obroty podskakują jeszcze lekko do góry zanim opadną. Prosiłbym was o jakieś podpowiedzi co to może być i czy jestem w stanie zrobić to sam (zanzaczam, że o mechanice za dużego pojęcia nie mam) a jeśli nie to jakie mogą być mniej więcej koszta naprawy u mechanika. z góry dziękuję i pozdrawiam.
golki135
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 10:38
Lokalizacja: Głogów

Nierówna praca silnika Golf 1.6 ABU

 

Postprzez łukasz1983 » 6 maja 2014, o 14:51

golki135, Stał całą zimę,a akumulator był podładowywany?Nie odpinałeś go na dłużej?Jak jest z temperatura,jaka ci pokazuje po 5 km?
Według mnie zrób reset ECU,i jak umiesz to sprawdź czujnik temperatury.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golki135 » 6 maja 2014, o 19:18

temperatura, akumulator itp wszystko w normie. Problem jest tylko z tymi obrotami, gaśnięciem na światłach i podskakikwaniem obrotów przy zmianie biegów.
golki135
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 10:38
Lokalizacja: Głogów

Postprzez łukasz1983 » 6 maja 2014, o 19:20

golki135,Zrób mu reset ecu i zobaczymy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golki135 » 11 maja 2014, o 13:38

zrobiłem restart ECU tylko nie wiem czy dobrze, gdzieś na forum wyczytałem, żeby odłączyć na kilkanaście godzin akumulator i to wystarczy. Tak zrobiłem ale nie zauważyłem, żadnej różnicy.
golki135
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 10:38
Lokalizacja: Głogów

Postprzez ABU » 11 maja 2014, o 14:49

Jeżdżę ABU już parę lat i wiem jedno.
Silniczek krokowy w tych silnikach działa... Hmmm... Różnie.
Po paru wymianach owego silniczka doszedłem do wniosku, że czesto sprawa polega na dziwnym "zastaniu" się tego urządzenia.
Co jakiś czas lub jak pojawią się objawy podobne do Twoich, wyjmuje silniczek nie odłaczając go od instalacji czy też ponownie podłączając po odłączeniu i pozwalam mu pokręcić się znacznie więcej niż to czyni normalnie będac zamontowanym.
Po takim rozruszaniu (wysunięcie maksymalne i minimalne parę razy) silniczek ożywa i działa jak nowy.
Polecam ten sposób na "Twoje" dolegliwości.

Reset komputera... Wg tego jak ja robię.
A więc odłączenie klem (obydwóch) na godzinę. Potem podłączenie i włączenie silnika do czasu ruszenia silniczka od chłodnicy. Wyłączenie silnika i... Już po robocie :D

Przy okazji dodam, że jestem jedną z niewielu osób które już chyba drugi raz nie otrzymały żadnej porady czy nawet jej próby, ze strony kolegów z forum... :-o
ABU
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez łukasz1983 » 11 maja 2014, o 16:02

golki135, Reset ecu robi się tak,że odłącza się klemę na około 20 minut,podłącza się klemę,odpala silnik (tylko ważne,żeby był zimny) i niech se pochodzi do włączenia wentylatora chłodnicy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golki135 » 11 maja 2014, o 19:11

ok zrobiłem jak napisałeś, tylko niestety auto na postoju mimo 20 stopni na dworze nie może nagrzać się do nawet 80 stopni. na początku chodzi nierówno a obroty są około 1000 później w miarę jak się nagrzewał obroty spadały do 700-800 i zaczął tak pyrkać jakby miał zaraz zgasnąć ale nie gaśnie, gdy dodaje gazu i puszczam to obroty podskakuja jeszcze w gore i potem spadają tak nisko że prawie gaśnie silniki potem wraca znowu na 700-800..
golki135
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 10:38
Lokalizacja: Głogów

Postprzez łukasz1983 » 11 maja 2014, o 19:16

golki135, Odpal go i odepnij wtyczkę z czujnika temperatury,jak obroty podskoczą do około 1100 to masz czujnik do wymiany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golki135 » 11 maja 2014, o 20:20

ale to by było przyczyną tych wariujących obrotów?
golki135
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 10:38
Lokalizacja: Głogów

Postprzez fiszerman » 11 maja 2014, o 21:15

Ja bym posprawdzał układ zapłonowy, palec, kopułka, kable WN, świece, cewkę.
Mówisz że golf długo stał nieodpalany w zimę, możliwe że przewody albo cewka dostała wilgoci i ma poprostu przebicie. Wypadałoby zrobić też adaptację przepustnicy
Co do temperatury, jeśli masz taką możliwość sprawdź vagiem ile Ci stopni pokazuje.
Mój brat też ma 1.6 ABU i według vaga pokazuje mu 90 stopni a według licznika ma 80 stopni, czyli prawdopodobnie czujnik temperatury przekłamuje i zaniża o 10 stopni.
fiszerman
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 17:05
Lokalizacja: WSE

Postprzez fgrubass » 11 maja 2014, o 23:15

W ABU nie robi się adaptacji przepustnicy, to nie AEE. Dobry reset ecu i po zawodach.
Też miałem ostatnio max 80 st na zegarach - wymiana czujnika temp cieczy chłodzącej (ELTH Luxemburg - trzydzieści parę zł + wysyłka) i problem z głowy.
Po zimie i dłuższym postoju jak nie pomoże reset ecu to przegląd pod maską: przewodów podciśnienia, podstawy wtrysku (może lewe powietrze), ukł. zapłonowego. Paliwo świeże?
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości