nierówna praca, problemy z przyspieszaniem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

nierówna praca, problemy z przyspieszaniem

Postprzez ci-nek » 18 lut 2014, o 12:02

1.8 AAM 75KM

Od 2 dni mam problem. Auto stało nieruszane przez weekend. Jest tak zarówno na benzynie jak i na gazie.

Dłużej kręce przy odpaleniu i tak niechętnie zaskakuje. Wczoraj wieczorem dopiero za 3cim razem. Nierówno pracuje na biegu jałowym, jakby przygasał co chwile. Jak przyspieszam to szarpie, a jak mu dam mocniej w podłoge to wręcz na granicy ze zgaśnieciem. Silnik musi się mocno nagrzać żeby objawy ustapiły.

Przed świetami wymieniałem czujnik halla i byłem na regulacji w autoryzowanym serwisie bosh. Świece NGK mają najechane 10k km wymieniane niespełna rok temu. Kopułka i palec ori BOSH wymieniane 2 lata temu, w bardzo dobrym stanie, najechanie 15k km. Generator iskry nowy ori, wymieniany 5k km temu. Przewody zapołonowe jakies polskiej produkcji chyba sentech, wymieniane 2 lata temu, najechane 20k km. Spalanie nie budzi moich podejrzeń, aczkolwiek miałem dziwne wrażenie że na zimnym troche czuć benzynkę... ale nie jestem pewien czy już nie popadam w paranoje...

help
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

nierówna praca, problemy z przyspieszaniem

 

Postprzez MiroGti » 18 lut 2014, o 16:16

A sprobuj odpic kostke od czujnika na kroccu czy pomoze moze on nie daje dawki na ssaniu i ma problem z odpaleniem
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 18 lut 2014, o 16:17

mówisz o czujniku temperatury?

szczerze wątpie, bo temp. pokazuje mi dobrą... ale spróbuje
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez pietrasiak2 » 18 lut 2014, o 17:28

może złapał jakiś błąd np od sondy zrób mu reset , a i spróbuj jak kolega napisał odpalić bez tego czujnika i odpisz co się dzieje :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez ci-nek » 18 lut 2014, o 17:33

błąd to łapie codziennie, bo jest na LPG :) więc ma w kompie zwarcie do masy

będę go zaraz odpalał, więc będę dzisiaj wiedział czy bez czujnika temperatury też będzie się dławił... aczkolwiek wątpie by to była przyczyna, bo wskazówka pokazuje dobrze

[ Dodano: 2014-02-18, 16:33 ]
btw miałem już kiedyś podobną akcje, podłączałem wtedy pseudo-lampe stroboskopową na przewody i mi wychodziło jakby nie dawał iskry... ale mu to przeszło...
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez pietrasiak2 » 18 lut 2014, o 17:55

Z instalką LPG to jest tak że musisz przejrzeć całą wpinkę LPG w instalację silnika tzn połączenia plusowe i minusowe LPG tzn czystość styków izolowanie by nie nakładały się emulacje . Wtedy nie powinno się to nakładać . Najważniejszy w tym jest sygnał na kablu co idzie z hala do cewki zapłonowej na którym jest wpięty kabel od instalki LPG by tam lut był dobry i dobra izolacja :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez ci-nek » 18 lut 2014, o 20:05

wypiałem i wpiąłem ponownie główny przewód od cewki wysokiego napięcia i jakby jest dobrze... nie czaje..

[ Dodano: 2014-02-20, 20:10 ]
no i dzisiaj w ogóle nie odpala. odpinałem wtyczke od czujnika temperatury i nic. sprawdzałem tą moją pseudo-stroboskopową lampą - iskra dociera do kopułki, ale już na poszczególne cylindry nie wychodzi. mniemam że albo palec albo kopułka zawiniła...
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez MiroGti » 20 lut 2014, o 21:59

Niema iskry na cylindry bo pewnie padl czujnik halla w aparacie ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 20 lut 2014, o 22:02

Po pierwsze to- weź mnie nie strasz, bo dopiero co go wymieniałem - męka Pańska.

Po drugie - czujnik halla owszem bierze udział w odpalaniu, ale nie ma możłiwosci fizycznej odciecia iskry która dochodzi do kopułki, tak?

Iskra do kopułki dochodzi (tym przewodem z generatora iskry - czy jak sie tam nazywa) bo sprawdzałem. Ale na cylindry już nie.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez MiroGti » 20 lut 2014, o 22:07

Czyli od cewki idzie iskra do kopulki to sciag kopulke i zobacz czy madz ten weglik na srodku kopulki co jest do niego wpiety kabel od cewki ten na srodku kopulki tylko od spodu kopulki bo moze go niemasz i na palec nie przenosi?
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 20 lut 2014, o 22:10

Zdjąłem kopułkę, sprawdziłem miernikiem czy jest przejście z wtyku środkowej cewki na węglik - jest. Sprawdziłem tak samo z pozostałymi gniazdami. Sprawdziłem też miernikiem palec - przewodzi.

Jedyne rozwiązanie to takie, ze palec i kopułka przez te 20 tyś km się wyrobiły i powstała za duża szczelina między nimi i iskra nei przeskakuje kiedy palec sie kręci.... ale tego ni jak organoleptycznie nei sprawdzisz
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez MiroGti » 20 lut 2014, o 22:20

Kurde musialbys miec go talk wytartego ze sam plastik a ten weglik na srodku kopulki chyba jest na sprezynce to wysje go co ? Moze on nie styka ale ale wapie jesli palec podmienisz i sie nie odezwie to pewnie znowu hala jak kupiles chinczyka ori kosztuje cos ok 280zl bo perabialem to
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron