nierówna praca na rozgrzanym silniku 1.8i abs

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

nierówna praca na rozgrzanym silniku 1.8i abs

Postprzez jaroszy » 5 sie 2014, o 22:19

mam takie objawy w swoim golfie 1.8i ABS a więc po odpaleniu na benzynie gdy silnik jest zimny jest wszystko ok potem przełączy na gaz i jedzie normalnie lecz gdy się nagrzeje do temp 90 to przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i puszczeniu gazu auto samo sobie dodaje obroty i potrafi trzymać przez parę sekund i jeszcze jak jest rozgrzany to na benzynie silnik nierówno chodzi, silnik tak jakby przerywał.
jaroszy
Members
 
Posty: 757
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 22:27
Lokalizacja: pleszew
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8i aam
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

nierówna praca na rozgrzanym silniku 1.8i abs

 

Postprzez prezesik » 5 sie 2014, o 22:29

Zrób reset ECU, tj zdejmij klemę (+) z akumulatora na 15;20 minut, potem załóż i uruchom zimny silnik bez dotykania gazu i niech tak sobie chodzi na wolnych, aż do włączenia wentylatora - podczas tej operacji sterownik kasuje błędy i uczy się nowych nastawów.

Jeżeli ta opcja nie pomoże to może być uszkodzony czujnik temperatury, on reguluje dawkę mieszanki paliwa do silnika na podstawie temperatury płynu.

Kolejna opcja to uszkodzony silniczek krokowy. Po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury obroty powinny się lekko podnieść, to znak, że krokowy jest ok.

Może być też nieszczelna podstawa wtrysku.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez jaroszy » 6 sie 2014, o 22:43

spróbuję z tym ecu i czujnikiem temp i krokówką ale myślę nad przełożeniem całego gaźnika bo posiadam cały osprzęt od 1.8i który niewidział gazu. co myślisz,zacząć od jednopunktu czy najpierw tak jak ty piszesz?
jaroszy
Members
 
Posty: 757
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 22:27
Lokalizacja: pleszew
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8i aam
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez łukasz1983 » 7 sie 2014, o 09:13

jaroszy, Mi to wygląda na nieszczelność w okolicy wtrysku (łapie lewe powietrze).
Jak rozgrzeje ci się auto to fuknij czymś łatwopalnym (plak,dezodorant) w okolice wtrysku,i obserwuj jak się zachowują obroty,jak się ustabilizują to masz nieszczelność.Mogła sparcieć podstawa wtrysku,lub któraś uszczelka między wtryskiem,mikserem a przepustnicą,łapie lewe powietrze i głupieje po rozgrzaniu.
A tak na marginesie to temat powinien być w dziale LPG.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jaroszy » 7 sie 2014, o 22:49

gaz to tam pół biedy ,właśnie najbardziej to mi chodzi o tą nierówną pracę na benzynie, znajomy patrzył i stwierdził że może być też uszczelka pod kolektorem ssącym bo coś tam głośno syczy
jaroszy
Members
 
Posty: 757
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 22:27
Lokalizacja: pleszew
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8i aam
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez łukasz1983 » 8 sie 2014, o 10:23

jaroszy, Ja bardziej bym obstawiał podstawę wtrysku,ale uszczelka kolektora też może być.
Zrób tak jak pisałem fuknij plakiem w okolice wtrysku i znajdziesz gdzie jest nieszczelność.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - Skuteczna kancelaria odszkodowawcza



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości